Caronatopic #11

Ze gooien toch ook het nachtleven dicht (op basis van de info waar jij op reageert dan )

3 likes

Wij gaan met de auto naar familie in het buitenland, dus ik hoop dat we toegelaten worden anders zien we ze alweer heel lang niet :sob:

Volgensmij is dat ook niet de bedoeling. Want om een club in te komen moest je testen en dat gaat er nu af. Dus denk dat clubs en kroegen maximaal tot 00.00 tafeltjes en stoelen neer mogen zetten op 1,5 meter. Je kan niet meer ā€˜uitgaan’.

1 like

Precies, nu gaat iedereen om 22:00 tegen elkaar aan hutsen in de kroeg. Ik zie ook niet in hoe mensen daar afstand gaan houden.

Misschien om de vaccinatiebereidheid te vergroten? Haha geen idee

2 likes

Ik vind eigenlijk dat Samson & Gertje nu niet achter kunnen blijven. Hup Studio 100 werk aan de winkel.

5 likes

Indoctrinatie van onze kinderen! De priktatuur in volle gang, wordt wakker mensen….!
:clown_face:

13 likes

Van roverheid naar priktatuur, wat een tijd.

11 likes

Heineken heeft nu ook zo’n reclame dat er allemaal oudjes naar de club gaan en dat dat kan omdat ze gevaccineerd zijn. Met als boodschap dat als je dit ook wilt, je je moet laten vaccineren :clap:t2:

17 likes

afbeelding

22 likes

ik kan niet wachten tot de wappies Heineken gaan boycotten hierover :joy:

7 likes

ā€œMijn marlĆØneke zei ook altijd laat je tweemaal goed lek prikken voordatā€¦ā€

3 likes

nu.nl leest hier mee

4 likes

Oh ik hoopte eigenlijk dat ze ook iets zouden doen aan de mensen die naar het buitenland gaan reizen deze zomer. Sorry lieve mensen dat is natuurlijk niet misgunnend naar anderen bedoelt die nog gaan, maar naast horeca las ik dat de meesten van de besmette mensen afgelopen weken van vakantie kwamen toch? Hier in NL iig.

4 likes

10% waarvan het merendeel jongeren :grimacing: dus tja…

Edit: ik denk dat het merendeel van de vakantiegangers niet in de club in Salou staat te hossen. Daar zit denk ik het grootste risico

3 likes

Maar dat zou je ook kunnen wijden aan de overheid en dat ze niet snel genoeg waren met vaccineren. We zijn ongeveer als laatste in Europa begonnen. Het is redelijk begrijpelijk dat mensen in hun zomervakantie weg willen. De mensen die nu besmet terugkomen zijn allemaal nog niet volledig gevaccineerd en dat had wel gekund…

Natuurlijk, je kan het je afvragen of het slim is om op feestvakantie te gaan, maar het was niet tegen de regels ofzo.

4 likes

Die weer anderen op hun beurt besmetten en dat dan weer rondgaat in NL, een paar weken geleden zaten we onder de 600 met besmettingen :flushed:

En klopt hoor @papierhier! Is ook zo.
In mijn omgeving hebben mensen wel Corona opgelopen na vakantie, dus is ook wellicht een gekleurde blik van mij. Alsnog vermoed ik dat dat wel een belangrijke factor gaat zijn aankomende tijd in de besmettingen

En dan niet perse alleen Nederlanders hoor, maar überhaupt de wereld rond kunnen in deze (halve?) pandemie haha, gevoelsmatig hadden we daar iets langer mee kunnen wachtenmaar ik snap zeker dat mensen behoefte hebben aan vakantie.

2 likes

Ik snap er eerlijk gezegd ook geen jota van dat mensen gewoon op vakantie gaan als een land oranje is en er alleen noodzakelijke reizen zijn toegestaan. Een paar maanden geleden werden influencers daar nog massaal om veroordeeld maar nu het om de eigen vakantie gaat lijkt het ineens geen moer meer uit te maken. Lekker egocentrisch

48 likes

Ik heb echt even een baaldag. Volgende week verjaardag van een goede vriendin, helemaal zin in want weer een beetje onder de mensen en voelde me op m’n gemak met de besmettingen. Soms baal ik dat ik zo voorzichtig moet zijn, het voelt gewoon best eenzaam dat ik nu al overweeg af te zeggen omdat ik allerlei scenario’s bedenk. Ik heb het al eerder benoemd maar over 1.5 week staat de transplantatie van mijn vader gepland. Stel je voor dat ik besmet raak en het niet door kan gaan/hem op de valreep besmet, heb het afgelopen jaar zo m’n best gedaan om dat te voorkomen. Sowieso daarna met zijn weerstand verlagende medicatie, ik wil dit nieeeeet. Komen wel weer betere tijden, maar nu is het gewoon een beetje dubbel spannend :worried:

Als je naar de vaccine tracker van European Center for Disease Control kijkt doet Nederland het zowel op % eerste dose als % volledig gevaccineerd (iets) beter dan gemiddeld in Europa. Dus ondanks de trage start kun je de Nederlandse overheid niet aanrekenen dat men nu niet volledig gevaccineerd op vakantie kan. Tenzij we de keuze hadden gemaakt om met de alliantie van 3 of 4 landen vaccinaties voor onszelf te regelen ipv met Europa gezamenlijk, dan waren we wel verder geweest nu denk ik.

Het verbaast mij ook wel dat men onvolledig gevaccineerd nog zo massaal op vakantie wil/gaat. We hebben allemaal gezien hoe dat vorige zomer is verlopen. Ik snap ook niet zo goed dat de quarantaineplicht alleen voor bepaalde landen geldt, en niet voor alle oranje en rode gebieden. Al is de situatie in andere landen inmiddels veelal beter dan hier :sweat_smile:
Ik wil ook echt op vakantie dus dat snap ik wel, alleen vind ik het nu onverantwoord en te onzeker.

https://vaccinetracker.ecdc.europa.eu/public/extensions/COVID-19/vaccine-tracker-mobile.html#uptake-tab

1 like