Caronatopic #11

Wat duurt de uitslag van een corona test lang. Zaterdagavond om 18:50 getest en heb nog niks gehoord… Meh.

Ja wij zitten ook nog in spanning! Allebei al volledig gevaccineerd, maar mijn vriend kreeg klachten en had een positieve zelftest. Dus ik vrees dat hij corona heeft. We zouden vandaag ook een paar dagen weg voor de verjaardag van mijn moeder, maar zolang we geen uitslag hebben gaat dat niet lukken.

2 likes

Even checken hoe jullie denken over het volgende: vorige week heeft mijn collega werk (papier) mee naar huis genomen. De deadline daarvoor is woensdag. Gister heeft hij een positieve uitslag gekregen en is te ziek om het zelf af te maken. Dinsdag gaat iemand het papierwerk halen bij hem thuis (want dat weiger ik), maar er wordt door iedereen wel van mij verwacht dat ik dinsdag dat werk afmaak.
Hoe denken jullie daarover? Volgens mij vindt besmetting via voorwerpen niet snel plaats toch, maar ik voel me er niet fijn onder. Denken jullie dat ik een groot risico loop?

Het risico is verwaarloosbaar. Zie: https://www.volkskrant.nl/wetenschap/we-hebben-winkelwagentjes-en-volleyballen-voor-niets-lopen-schrobben~b8319430/. Voor als je het artikel niet kunt lezen: er is in de wetenschappelijke literatuur maar één geval bekend van overdracht via oppervlakte en dat was iemand die nieste in zijn hand, een liftknopje aanraakte waarna de ander datzelfde liftknopje aanraakte en zijn hand in zijn mond stopte (??).

No worries dus!

Of een deadline op de dag dat je de papieren krijgt realistisch is, is een tweede natuurlijk. :slight_smile:

14 likes

Ik probeer al 3 dagen te bellen om een afspraak te maken voor mijn tweede vaccinatie, maar ik kom er gewoon niet doorheen? Lijnen zijn continu bezet, of ik sta al 40 minuten in de wachtrij en dan word ik er alsnog uit gegooid.

Zelfde verhaal hier! Ik ga voor de zekerheid toch ook die tweede halen ondanks dat ik corona heb gehad. Maar ik kom er al een paar dagen niet doorheen. Verschillende tijdstippen geprobeerd, maar het lijkt niet veel uit te maken.

1 like

Is Pfizervermoeidheid een ding? Ik ken niemand in mijn omgeving die last heeft van bijwerkingen (tot op heden).
En ik ben chronisch moe, dus ik zou niet eens weten of het mijn everyday mood is of een bijwerking.

In ieder geval geen grotere tetten gekregen ervan, sad.

Ja, dat kan. Een vriend van mij heeft 4 dagen vermoeid op bed gelegen. Ook echt ziekgemeld van werk. Sterkte!

1 like

Ik wil me graag laten vaccineren maar ben zo bang voor naalden… andere leden die ook zo bang waren en een fijne ervaring hebben ??

1 like

Wat bizar dat er zoveel verschil zit in hoe snel je je uitslag krijgt. Mijn man is zaterdag om 14.20u getest en had die avond om 01.00u de uitslag al.

Hier duurt t ook langer dan normaal (nu 24u).
Zal wel druk zijn … helaas :eyes:

Het gaat echt heel snel. Ik hou ook niet van naalden en had het aangegeven. Ze praatte me er gewoon doorheen en zette hem super snel. Keek ook weg en dat scheelt al veel. Moet zeggen hij was wel gevoelig, maar niet pijnlijk.

1 like

Misschien heb je mijn berichtjes in het topic al gelezen, maar ik zag er ook enorm tegenop. Ik heb echt angst voor naalden en val hierom wel eens flauw of geef ik over als ik er eentje zie.

Dit heb ik aangegeven op mijn gezondheidsverklaring en mocht daardoor eerst naar een arts voordat ik geprikt werd. Daar hebben we beslist dat ik liggend geprikt zou worden.

Ter ondersteuning kreeg ik een knappe security man die leuke grapjes bleef maken samen met diegene die me prikte. Ik had wel even een paniekaanval maar zij hebben mij enorm goed opgevangen en gekalmeerd. Echt de mensen daar hebben het beste met je voor en zijn zo ontzettend lief.

Mijn ervaring kon niet beter gaan en ik kijk er echt heel positief op terug, waardoor ik minder bang ben voor de tweede prik. Dit omdat ik weet dat ik goed zal worden opgevangen.

Het prikje stelt inderdaad niks voor, de mensen staan voor je klaar en zullen er voor zorgen dat jij zo aangenaam mogelijk gevaccineerd wordt.

16 likes

Wat een fijn bericht! Goed idee om aan te geven inderdaad! Ja ik ben echt bang voor de prik zelf (doet het pijn, etc) en liggend zou fijn zijn omdat je dan beter op je ademhaling kan letten. Fijn dat dat kan!

1 like

Ik denk dat een papiersnede nog vele malen pijnlijker is dan het prikje zelf haha. Bovendien is het binnen enkele seconden al gepiept.

Gewoon aangeven dat je liggend geprikt wil worden en dat je angstig bent, dan komt dat helemaal goed. Ze vangen je goed op.

Oh ik ben als beloning een mcflurry gaan eten, misschien helpt dat ook nog. :smirk:

3 likes

Ja, en ik heb er al meerdere posts over gelezen hier en in het wjekw en ik heb er zelf ook last van. Ik hoop dat je je snel beter zult voelen!

Ik ervaar verder trouwens nog een verminderde eetlust en soms misselijkheid en darmklachten. Het zal na verloop van tijd wel overgaan

Ik ben ook bang voor naalden, ben ook in het verleden wel eens flauwgevallen, waardoor het versterkt werd. Wat mij altijd helpt hiermee, is om het liggend te doen. Het idee dat áls ik flauwval, dat ik dan lig (en mezelf dus niet bezeer), geeft veel rust. Hierdoor is het de laatste paar keren gelukkig goed gegaan.

Op het formulier kun je aangeven of je wel eens bent flauwgevallen, als je daar ‘Ja’ invult werd bij mijn locatie gelijk gevraagd of ik liggend gevaccineerd wilde worden. Ze waren superlief, liepen nog even mee naar de wachtlocatie (had ook mogen blijven liggen als ik dat had gewild). Geef het vooral even aan dus, want ze gaan er allemaal heel goed mee om vond ik.

Wat betreft de vaccinatie zelf: die stelde echt niks voor. Het deed absoluut geen pijn en was al voorbij voordat ik er erg in had.

Wat een fijne berichten hier! Bedankt! Geeft me moed!

5 likes

Ik zag het veel voorbij komen in het WJEKW-topic, ik dacht gewoon dat ik moe ben van het leven.

3 likes

Toch nog excuses van Rutte…
Rutte biedt excuses aan voor inschattingsfout coronaversoepelingen | NOS