Caronatopic #11

Er zijn wel veel besmettingen maar als het vooral milde klachten zijn en de ziekenhuisopnames vallen mee dan is het niet zo erg toch? Of zie ik iets over het hoofd.

3 likes

Maar hoezo geef je dan ‘de sector’ de schuld? Je werd niet verplicht om naar een festival te gaan, dus dat ligt dan toch gewoon aan de mensen zelf. En dan met name de mensen die hebben gesjoemeld met qr-codes enzo.

3 likes

Toevallig zag ik dit net staan!

7 likes

Wat @Alicante al zegt over long covid inderdaad. Maar misschien ook kans op mutaties tegengaan? Hoe meer mensen besmet zijn, hoe groter de kans op mutaties toch?

Niet om ongevoelig te klinken, maar als deze dingen het geval zijn kunnen we toch überhaupt niet meer terug naar een normaal leven? Vaccinaties beschermen tegen zware klachten, niet tegen besmetting

3 likes

Was misschien handig geweest als ze een paar richtlijnen hadden wanneer je welke maatregel in gaat zetten en dat je dan meteen actie kan ondernemen, goh misschien zou je het dan zelfs een ‘routekaart’ kunnen noemen ofzo :clown_face:

5 likes

Jaa dat vraag ik me dan af omdat je als je gevaccineerd bent ook gewoon nog positief kunt zijn, ik weet niet of mutaties dan ook kunnen ontstaan. Niet om een dooddoener in het gesprek te gooien hoor maar ik vroeg het me gewoon oprecht af

Ooooh ik ben echt geïrriteerd. Ik ga over een maand naar Frankrijk naar een camping in the middle of nowhere, straks mag het niet eens meer :sob:

3 likes

Wat stom, hoop dat je vakantie toch door kan gaan! Ik baal ook… Woon in het buitenland en zou eigenlijk in het weekend vertrekken naar NL om voor het eerst in een ruim jaar mijn familie weer te kunnen zien, maar moet nu even echt goed nadenken hoe en wat :cry:. Gelukkig met de auto en niet het vliegtuig dus kan altijd gewoon niet gaan, maar toch. (Als het geen familiebezoek was geweest had ik sowieso liever thuis gebleven)

2 likes

Wat sneu voor alle kinderen, STOM. Hoop dat jullie er thuis een klein feestje van kunnen maken om toch de zomer een beetje in te vieren.

2 likes

Ik vind dit dus zo naar. Wat ik op insta zag was dat risicogroepen met die lage cijfers eindelijk weer dingen durfden (zelf naar de supermarkt, buiten de deur lunchen) en die zitten nu dus allemaal weer binnen en de overheid zegt dan van agh als je geen leven buiten de deur hebt is dat prima, zolang je maar niet in het ziekenhuis beland.
Maargoed ik heb ook wel een goede hekel aan ons kabinet.

12 likes

Zijn er wel genoeg mensen die zich laten vaccineren om ooit die immuniteit te behalen? Hoe hoog moet dat percentage zijn en halen we dat?

Ja ik hoop het heel erg. Zelfs vorig jaar konden we gewoon het land in met de auto. Hopelijk mag het alsnog met een pcr-test, ben dan net geen 2 weken volledig gevaccineerd…

Iedere keer als ik hier lees dat je na vaccinatie nog steeds mensen kan besmetten, blijf ik even hangen om te kijken met welk voorbeeld je nu weer aankomt :joy:

32 likes

Ik vroeg me kort af welke dixie een sleuteltje heeft maar inmiddels snap ik 'm

2 likes

Maar die code blijft sowieso beschikbaar. Je krijgt alleen geen groen scherm meer. Sorry als ik spuitelf ben

Toen mochten we heel veel landen niet in, tenzij voor noodzakelijke reizen en vaak ook nog een verplichte quarantaine, dus was vakantie al zeer gelimiteerd. Nu mogen we vrijwel overal heen op vakantie zonder quarantaine. Nogal een groot verschil dus. Maar goed niet lang meer waarschijnlijk. Ik denk dat veel Europese landen Spanjaarden en Portugezen nu ook zullen weren/quarantaine opleggen. Dat je van je eigen overheid naar buiten mag betekent ook nog niet dat het land waar je naartoe wil je binnen gaat laten.

2 likes

Aaah ja dat had ik (uiteraard) niet geprobeerd, maar dan wordt het al een iets beter verhaal inderdaad.

1 like

Yes, een vriendin van mij is zojuist aardig ziek geworden van corona ondanks dat ze al een tijd volledig gevaccineerd is.
Dan maar hopen dat ze nu inderdaad minder ziek is dan wanneer ze niet gevaccineerd zou zijn.

Ik heb sinds een week best vaak last van (wat lijkt op) menstruatiekrampen maar ben net 2,5 week geleden ongesteld geweest. Vraag me nu af of het te maken zou kunnen hebben met het vaccin eventueel? Ben een week geleden gevaccineerd. En wil nu niet gelijk alles daar op gooien hoor, maar ik ben toch benieuwd of jullie dit misschien herkennen? Ik las ook wat dingen online over de eerste menstruatie na je vaccinatie die heel heftig zou zijn en dat je borsten ervan kunnen groeien, weet alleen niet hoe betrouwbaar dat is.