Caronatopic #11

Ik zou na één zo’n tweet niet direct besluiten om af te zien van buiten afspreken.

Nee, maar die moeder weet natuurlijk ook niet wat d’r dochter nog meer allemaal gedaan heeft. Misschien is ze wel met vliegtuig geweest of naar feestjes, weet zij veel. Zou ik ook niet tegen m’n moeder vertellen :stuck_out_tongue:

5 likes

Ja maar dan zal het wel niet door die keer komen toch?

@soleado @Eddie @Masterchef @anon18050057 ze zouden wel afstand gehouden hebben maar je bent er niet bij, natuurlijk. Aan zo’n horecatafel of bistrotafeltje is het meestal toch snel de helft van 1,5m. Evengoed lullig.

Ik denk dat ik de aankomende week maar gewoon af dwing dat de live meetings online moeten blijven plaatsvinden. Zoveel mensen doen nog zo nonchalant erover. Ook weer op deze tweet te veel wappies die suggereren dat het door het vaccin komt dat kind van de vrouw + vriend hoge koorts enzo kregen. Die mensen blijven maar opduiken, net kakkerlakken.

2 likes

Heeft m’n vriend na 50 uur z’n uitslag ontvangen, word ik ook verkouden wakker. Hopelijk komt mijn uitslag iets eerder!

1 like

Het is nu echt weer en lastige periode, met druk van mensen om weer dingen te doen. Wij hebben vrijdag een bruiloft van mijn schoonzus dus komen er ook echt niet onderuit. Maar maak me nu al druk om de contacten. Blij als het straks weer achter de rug is.

Ik wacht nu ook 24+ uur…

Ja, begrijpelijk! Dat is toch iets dat je niet wil missen. Maar lijkt me direct ook zo stressvol.

Houden ze wel op een bepaalde manier nog rekening met maatregelen zoals ventileren enzo?

Het is gelukkig buiten op het strand, dus hopelijk blijft het lekker weer. En verder dus gewoon tafeltjes met anderhalve meter. Maar ben vooral bang voor het gedrag van mensen en bijvoorbeeld druk van schoonmoeder om toch te zoenen enzo

1 like

hugo bevestigd, je tieten worden groter van het vaccin

27 likes

Precies dit!

2 likes

Pfff ik ben echt weer nerveus om het nu te krijgen. Heb over een week vakantie en zou eigenlijk een etentje en feestje hebben, het feest is sowieso al afgezegd. Heb mijn vriend op het hart gedrukt om extra voorzichtig te zijn en ga de regels op kantoor ook weer aanscherpen. Zaterdag begint onze vakantie dus wil dan echt niet ziek zijn :pensive: in mijn bubbel is het in ieder geval echt ontploft.

1 like

Wat ziet hij er slecht uit :see_no_evil::eyes:

Ah shit, hij is inderdaad positief. Ik ben al volledig gevaccineerd en hij 1 keer dus hopelijk valt het mee. Zie er wel erg tegenop om in quarantaine te moeten met een peuter van 2. :grimacing:

Nee joh! Maar goed dat hij z’n klachten serieus heeft genomen dan, balen zeg! En sterkte voor jullie, ik hoop dat de klachten beperkt blijven :hugs:

1 like

Ja tot nu toe valt het mee gelukkig. Echt balen zo vlak voor het einde! Maar blij dat we niks ondernomen hebben inderdaad.

1 like

Jij hoeft volgens mij niet in quarantaine als je tweede prik 14 dagen geleden is geweest.

Ik weet niet of ik me daar heel prettig bij zou voelen (zou toch twijfelen of ik het niet toch doorgeef) maar dat is voor ieder zelf te bepalen.

Klopt! Als je volledig gevaccineerd bent hoef je niet in quarantaine mits je geen klachten ontwikkelt/hebt. Ze adviseren wel nog op dag 5 je nog te laten testen.

Nee klopt, maar ik zou bijvoorbeeld 2 dagen op kantoor werken deze week, maar dat ga ik nu niet doen. Zou me echt niet gemakkelijk voelen daarbij. Misschien dat als er boodschappen nodig zijn ik dat kan doen, maar die zijn gelukkig net gedaan.

4 likes

Net gevoeld en ik merk er nog niks van😭

1 like