Caronatopic #11

Je kunt toch niet alles op één persoon afschuiven?

2 likes

Oh zeker niet! Maar ik vond het wel heel opvallend. Ging net met de bus terug en daar was iedereen gewoon chill met mondkapje fatsoenlijk op.
Ik snap dat je met bus/tram meer controle hebt door de chauffeur maar dat laat ook zien hoe asociaal en egoistisch iedereen denkt; oh geen controle dan ga ik lekker tegen de regels in én andere er mee lastig vallen.

Ik zei ook tegen mijn moeder als ik besluit ergens door rood te rijden of iets te jatten dan ga ik ook niet een ander op een bespottende manier aan kijken van tsss loser dat je dit niet doet

2 likes

Ja, echt bizar dat volwassen/jongvolwassenen zich zo gedragen. Jammer dat sommige mensen hun middelbare schooltijd niet volledig ontgroeien :woman_shrugging:

4 likes

Ja dat risico neem je toch willens en wetens als je tijdens een pandemie een reis boekt. De kans dat het niet gaat zoals gehoopt is gewoon groot. Als je dan gewoon je verlies neemt prima, dan heb je gegokt en verloren. Maar dan toch gaan en schijt hebben dan vind ik je gewoon een debiele aso.

3 likes

Het testen voor toegang stopt niet toch?

Ja maar wij gaan met de auto en zien verder niemand, is gewoon veiliger dan in Nederland blijven hoorrrr!!!

1 like

Wij hebben een borrel op werk. Daar werd de afstand echt slecht gewaarborgd. Kan ik echt slecht tegen, gezien we deze week 2 bouwen (dus 9 groepen) in quarantaine hadden en ik vandaag 6 zieken in mijn klas had. Dus ik ben naar huis gegaan. Ik baal wel want ik had wel even zin in gezelligheid, maar ik kan er dan heel slecht in komen.

1 like

d7c039271687ad3d05d79f6737369cbb

4 likes
1 like

Gewoon 1100 miljoen om precies te zijn. Als het intussen niet meer is. Voor iets wat nu in no-time als een boomerang in ieders gezicht slaat.

Hugo heeft in elk geval een slechte communicatie-adviseur. Snap namelijk niet hoe je na het Dansen met Janssen debacle de inwerkingstijd (?) wéér vergeet te noemen.

5 likes

Ja en waar ook geen aanbesteding voor is geweest gewoon, ik blijf dat absurd vinden? En de consequentie is…. Niks

1 like

Ik word zooo nerveus van die wisselende berichtgeving. Het was zo duidelijk: als je corona hebt gehad hoef je maar 1 inenting.
En amper 4 weken later blijkt dat 1 totaal geen zin heeft voor de delta variant en dat je weer moet. Wat komt er over nog eens 4 weken nu weer? Dat we een derde moeten? Snap ook wel dat het learning as we go is maar het is erg slecht voor mijn zenuwen :sweat_smile:

Edit: ik heb gebeld naar de vaccinatie lijn en hij wist helemaal niets hiervan. Ook niet van de deltavariant. Hij zegt ‘De delta wat?’
Nou vraag ik je. Die man had geen idee. Zegt ‘moet je zelf weten’. Fantastisch.

Rijksoverheid website noemt hier ook nog helemaal niets over. Dus nu.nl lijkt nog de enige bron te zijn tot nu toe.

5 likes

Whahahah meen je niet. Dan werk je bij dr vaccinatielijn en dan weet je niet wat de deltavariant is… nou dat gaat lekker dan

3 likes

Werkt absoluut niet honderd procent.
Ik ben zelf volledig gevaccineerd, laatste prik in maart gehad, en heb nu corona.

Omg en dan gewoon helemaal niks ervan geleerd. Jongeren waren meer geholpen als dat absurde bedrag was besteed om ze gewoon weer een basisbeurs te verschaffen.

2 likes

Sorry maar hier gaat mijn anxiety echt through the roof van. Ik heb al corona dus ik dacht echt hoe kut corona hebben ook is, ik ben in elk geval van mijn angst af want ik ben nu veilig, zeker na mijn vaccin.

En dan blijkt nu dat ik dus zowel van het vaccin EN van corona gehad te hebben nog steeds niet veilig ben :sweat_smile:

2 likes

Als ik dat artikel lees staat er dat 1 vaccinatie Pfizer of AZ niet voldoende beschermt, en dat een doorgemaakte coronabesmetting ook niet voldoende beschermd maar er staat niks over een doorgemaakte coronabesmetting én één prik AZ of Pfizer als ik goed lees. Dus volgens mij kun je uit dit onderzoek niet de conclusie trekken dat je sowieso twee dosissen nodig hebt ondanks coronabesmetting. Maar ik snap ook als je dat wel wil nu met de deltavariant

Edit: en ik zie dat je bezorgd bent omdat @Koekwaus ondanks twee vaccinaties toch corona heeft gekregen: een vaccin werkt niet 100 procent zoals ze zelf ook al zegt. Met pfizer 95 procent tegen de reguliere variant en ongeveer 80-85 procent tegen delta. Dus er is wel een groep die alsnog corona kan krijgen ondanks vaccinatie

2 likes

Ik vind het ook zo vaag allemaal. Mijn qr code doet het ook nog steeds niet trouwens met corona gehad + 1 vaccinatie. En nu die delta variant weer, ik ga toch ook maar bellen voor een tweede dan denk ik…

Oh scherp. Ze bedoelen inderdaad misschien of of? In plaats van en en. Ik vind het niet heel duidelijk…
Totaal niet geruststellend dat de vaccinatie lijn er niets van weet. Waar moet je dan nog aankloppen?

Ik ken ook iemand die daar werkt maar zelf niet in de ernst van Corona gelooft en zich niet laat vaccineren…