De ene heeft dan Corona opgelopen en de ander een verkoudheidsvirus. Ik ben nu ook verkouden (negatief getest) en heb exact dezelfde klachten als toen ik Corona had, ik zou de twee zonder test echt niet kunnen onderscheiden. Grote kans dat ze die verkoudheid ook tijdens het uitgaan heeft opgelopen, er zijn natuurlijk nog meer virussen dan Corona (je zou het bijna vergeten haha).
Ja zo gaat dat, echt die opmerking omg. Stel je voor dat iemand dronken achter het stuur stapt, iemand aanrijdt en dan die opmerking maakt.
Hoop echt niet dat door haar er veel mensen in t vliegtuig en op t vliegveld besmet zijn geraakt.
Ooh dit zou zo’n goed nieuws zijn! Alleen nu al medelijden met de ggd, wat een geregel.
Ja volgens de fabrikant kan het gewoon, was meer levering/logistiek etc waarom NL 5-6 weken aanhield
Wat een drama om dit te regelen voor de ggd, bij mijn locatie (Dordrecht) kon mijn man toen die donderdag belde over 22 dagen terecht.
Ik ga denk ik zelf niet bellen voor vervroegen (zeg ik nu haha) maar hopelijk m’n man wel, want die zou nu pas een paar dagen prik 2 hebben als we op vakantie gaan waardoor we niet naar 't buitenland willen.
Het aanbevolen interval voor pfizer was zelfs 21 dagen, staat ook in de bijsluiter. Tot max 6 weken is het getest en dan was het ook nog oke, daarom heeft NL daarvoor gekozen om sneller meer mensen te kunnen vaccineren. Dus het is eerder beter dan slechter
Hahaha gaan ze dit nu ineens roepen nadat ze eerst alle jongeren hebben gelokt om die prik te zetten…
Ik kijk een beetje wat het risico is. Vorige week met 2 vriendinnen gaan shoppen; zij beide volledig gevaccineerd, ik 1x dus in de auto zonder mondkapje maar je weet natuurlijk niet wat de mensen hebben die in de winkels rondlopen. Wel een paar dagen er tussen gehouden voor ik met mijn moeder heb afgesproken.
Week er voor naar een voetbal wedstrijd geweest, daarna nog wel op terras gezeten maar alles buiten + op afstand en ik probeer er steeds wel een paar dagen tussen te laten voor eventueel klachten die kunnen op komen.
Hahahahahaha doe niet zo gek! Dan krijgen die mensen én exposure én geld? Dat gaat te ver. Kun je beter elk huishouden in NL een dvd’tje cadeau doen.
Er werken hier zulke leuke mensen in de teststraat. Het was super rustig, dus kon even gezellig een praatje maken. Nu hopen dat test nummer 13 ook weer negatief gaat zijn.
Als jullie allebei gevaccineerd zijn én Griekenland staat het toe, zou ik vanwege al het bovenstaande wel gaan. Het is niet zomaar een vakantie voor jullie.
Alles buiten, durf ik aan. Binnen eventueel afzeggen als er geen grote balkondeuren of ramen zijn om constant te ventileren+ afstand te houden.
Ik kan me niet voorstellen dat ik met medisch verhoogd risico en 1 prik al die dingen zou gaan doen.
Ik begrijp dat de reacties op internet je wat doen, maar als Griekenland het gewoon toelaat…het mág, dan wegen de gevoelens van jou,vriend, en kind en de behoefte om familie te weerzien toch wel zwaarder dan de mening/gevoelens van mensen op het internet? Zo zie ik het althans. Het mag nu nog gewoon, dus ik zou ervoor gaan. Maar dat ben ik.
Ik lees dat Korea 1378 nieuwe besmettingen registreert, “een recordhoogte voor de 3e dag op rij”
[…]
Haha hahaha HAHAHAHAH.
Wtf hebben wij gedaan voor die 7000 op één dag?!
Ik heb er zelf best wel moeite mee dat mijn ouders 2 weken naar de Antillen gaan. Überhaupt naar het buitenland. Ik had net een discussie met mijn moeder: “ Ze snakken er naar, hebben er hard voor gewerkt en het is gewoon veilig ( want we vliegen businessclass dus zitten toch naast niemand) en ze zijn al gevaccineerd.”
Ik kan praten als Brugmans of relativeren ( wij zijn al 3 jaar niet naar het buitenland geweest, verhuisd, nieuwe baan, kind gekregen, in de zorg gewerkt, wij maken er totaal geen punt van dit jaar weer in Nl te blijven) maar ze blijft zich zo aangevallen voelen.
Het ergste is nog dat ze nu de komende week als een soort gevangenen gaan leven want ze willen niemand zien en nul risico lopen omdat ze perse hun negatieve PCR test willen voor de vlucht. De motivatie is dan alleen die negatieve test en verder niet dat je je überhaupt gewoon aan de regels moet houden maar dat terzijde. Pfff.
Ik snap je gevoel, maar ik denk niet dat je reacties gaat krijgen die de keuze per se makkelijker maken.
Als je kunt en het aandurft, zou ik zeker gaan.
Ja, daarom! Nog even en het mondkapje gaat ook op straat op.
Dit is zo geëscaleerd
Zie dit voorbij komen. Heel fijn voor ze dat ze gewoon open mogen blijven, maar ik zie hier zoveel foto’s en filmpjes van (ook gewoon filmpjes die door Bas Smit zelf zijn gepost) dat er polonaises zijn en dat de artiesten door het publiek lopen en de mensen gaan knuffelen etc. Echt die stoeltjes op 1,5 meter slaan echt nergens op als mensen zich vervolgens massaal door de ruimte gaan verplaatsen??
Maar is dat ook vandaag? Want een polonaise mocht vorige week gewoon als je daar binnen zat met een negatieve test. Bedoel in een nachtclub mocht je toen ook gewoon met iedereen tongen. Vanaf vandaag is dat anders. Als ze er maar voor zorgen dat bij het volgende rolf sanchez optreden iedereen op zijn stoel blijft. Al gaven ze gister ook aan dat de 1,5m dan losgelaten mag worden als er maar sprake is van een vaste zitplek én negatieve test, maar dan moest zo’n evenement draaien op 2/3de van de capaciteit.