Ik vind dit dus zo naar. Wat ik op insta zag was dat risicogroepen met die lage cijfers eindelijk weer dingen durfden (zelf naar de supermarkt, buiten de deur lunchen) en die zitten nu dus allemaal weer binnen en de overheid zegt dan van agh als je geen leven buiten de deur hebt is dat prima, zolang je maar niet in het ziekenhuis beland.
Maargoed ik heb ook wel een goede hekel aan ons kabinet.
Zijn er wel genoeg mensen die zich laten vaccineren om ooit die immuniteit te behalen? Hoe hoog moet dat percentage zijn en halen we dat?
Ja ik hoop het heel erg. Zelfs vorig jaar konden we gewoon het land in met de auto. Hopelijk mag het alsnog met een pcr-test, ben dan net geen 2 weken volledig gevaccineerdâŠ
Iedere keer als ik hier lees dat je na vaccinatie nog steeds mensen kan besmetten, blijf ik even hangen om te kijken met welk voorbeeld je nu weer aankomt
Ik vroeg me kort af welke dixie een sleuteltje heeft maar inmiddels snap ik 'm
Maar die code blijft sowieso beschikbaar. Je krijgt alleen geen groen scherm meer. Sorry als ik spuitelf ben
Toen mochten we heel veel landen niet in, tenzij voor noodzakelijke reizen en vaak ook nog een verplichte quarantaine, dus was vakantie al zeer gelimiteerd. Nu mogen we vrijwel overal heen op vakantie zonder quarantaine. Nogal een groot verschil dus. Maar goed niet lang meer waarschijnlijk. Ik denk dat veel Europese landen Spanjaarden en Portugezen nu ook zullen weren/quarantaine opleggen. Dat je van je eigen overheid naar buiten mag betekent ook nog niet dat het land waar je naartoe wil je binnen gaat laten.
Aaah ja dat had ik (uiteraard) niet geprobeerd, maar dan wordt het al een iets beter verhaal inderdaad.
Yes, een vriendin van mij is zojuist aardig ziek geworden van corona ondanks dat ze al een tijd volledig gevaccineerd is.
Dan maar hopen dat ze nu inderdaad minder ziek is dan wanneer ze niet gevaccineerd zou zijn.
Ik heb sinds een week best vaak last van (wat lijkt op) menstruatiekrampen maar ben net 2,5 week geleden ongesteld geweest. Vraag me nu af of het te maken zou kunnen hebben met het vaccin eventueel? Ben een week geleden gevaccineerd. En wil nu niet gelijk alles daar op gooien hoor, maar ik ben toch benieuwd of jullie dit misschien herkennen? Ik las ook wat dingen online over de eerste menstruatie na je vaccinatie die heel heftig zou zijn en dat je borsten ervan kunnen groeien, weet alleen niet hoe betrouwbaar dat is.
Ik heb dit rondom de eisprong. Kan het dat ook zijn?
Dat zou nog een optie kunnen zijn! Ik ben aan de pil dus weet niet helemaal precies hoe mijn cyclus loopt, ik hou het even in de gaten iig
@Ovenschaal ja klinkt idd bizar he ik heb nu al een paar meiden hierover gehoord. Als het al waar is zal dat vast ook niet bij iedereen het geval zijn
Ik lees net op Nu, dat mensen die 1 prik hebben gehad van Pfizer/AstraZeneca of corona hebben gehad, niet tot nauwelijks beschermd blijken tegen de deltavariant.
Dus dat toch wordt aangeraden om 2 prikken te nemen.
Ik vind dit toch best wel ruk, want ik heb corona gehad en daarna dus maar 1 prik, en nu blijkt dat ik dus nauwelijks beschermd ben.
Ik ga gauw de 2e inplannen, maar voel me wel even rot omdat ik me eindelijk iets âveiligerâ voelde en dat nu dus niet zo blijkt te zijn,
Ik heb precies hetzelfde. Ik moet maar weer over mijn prikangst heen en een tweede afspraak maken
Op tiktok staan ook zoveel filmpjes van vrouwen die zeggen dat ze 2 cupmaten omhoog zijn gegaan door een vaccin, maar ik dacht eigenlijk dat dat gewoon een grap was?
Ja, het zou natuurlijk kunnen dat ik wel iets beter beschermd ben inderdaad.
Maar ik ga toch nog maar de 2e prik inplannen, het zit me niet helemaal lekker.
Ik ga morgen gelijk even bellen.
Lekker dan. Club in het dorp is vanavond open: âwe werken vanavond met reserveringen, niet met testen voor toegang of qr-codesâ.
Mag dit wel?
Ik zag de laatste dagen ook een aantal dingen voorbijkomen inderdaad over dat je borsten zouden kunnen groeien. Dacht ook eerst: haha goeie grap. Maar mocht het wel zo zijn wil ik er nog wel 3 hoor
Dankzij pfizer kan ik nu doorgaan als Trollo Ferrari. Maar ik merk geen verschil ook niet qua menstruatie.
Tuurlijk mag dat niet