Caronatopic #11

Ja zo bijzonder. Andere landen dezelfde fout zien maken als NL in 3 2 1…

3 likes

Ok ik neem wel wat van m’n woorden terug. Net 3 corpsballen in het OV moeten vragen of ze hun mondkapje op konden doen (deden ze wel / even). Voel me een beetje een eikel maar ben nu echt studenten en jongeren aan het mijden. Helpt ook niet dat ze luidruchtig over feestjes praten. Gelukkig nog maar een paar noodzakelijke verplaatsingen, want met deze aantallen sluit ik mezelf liever weer op.

5 likes

Goed dat je dat gedaan hebt though. Ik durfde niet toen ik met een mega-bal in de eersteklascoupé (om de drukte te ontvluchten) zat vorige week :frowning:

Ik was vandaag ook testen (gelukkig al een negatieve uitslag binnen) en zag idd ook veeeeel mensen in de studentenleeftijd (sommigen al hoestend).

Ehhhh ik kan bij geen van de drogisterijen in mijn buurt nog sneltests kopen omdat dat volgens de medewerker “iets van de coronatijd” was…

The fuck :confused:

3 likes

Pff ik merk echt dat ik het er even moeilijk mee heb. Steeds geprobeerd om positief te blijven, me aan de regels te houden (ondanks dat ik al vanaf begin dit jaar gevaccineerd ben vanwege mijn werk) en rustig te blijven maar pffff :worried:

Het voelt soms zo eenzaam. Hoevaak ik wel niet de vraag kreeg “maar je bent toch al gevaccineerd?” als ik aangaf me ergens alsnog niet prettig bij te voelen. Wat er nu gebeurt is dus precies de reden waarom ik me ondanks vaccinatie altijd alsnog aan alle regels (en strenger dan dat) heb gehouden. En nee, dit vertel ik niet omdat ik nu een veer in mn reet wil maar omdat ik me daardoor nu denk ik gewoon echt heel teleurgesteld voel. Ik baal ervan dat de mensheid blijkbaar niet logisch kan nadenken waardoor we nu (voor mijn gevoel) weer terug zijn bij af.

Zo dat is er even uit :sweat_smile:

17 likes

Zo, hierdoor weet ik zeker dat ik voorlopig thuis werk. Mijn collega’s kunnen dan wel (deels) gevaccineerd zijn. Maar veel hebben er kinderen in de leeftijd die uut gaan. Mij niet gezien voorlopig.

1 like

de paar keer dat ik naar de supermarkt ben geweest heb ik zonder mondkapje opgedaan vorige week maar die gaat nu mooi weer op, ik vertrouw de jeugd niet :eyes:

2 likes

Hier dus ook, maar ze kopen niet meer in “want niet meer nodig” aldus die medewerker… ok dan…

Ik heb het al vaak niet gedurfd, maar zou een half uur geen kant uit kunnen en had net de laatste cijfers gezien. Ze waren wel gevaccineerd dus dat is positief, maar ook 20 dus zo lang kan dat niet zijn. Denk dat de boodschap dat je met 1 x Janssen direct beschermd bent iets te goed is overgekomen.

1 like

Ik hoop vooral dat het mee gaat vallen met de IC bezetting. Kans is klein dat dat heel snel stijgt maar ook een beetje uit eigen belang hoop ik dat het beperkt blijft. :crossed_fingers:t3: Tjonge jonge, had niet verwacht dat het zó enorm snel zou gaan

1 like

Niet te geloven hoe snel dit gegaan is. Ik hoop we snel weer naar beneden gaan, maar ik ben er bang voor.

2 likes

Die worden echt wel weer ingekocht en ingestuurd, maar snap wel dat de vraag daar naar extreem verminderd was de laatste twee weken. Daardoor minder ingekocht en dus minder in de winkels. Daar wordt nu echt wel op geanticipeerd, alleen heb je dat gewoon niet binnen 2 dagen rond en Jacqueline die de kassa van de Kruidvat bedient weet natuurlijk niet wat een inkoper vandaag aan het doen is.

1 like

Ja ga je gang allemaal, ik zie m’n familie gewoon nog een volledig jaar niet joh

1 like

Ik denk dat ze straks ook weer goed op Marktplaats te vinden zijn, want van het ministerie van OCW moeten alle leerlingen een lading mee voor de zomervakantie :upside_down_face:

Mijn schoonmoeder zei dat ik mijn arm niet goed ontspannend had en dat ik daarom zoveel spierpijn in mijn arm had. Want zij was wel ontspannen en ze had nergens last van.

@Ohappyday @Daria Ik weet niet of jullie toevallig ergens ingeschreven staan als student of werkzaam zijn in het onderwijs, maar zo ja, dan kunnen jullie ook gratis zelftesten aanvragen via zelftestonderwijs punt nl!

3 likes

Ik ben met name heel erg benieuwd naar de ziekenhuisopnames de komende week.

5 likes

Ik ook. Ik hoop vooral dat de zorg echt gespaard gaat blijven.

4 likes

Oohhhh, dank hiervoor! <3

Daar ging ik eigenlijk ook wel vanuit inderdaad (want super naïef). Maar toch is die ‘corona is passé’-houding wel lekker wishful thinking toch? :see_no_evil:

2 likes