Caronatopic #11

Ik kan gewoon geen afspraak maken via de site ook, er stond ‘geen testplaats gevonden’ en nu loopt de site vast.

1 like

Echt ik kan wel janken.
Ik wil het normale leven weer terug. Volgende week gaan we richting Kroatië. Maar krijg er een hard hoofd in.
Echt we krijgen die nooit onder controle :frowning:

1 like

Ja en dat zeggen ze ook altijd: “na de vaccinatie hoeft niet door vaccinatie” te zijn. Maar dat lezen mensen niet :sweat_smile:
Of verwerken het iig niet haha

(ik heb per ongeluk gestemd in mijn eigen poll en kan het niet weghalen, echt boeit niemand verder natuurijk maar het stoort me dat het er tussen staat, maar is dus niet correct, ik ken persoonlijk niemand in dit scenario)

1 like

Ik denk vooral: we kunnen zoveel wel. Het leven gaat echt niet makkelijker worden hoe verder we in deze 21e eeuw komen, laat staan wat voor nog veel kuttere virussen opduiken. De mensheid roept dit helaas over zichzelf af. Het grotere plaatje in beeld houden helpt mij juist om te kijken naar de dingen waar we wel van kunnen genieten. Af en toe even balen, tuurlijk.

15 likes

Hm oke ja ik ervaar dat wel zo. En ergeren is een groot woord, het valt me gewoon op. Verder is het is niet mijn bedoeling om flauw te doen oid en ik bedoel ook helemaal niet dat het doodgezwegen moet worden of er geen vragen over gesteld mogen worden? Ik zeg alleen dat ik het wat paniekerig over vind komen en dat in mijn ogen niet nodig is als er niets aan de hand is wat niet al verwacht werd.

Het is al vaker gezegd maar; nog niet iedereen is gevaccineerd, de opnames lopen achter op de besmettingen en long covid is ook helemaal kut.

@quarterlife deze aantallen werden niet verwacht en dat het evt wel voorspeld zou zijn, betekend niet dat het oke is? Zoals hierboven, niet iedereen is nog gevaccineerd en voor veel mensen blijft het ook gewoon spannend. Dat mag je uiten toch?

Edit; sorry als ik een beetje bot over kom maar ben er een beetje klaar mee dat mensen zo simpel denken of roepen dat je geen paniek mag zaaien. Je weet gewoon niet wat er achter zo’n berichtje zit. Spoiler; bij mij zijn dat trauma’s door mijn medische verleden.

8 likes

Ja dat kan ik ook goed begrijpen hoor! :hugs: Ik zeg ook niet dat er grote paniek is en ik zeg in mijn eerste bericht ook dat het ook heel vervelend is en logisch is als je er wel angst van krijgt en dat iedereen dat zeker moet uiten als dat helpt. Alleen dat ik de algemene tendens vrij paniekerig vindt. Maar goed, maakt verder ook niet uit.

1 like

knock knock, is there anybody home?

Dat zeg ik toch ook niet? Ik benoem juist in mijn bericht dat ik dat goed begrijp als mensen er ook angst van krijgen en het heel vervelend kan zijn. Op geen enkele manier zeg ik dat mensen simpel denken of om niets paniek zaaien. Het gaat mij meer om de algemene tendens. Maar kan me goed voorstellen dat het heel moeilijk is als je al het hele jaar in spanning leeft dat dit dan een tegenvaller is.

@quarterlife, ik waardeer het wel dat je nog even reageert. Maar ik denk dat een R van 2,17, wat volgens de NOS betekent dat 100 mensen 217 besmetten die op hun beurt 434 mensen besmetten en ga zo door, toch wel vrij heftig is. Vooral door de enorme paradox van het moment: vrijwel geen maatregelen en doen alsof het voorbij is, terwijl veel mensen nog niet (volledig) gevaccineerd zijn, terwijl de R het hoogst is sinds het begin van de crisis.

8 likes

Ja natuurlijk, dat ontken ik ook helemaal niet dat er niets aan de hand is of dat de toenemende besmetting geen probleem zijn. Ik bedoelde alleen te zeggen dat er ondanks deze shit nog steeds ook wel redenen zijn om te mogen verwachten dat de situatie op redelijk korte termijn beter wordt. Wat niet betekent dat het ook helemaal oke is als je die positiviteit niet kan hebben, om welke redenen dan ook. Maar goed, ik merk dat het een beetje afdrijft van wat ik bedoelde en blijkbaar ben ik niet in staat het om het goed uit te leggen.

1 like

Stond vanmiddag bij de visboer hier in 't dorp als enige met mondkapje op, werd aangekeken alsof ik gek was. Vind het toch wel gewoon fijn om hem weer te dragen, ofzo.

5 likes

@quarterlife het ging bij vooral om dit stukje, dat je zei dat het in je ogen niet nodig is. Dat jij er geen angst door krijgt, wil niet zeggen dat het voor een ander ook zo is. In je laatste berichtje vind ik het al wat duidelijker hoe je er in staat :slight_smile:

Waarom doe je hier lollig over?

Ieders leed mag er daadwerkelijk zijn. Als ik zes maanden zwaar depressief door het leven ga, lach ik toch ook niemand uit die 2 dagen verdrietig is.

2 likes

Ik vind het echt jammer dat er meteen zo op @Maison gereageerd wordt. Ik kan me niet voorstellen dat niet iedereen eens denkt van… wat als iedereen die wil gevaccineerd is en we alles loslaten? Het hele doel van die vaccins is toch ook dat men niet meer in het ziekenhuis terecht komt, en niet dat we het allemaal überhaupt niet meer krijgen. Dus besmettingen hou je. Alleen (en ik denk dat Maison dit ook wel denkt) is dat moment NU nog te vroeg, maar wie weet wel de komende tijd als blijkt dat de ziekenhuizen niet meer zo vol gaan lopen als vorig jaar.

2 likes

Waarom begin je over mensen die festivals moeten missen? Je oorspronkelijke post gaat toch over mensen die melden dat ze 3 dagen pfizervermoeidheid hebben?

1 like

Verrassend

Die post heb ik niet meegekregen, maar wat dat betreft natuurlijk fair enough.

Ik snapte specifiek je pfizeropmerking niet, maar in een grote context begrijp ik het beter.

En natuurlijk rol ik ook wel eens met m’n ogen als iemand zeikt over geen jaarlijkse BBQ te kunnen hosten of zulk “klein leed” en voel ik meer mee met “groot leed”, maar denk dat ik nog steeds team ‘ieders leed mag er zijn’ ben. Maar blijkbaar niet echt een vernieuwende discussie.

1 like

Thanks !

1 like