Caronatopic #11

Ik heb een collega die volledig is gevaccineerd met AstraZeneca, tijdje terug al, en die ligt nu met flinke koorts en benauwdheid op bed. Helemaal klote. Ze was namelijk een beetje verkouden eerst, negatief getest. Vervolgens werd het erger en deed ze nog een test omdat ze het niet vertrouwde, en die was positief. Hoop dat ze een uitzondering is.

ik krijg net dit doorgestuurd, had toch wel gehoopt dit soort berichten inmiddels niet meer te hoeven zien nadat het zo goed ging eerst

2 likes

En dat in combinatie met dat nieuws over dat er van janssen nu ook een of andere bijwerking is gemeld in de VS (100 op bijna 13 miljoen maar hĂ©, genoeg voor mensen die twijfelen
), en die bijwerking vorige week ofzo met dat ontstoken hartzakje na pfizer/moderna. Het maakt niet eens uit of er bij staat ‘het hoeft niet perse er aan te liggen’ of ‘bij andere vaccins is dit ook’ of ‘kijk eens in de bijsluiter van de PCM’, het wakkert toch wel weer ‘bewijs’ aan voor die groep

Dit (hoorde het vanochtend op NPO1)

1 like

ah oke, wel jammer.

Het valt me op dat er in dit topic soms best wel een beetje paniek wordt gezaaid. En begrijp me niet verkeerd: er is ook zeker geen reden om te doen alsof er niets aan de hand is en als je er bang van wordt dan is dat natuurlijk ook heel vervelend en dan is het alleen maar goed om die angsten uit te spreken. Maar het is misschien ook wel fijn om wel iets van perspectief te blijven houden en niet alleen maar de negatieve dingen te zien. Experts geven aan de de vaccins goed werken tegen een ernstig ziekteverloop, de vaccinatiegraad is gewoon hoog en ook hoger dan verwacht en de enorme toename in besmettingen is heel erg maar wel heel duidelijk te verklaren en daar kunnen we ook weer iets tegen doen.

Bedoel echt helemaal niet dat we ons geen zorgen mogen maken ofzo want het is allemaal nog steeds super ruk en er zijn genoeg dingen om je zorgen over te maken, maar in de basis is het ook niet allemaal reden tot grote paniek.

37 likes

Ik probeer ook maar vast te houden aan het feit dat een hele grote groep gewoon nog niet volledig gevaccineerd is en dat het over een poosje hopelijk allemaal mee blijkt te vallen :sweat_smile:

Hangt er natuurlijk waarover je in paniek bent haha!
Als je op vakantie of naar een festival wilt, zit je nu wel terecht in blinde paniek hihi :stuck_out_tongue_winking_eye:

Maar idd met je eens: waar we ons eerst nog echt veel zorgen maakten over grote groepen ouders en opa’s en oma’s, is dat nu natuurlijk veel minder aan de orde. Gelukkig :heart:

Ik ga inderdaad aangeven dat ik graag wil liggen, wist niet dat dat kon, blij met een forum haha scheelt weer een beetje stress! Bedankt nogmaals!

1 like

Voor mij is ziek worden niet de reden tot paniek, maar wel de uitzichtloosheid die blijft. Het ‘normale’ leven willen, meer economische zekerheid etc. Dat was echt met name n.a.v. de laatste aanscherpingen.

21 likes

Hmm ik snap dan niet dat je hier paniek van krijgt, want dit zat er toch aan te komen.

2 likes

Naja het ging heel lang goed. Het scenario dat NL ineens diep rood zou worden met 10.000 besmettingen per dag, als een van de weinige landen in europa, vond ik 4wkn geleden niet zo voorspelbaar eigenlijk. Maar misschien heb ik niet goed genoeg de dagelijkse cijfers bekeken, dat weet ik wel zeker eigenlijk :sweat_smile:

Sowieso paniek om een festival?

9 likes

Klopt helemaal, maar dat was allemaal erg veel typen :stuck_out_tongue: ĂŒberhaupt dat je een aantal infectie ziekten naast elkaar legt die niet eens op elkaar lijken. Ja ebola ga je idd sneller dood aan, maar Ebola is ook eerder te voorkomen omdat het overdraagt door bloed en vloeisel, COVID is een keer kuchelen en je bent besmet

1 like

Ik zie geen grote paniek hier. Wat ik wel zie, en dan betrek ik het even op mezelf, is dat het voor sommige mensen sinds maart 2020 echt wel wat moeilijker is geweest voor dan voor de grootste groep hier op het forum. Daarmee doel ik in dit geval op de chronisch zieken. Het is best lastig om in je algemeen redelijk uitzichtloze leven ineens extra beperkt te worden doordat ieder menselijk contact je kutleven misschien nog 1000x kutter gaat maken.
Als dan je houvast is dat vaccinaties ons eruit gaan helpen, maar vervolgens toch bevestigd ziet (waar je al bang voor was) dat ook vaccineren niet garandeert dat je je angst kan laten zakken, dan is dat soms gewoon echt hartstikke kut.

23 likes

Pfff r getal van boven de 2. Jeetje.

RIVM: reproductiegetal boven de 2, hoogste cijfer sinds begin coronacrisis - https://nos.nl/l/2389088#UPDATE-container-54481149

Hier was het een uur! :roll_eyes: inmiddels wel terug gezet naar twee weken

2 likes

Ojeeeeee
 ik kom voorlopig niet meer op openbare plekken. Word hier echt enorm zenuwachtig van :astonished: Fingers crossed dat de ziekenhuis opnames beperkt blijven :crossed_fingers:t3:

4 likes

ben je sarcastisch?

edit: tweede keer gelezene n zag dat ik verkeerd heb gelezen. Weet na 2x lezen wel vrij zeker dat het idd als grap bedoeld was. In dat geval, negeer mijn bovenste zin!

2 likes

PFIEUW. Toch altijd fijn om op 1 lijn te zitten met Markie en Hugo :slightly_smiling_face:

Ik vind het geen shock dat mijn vakantie nu misschien niet door kan gaan, maar alsnog heb ik momenteel wel zoiets van: houdt dit ooit nog op? Voor mensen die hun zaak gewoon willen laten draaien, voor mensen die kwetsbaar zijn en hun leven willen oppakken, voor mensen die op vakantie willen, voor mensen in de zorg/onderwijs die zo vakantie hebben, voor mensen die hun sociale leven nu al maanden zo beperkt mogelijk houden. Een aantal weken zag het er gewoon veel rooskleuriger uit, ook al is het virus onvoorspelbaar en zat dit erin, vind ik het toch wel weer even een teleurstelling nu.

23 likes