Caronatopic #11

Vergeten ze weer even dat t twee weken duurt voor t vaccin ook daadwerkelijk optimaal beschermt. Net als met die QR codes na vaccinatie. Zo dom.

2 likes

Ja, en dan doen ze allebei alsof die vragen lachwekkend en niet nodig zijn. Dieeepe diepe zucht

Ja hoor. We hebben in het ziekenhuis op het eind van de vorige golf zeker ook patiënten gehad die volledig gevaccineerd zijn maar toch ziek werden door de Corona infectie. 100% immuniteit bouw je niet op. Gemiddelde is wel hoog dacht >90%, maar niet volledig dus.

4 likes

Vond het een mooi voorbeeld van externe attributie. Het ligt aan de modellen, het ligt aan mensen die zich niet aan de basisregels houden. ‘Wij’ hebben alleen naar ‘we zijn er bijna’ geluisterd. Kern lijkt me toch dat er superspread-evenementen zijn georganiseerd voor nog niet-gevaccineerden op het moment dat een meer besmettelijke variant zich begon te verspreiden. Gevoel van urgentie ontbreekt door dat verdoezelen volledig. Hoop maar dat we ons dat kunnen veroorloven.

5 likes

OK Tjibbe

2 likes

Opofferen nog wel. Tjibbe het is bedtijd.

16 likes

hee hij geeft soort van toe dat er fouten gemaakt zijn

Ach Fons :pleading_face: ik hoop toch zo dat hij niet besmet raakt en een dikke bonus krijgt.

5 likes

I feel you :pensive: Ik kan hier ook zo gefrustreerd van raken. Dit (en de gevolgen vele andere beslissingen) was zo makkelijk te voorkomen.

En dan vragen mensen vaak, nou zou jij het beter doen dan in zo’n functie? Nee, vast niet. Maar het zou al helpen om gewoon eerlijk toe te geven dat er een fout is gemaakt. Geef het dan alsjeblieft toe, dan zou ik al zoveel minder gefrustreerd zijn.

Volgens mij was iedereen al blij geweest als de vorige versoepelingen waren doorgevoerd met het bericht dat de de festivals en clubs open zouden mogen in augustus als iedereen gevaccineerd én beschermd was (dus die twee weken wachten).

3 likes

Ja hij wil over 10 dagen uitsluitsel, lijkt het. Zal lastig worden om een antwoord te krijgen van de overheid

Mijn vriend heeft net gehoord dat een jongen met wie hij woensdag heeft gevoetbald vandaag positief heeft getest. Gelukkig is m’n vriend al wel volledig gevaccineerd, maar ik heb alleen nog maar de eerste gehad. Vanavond maar op de logeerkamer en morgen zien of/hoe ik tijdelijk ergens anders heen ga. Kan wel huilen, heb de hele pandemie zo ontzettend voorzichtig gedaan, bijna niemand gezien en nu 2 weken voor m’n tweede prik dit.

1 like

Same :sob::sob:

1 like

Ze heeft nog meerdere tweets geplaatst vanavond die duidelijk laten zien dat het (demissionaire) kabinet echt geen flauw idee heeft waar ze mee bezig zijn. Al die dingen waarvan je van tevoren wist dat ze fout zouden gaan :woman_facepalming:

(of ze keuren lekker de moties af van andere partijen zodat ze later zelf met de oplossing kunnen komen, kan ook.)

16 likes

De GGD gaat hiermee aan de slag. Hoe dan? Alle gemaakte afspraken voor prik 2 vervroegen? Meer priklocaties openen? Langere openingstijden? I don’t get it (maar hoe eerder prik 2 hoe beter dus kom maarrrr)

Gaan ze blij mee zijn. Hoorde van een vriend die op de vaccinatielijn werkt dat ze al aan het afschalen zijn terwijl het nu nog ontzettend druk is. Straks gaat iedereen bellen voor het verzetten van de tweede prik đŸ„Č

Ik vraag me inderdaad ook af of dit al met de GGD’s overlegd is.

Je wil ook voorkomen dat mensen long covid krijgen. Er is niet voldoende onderzoek naar gedaan maar long covid komt regelmatig onder jongere mensen voor. Dat is niet alleen voor die individuen erg, maar ook op macro niveau als je kijkt naar het effect op arbeidsparticipatie en zorgkosten.

En daarnaast krijg je ook sneller mutaties van het virus als het virus zo rondgaat onder de bevolking. En dan breng je potentieel de hele bevolking in gevaar, ook de gevaccineerden mocht er een variant ontstaan waar de vaccins niet voldoende tegen werken. Alhoewel er vast nog meer mutaties zullen komen omdat niet alle landen toegang hebben tot vaccins.

15 likes

Ik denk dat je in een disco veel meer risico loopt dan de mensen die met de auto op vakantie gaan naar een camping.
Risico op besmettingen op een camping is lager dan in de disco.

Lijkt me dat dat niet met elkaar te vergelijken is.

8 likes

Ik snap het niet als je vindt dat het nachtleven open had moeten blijven terwijl er meerdere clusters van 150+ besmettingen zijn die te linken zijn aan kroegen/discotheken en 75 procent van de besmettingen bij 19-29 jarigen vandaan komt? Ook al liggen de ziekenhuizen niet vol, er zijn ook andere argumenten waarom je het virus niet vrijelijk wil laten rondgaan.

Over 1,5 maand zijn ook de jongeren gevaccineerd en daarna kun je wrs weer versoepelen. Alleen mega jammer dat er dan weer een zomer verloren gaat qua festivals e.d. En die ondernemers die een nachtclub uitbaten moeten financieel gecompenseerd worden, want voor hun bedrijf is dit verschrikkelijk natuurlijk.

12 likes

Snap dat je geschrokken bent, maar als ze echt alleen gevoetbald hebben samen, lijkt de kans op besmetting mij erg klein. Denk dat jij weinig risico loopt.