please bel hier niet voor totdat het echt duidelijk op de website komt van rivm/ggd/hugo twitter, de telefoonlijn is al dagen overbelast mede hierdoor
Ik denk dat de groep waarbij het vooral zinnig is dat ze sneller volledig gevaccineerd zijn nog steeds wel de jongeren zijn. Want je hebt ook best kans dat er meer huisfeestjes worden gegeven nu de clubs weer dicht zijn. Dan zou het nog wel nut hebben om minder tijd tussen de prikken te laten, die groep is nu zo begin-medio augustus aan de beurt voor hun tweede prik verwacht ik. Maar eens dat je beter pas kan aankondigen op het moment dat het ook daadwerkelijk kan.
Waarschijnlijk rond de 16e. Zie hier: https://mobile.twitter.com/A_LAnnette/status/1414564362673590273
Ja, dat is ook zo! In deze regio zijn mijn collegaâs allemaal pas medio augustus aan de beurt voor de 2e (leeftijdsgroep 27-35 ongeveer), en voor mezelf gaat het ook niet meer nuttig zijn waarschijnlijk. Verder natuurlijk hoe eerder prikken hoe beter, voor wie dan ook nog zijn 2e moet halen.
Gewoon niet zo slim van huug dat hij weer alvast dingen zegt die niet geregeld zijn.
Daarnaast heb ik weer eens een sneltest gedaan, Ă©lke keer moet ik niezen en huilen als dat ding mân neus in gaat. En nu zit mân neus ook helemaal verstopt natuurljk
13 dagen na mijn Pfizer vaccin en ben nog altijd moe. Maar ik weet dus niet of het daardoor komt of door iets anders. Ik moet nog geduld hebben denk ik
Zou vandaag op vakantie gaan, maar zowel mijn vriend als ik blijken corona te hebben. Ruim 2 weken na mijn Janssen vaccin
Een tattoo artist met superveel volgers post net dit in zân stories. Dus ik reageerde met wat bedoel je hiermee? Zegt ie: âWat positief nieuws ipv al die negatieve bangmakerij. En even de cijfers in kaart brengen waar denk ik de meeste mensen niet van op de hoogte zijn.â
Ok bye

Oh no echt door het testen voor je vakantie achter gekomen? Wat rot
Ah dat schiet niet op, want krijg de tweede de 19e
Dit is ook weer een vergelijk van niets he, hier zit geen besmettinggraad of wat ook in meegerekend
Ja eerlijk gezegd was het ook een just to be sure testje, ik heb in principe een geldige qr code voor het buitenland maar ik dacht ja kak gaat me niet gebeuren dat ik met mijn coronahoofd naar Italië ga.
Na mijn test begon ik klachten te krijgen, dus ben blij dat ik hem toen heb ingepland.
Ik heb dit ook gehad, nu na 3 weken idee dat het beter gaat
Wow wat onverwacht dan ook, vooral met je vakantie! Ik hoop dat jullie je snel beter voelen
Je kunt het sowieso al niet vergelijken aangezien COVID over de hele wereld voorkomt en Ebola alleen in Afrikaanse landen, waar de gezondheidszorg gemiddeld genomen niet zo goed is als hier. Je kunt ook niet zomaar overlijdenspercentages in verschillende landen met elkaar vergelijken (ze gebruiken data van het RIVM dus toegespitst op Nederland) om een globaal punt te maken, dat is gewoon misleiding.
Pokken is ook al uitgeroeid in 1980, dus dat is al helemaal een slechte vergelijking.
Ik de 17e haha, dus ja voor saus
Maar dat is toch een bekend gegeven dat dat kan?
3 weken is wel te doen, fijn dat het bij jou beter gaat nu!
Vragen voor mensen die na volledige vaccinatie (en de wachttijd voor optimale werking) corona hebben gekregen of mensen kennen die in zoân situatie corona hebben gekregen.
Met welk vaccin is de persoon in kwestie gevaccineerd?
- Pfizer
- Moderna
- Astrazeneca
- Jansen
0 stemmers
Is de persoon in kwestie er echt goed ziek van geworden, of bleef het bij heel lichte symptomen?
- Flink ziek
- Lichte symptomen
0 stemmers
Mijn vriend en ik zijn allebei gevaccineerd met Janssen, hij kreeg iets voor de twee weken wachttijd klachten (hoofdpijn, verkouden, geen smaak/reuk). Inmiddels is het alleen geen smaak/reuk en voelt hij zich verder helemaal prima. Het enige is dat hij kok is, dus hij vindt dit wel super lastig.
Ik ben inmiddels ook verkouden en bij mij is het dus wel na die 2 weken, maar het is denk ik ook redelijk onvermijdelijk.
Voor degene die ook geen smaak/reuk meer hadden, hoe lang heeft dit bij jullie aangehouden?