alle jongeren die nu thuis zitten met corona
Ik vind dit zo ongevoelig? Logisch dat je open wilt als je zo lang dicht bent geweest. De overheid had de beperkingen langer moeten opleggen en had ook kunnen voorzien dat er gesjoemeld zou worden en had daar op kunnen inspelen. Deze situatie is echt niet de wijten aan de sector zelf maar aan de overheid die gewoon weer eens volledig de plank heeft misgeslagen.
Ik hoop dat ze gewoon verstandig zijn. Musea en dergelijke open laten. Restaurants ook, met regels. En eventueel een regel dat horeca tot 22.00 mag ofzo zodat je de clubs en late kroegen waar t waarschijnlijk toch mis gaat buitensluit maar niet weer de hele horeca keihard raakt.
Niet mee eens. Het feit dat er gesjoemeld wordt is te wijten aan de horecagelegenheden die sjoemelen. Het feit dat de clubs überhaupt weer opengingen en dat er technisch gezien een hoop misging (de mogelijkheid om met een screenshot van een QR code naar binnen te kunnen, die twee weken na het vaccin niet in acht nemen) met alle (negatieve) gevolgen van dien is te wijten aan de overheid. Niet eerlijk om het gesjoemel van de horeca bij de overheid neer te leggen.
Edit: ja dat met die QR code is natuurlijk ook de schuld van degene die proberen daarmee binnen te komen.
Ja sommige clubs in Amsterdam ook al zag ik, tis ook bijna niet meer te verantwoorden
Las net dat ze overwegen de clubs en meerdaagse events weer overwegen te sluiten. Ik denk niet dat er iets anders opzit
De roep is het hele jaar groot geweest. Daar hadden ze prima mee kunnen wachten als ze het echt gewild hadden of moeten investeren in uitleg. Echt niet dat de lobby zo sterk is geweest dat ze geen enkele andere optie meer hadden (en dan alsnog, dat heeft ze het hele jaar niet weerhouden om alsnog maatregelen op te leggen). Je kan toch niet de schuld bij een groep leggen die doet wat mag van de overheid. Zelfs al zou iedereen zich aan de regels houden was de kans groot dat het mis zou gaan, die sneltests zijn namelijk nog steeds een stuk minder betrouwbaar. Maar het belangrijkste is dat de overheid ook echt had kunnen voorzien dat er gesjoemeld zou worden en daar op in had kunnen spelen.
Ja natuurlijk is dat de schuld van mensen die sjoemelen. Maar dat betekent niet dat de overheid dat niet had moeten en kunnen voorzien en daar op in had kunnen spelen? Dat is gewoon een risico wat heel goed van te voren ingeschat had kunnen worden. Dat doet de overheid met alle regels die ze opleggen of afschaffen. Waarom dan niet met dit? Ik vind dat echt ontzettend laks en dom.
Er is ook gezegd dat er een risico werd genomen door zo erg te versoepelen per eind juni. Alleen de besmettingen zijn harder gegaan dan verwacht, ook doordat mensen hun verantwoordelijkheid niet nemen door geen controle te doen op de toegangsbewijzen en te sjoemelen met QR codes. Dat is die mensen aan te rekenen, niet de overheid vind ik.
We rekenen het de overheid toch ook niet aan dat mensen door rood rijden, ook al stond er geen flitspaal op dat kruispunt? Als je de metafoor dan even door trekt wordt de overheid wél nalatig als er stelselmatig door rood wordt gereden, en de overheid doet daar niks aan. Met andere woorden: de overheid moet verantwoordelijkheid nemen door weer aan te scherpen.
Dansen met Janssen is in die zin naar mijn mening wel echt een fout geweest. Maar er is gegokt en verloren door het kabinet door zo veel te versoepelen in 1x. Nu vind ik dat ze de schade moeten beperken
Dit land is graag case study voor dit soort essentieel wetenschappelijk onderzoek! Citizen science let’s go!
Er zijn wel veel besmettingen maar als het vooral milde klachten zijn en de ziekenhuisopnames vallen mee dan is het niet zo erg toch? Of zie ik iets over het hoofd.
Maar hoezo geef je dan ‘de sector’ de schuld? Je werd niet verplicht om naar een festival te gaan, dus dat ligt dan toch gewoon aan de mensen zelf. En dan met name de mensen die hebben gesjoemeld met qr-codes enzo.
Wat @Alicante al zegt over long covid inderdaad. Maar misschien ook kans op mutaties tegengaan? Hoe meer mensen besmet zijn, hoe groter de kans op mutaties toch?
Niet om ongevoelig te klinken, maar als deze dingen het geval zijn kunnen we toch überhaupt niet meer terug naar een normaal leven? Vaccinaties beschermen tegen zware klachten, niet tegen besmetting
Was misschien handig geweest als ze een paar richtlijnen hadden wanneer je welke maatregel in gaat zetten en dat je dan meteen actie kan ondernemen, goh misschien zou je het dan zelfs een ‘routekaart’ kunnen noemen ofzo
Jaa dat vraag ik me dan af omdat je als je gevaccineerd bent ook gewoon nog positief kunt zijn, ik weet niet of mutaties dan ook kunnen ontstaan. Niet om een dooddoener in het gesprek te gooien hoor maar ik vroeg het me gewoon oprecht af
Ooooh ik ben echt geïrriteerd. Ik ga over een maand naar Frankrijk naar een camping in the middle of nowhere, straks mag het niet eens meer
Wat stom, hoop dat je vakantie toch door kan gaan! Ik baal ook… Woon in het buitenland en zou eigenlijk in het weekend vertrekken naar NL om voor het eerst in een ruim jaar mijn familie weer te kunnen zien, maar moet nu even echt goed nadenken hoe en wat . Gelukkig met de auto en niet het vliegtuig dus kan altijd gewoon niet gaan, maar toch. (Als het geen familiebezoek was geweest had ik sowieso liever thuis gebleven)
Wat sneu voor alle kinderen, STOM. Hoop dat jullie er thuis een klein feestje van kunnen maken om toch de zomer een beetje in te vieren.