Caronatopic #11

Ik ben ook al 50+ uur aan het wachten. Kreeg net deze melding

1 like

huh maar als je dit weekend ergens was en je doet bijv dus morgen een test is de kans groot dat mensen die besmet zijn geraakt negatief testen maar vervolgens later alsnog ziek worden? (want dat kan toch normaliter pas na 5 dagen na contact met een besmet persoon om enigszins een ā€œrealistischeā€ uitslag te krijgen)
Dit geeft dan toch bijna een schijnveiligheid en daarna meer kans op verspreiding zou ik denken…

Thuisblijven is sws wel een goed idee, dat zeker

6 likes

Hate to be a partypooper, maar weekenddagen zijn altijd veel lager. Ik zou niet gek opkijken als woensdag en donderdag weer hoge aantallen laten zien.

4 likes

Ze hebben vast onderzocht hoe de laatste persco (be)viel in de samenleving en bevonden dat er geen draagvlak meer voor het luisteren naar al die onzin, denk ik. Dan kun je daarop anticiperen en excuses aanbieden natuurlijk!! :upside_down_face:

Ik stuurde dit aan een vriendin en die belde de GGD voor een afspraak maar die mag niet komen. ā€˜Leuk dat De Jonge dat zegt maar ik ga het even navragen.’ Niet welkom dus. Lekker gecommuniceerd weer tussen Huug en de ggd blijkbaar!

10 likes

Wow bizar zeg, dit is echt nog erger dan mijn verhaal. Kan hier gewoon echt niet bij dat mensen zo zijn…

1 like

Huh maar de ggd kan het nu al nauwelijks aan? Echt zo verwarrend weer allemaal

Zij kreeg geen opties online, daarom belde ze! En toen mocht t dus niet gek genoeg

En @Beekeeper er zijn ook storingen en administratieve problemen gemeld bij verschillende ggd regio’s…. Sorry :pensive:

Ik ben eindelijk weer van mijn pfizervermoeidheid af. :partying_face:

19 likes

Jammer joh. Nou ja dan hopen we maar dat het volgende week beter gaat.
Ik verschuil me weer lekker in m’n huis dan maar

1 like

Je kunt de ā€˜Scanner voor CoronaCheck’-app downloaden, daarmee kun je scannen, dan krijg je een groen scherm en daarna een scherm met eerste letter voornaam, eerste letter achternaam en een deel van de geboortedatum (welk deel wisselt per keer dat je scant).

1 like

In Frankrijk hebben ze beslist dat mensen in de zorg verplicht gevaccineerd moeten worden. Je zal vanaf augustus ook voor veel meer een covid-certificaat nodig hebben (cafĆ©s, restaurants, shopping centers, met de trein reizen, …). Macron heeft dit om 20u aangekondigd en de site waarop je je vaccinatie-afspraken kan maken, is gecrasht doordat er nu plots veel mensen een afspraak willen maken :sweat_smile:.

7 likes

Dat zal dan ook wel gevolgen hebben voor het toerism? Als je alleen nog met vaccinatie bewijs (of ook test bewijs? Maarja dan moet je je daar dagelijks laten testen haha) vanaf augustus nog in restaurants enzo kan

Fuck, ik heb dus telkens 1,5 meter afstand gehouden. Maar nu heeft een vriendin corona, en ik heb haar dit weekend gezien. Ik heb maar meteen een test gepland voor morgen. ah shit hee ik ben wel dubbel gevaccineerd al een poosje terug maar ik wil echt niet besmet zijn.

1 like

Hoelang moet je eigenlijk in quarantaine als je op CuraƧao na de derde (verplichte) testdag alsnog positief test? Ook 10 dagen?
Kan dit nergens vinden.

NB: neennnn ik ga zelf niet, maar mijn ouders wel, en vind het zo bizar dat ze dit risico nemen. Überhaupt reizen en dan ook nog in verband met die testregeling. Als ze dus 72 uur van te voren positief testen gaat het feest niet door, maar als ze daar na 3 dagen positief testen zit je weet ik veel hoeveel dagen vast op je hotelkamer.!?!:weary:

Met een test voor morgen ben je toch net te vroeg?
Of is die 5 dagen veranderd.

2 likes

Ja, dat zal ook wel voor toeristen gelden. En het gaat om dat Europees certificaat (hoe heet dat in het NL? :sweat_smile: ), ā€œle pass sanitaireā€, dus bewijs van volledig gevaccineerd, recent negatief getest of in de laatste maanden besmet geweest.

Momenteel is het hier ook volledig gratis om je te laten testen en dat willen ze vanaf het najaar ook betalend maken (tenzij het op doktersvoorschrift is), om te vermijden dat mensen zich constant laten testen i.p.v. te kiezen voor vaccinatie.

1 like

Ik vind dat bericht van De Jonge ook zo raar. De hele tijd werd gezegd ā€˜pas na 5 dagen testen’ en dan krijg je nu dit opeens.

Ik ben wel benieuwd hoeveel landen nog gaan volgen hierin. Ik denk dat ze dit in Nederland niet zo snel zullen invoeren omdat wij allemaal juist niks doen als het verplicht wordt

1 like