Beetje late reactie maar even wat ‘positief’ nieuws omtrent de werking van vaccins: een vriendin van mij is een op een vriendenweekend geweest afgelopen weekend en nu is praktisch iedereen besmet, behalve de drie mensen die volledig waren gevaccineerd. Dus daar lijkt het er in elk geval op dat de vaccinaties werken en je dus niet nog besmet raakt erna!
Of door mensen die nog niet volledig zijn gevaccineerd. Of door mensen met een zwak(ker) immuunsysteem. Of mensen die wel helemaal gevaccineerd zijn en die gewoon ‘pech’ hebben en toch op de IC belanden. Misschien moet je je toch laten testen voor die mensen?
Laat maar ik heb geen zin in discussies. Succes ermee
Daar lijkt het nu in Nederland wel een beetje op. Want de ziekenhuizen zijn niet voller (natuurlijk lopen die cijfers achter op de besmettingen), maar de besmettingen gaan omhoog.
Ik ben het er niet mee eens dat je dan maar ‘moet gaan leven en niet meer testen’, maar ik bekijk de aanpak van de regering wel met een kritische blik.
Zie ook de column van Johan Fretz hierover: https://www.instagram.com/p/CRHR_e5olbV/?utm_medium=copy_link
Het duurt natuurlijk wel even voordat de ziekenhuis opnames mogelijk kunnen stijgen. Maar wat we verder weten is dat vooral de jongere populatie vatbaarder is voor het ontwikkelen van LONG-covid. Als ik kijk naar mn eigen spreekuren is ongeveer 1/3 LONG-covid patienten. Dat is best wel een aanslag op de tijd wat je hebt om de eerdere uitgestelde reguliere zorg in te halen. Dat gaat dus niet. Waarbij een reguliere patiënt bv 10-15 min tijd kost. Duurt het bij long covid patiënten meestal het dubbele. Vaak tussendoor ook bellen. Op zich niet erg, maar ook bij mij houdt de dag een keer op en ga ik naar huis.
Ook al leiden deze exponentiële toename van besmettingen mogelijk niet tot IC of zkh opnames, ze hebben wel gevolgen voor de zorg en daarbij voor de arbeidsmarkt waarbij juist deze jongere populatie essentieel is.
Het lijkt hier tegenwoordig steeds meer het Viva forum.
Niks meer van vroeger hier te vinden.
Oneindig veel respect voor jou en je collega’s
omdat jij er nu zit?
(is maar een grapje he)
Goh wat moeilijk zeg om eens tegengesproken te worden.
Helemaal gelijk! Daarom moet zo snel mogelijk de vaccinatiegraad omhoog en hoge groepsimmuniteit behaald worden. Naast alle bekende voordelen dus ook om de virus tot half te krijgen. Hoe minder het kan rond dwarrelen hoe minder groot de kans is dat het gaat muteren. Want bij een volgende mutatie is het maar de vraag in hoeverre de huidige vaccins voldoende werken.
Hahah
Ik ben er een van de oude generatie Ellegirl. Dus spot niet met mij hè
Haha ik ben wel benieuwd hoeveel dames vanuit de VIVA hier naartoe zijn overgestapt.
Dat mag wel hoor. Maar je weet wat je zeggen, when in Rome, do as the Romans do. Grapje hoor Viva dames, dit is geen dreigement.
Hopelijk niet te veel
Dames???
Oja zijn viva’ers dus die mag je zo noemen.
Was er nou al bekend of het vaccin beschermd tegen long covid?
Want als dat het geval is, en het dus ook al beschermd tegen ziekenhuis opname, dan hebben we het EINDELIJK gewoon over een soort pittige griep. Dan is corona krijgen nog steeds jammer, maar niet meer om paniek van te krijgen als je gevaccineerd bent. Toch?? Of mis ik nu iets.
Ik heb net gehoord dat iemand die ik zondag heb gezien helaas positief getest is. Dus ik ga in quarantaine en hoop heel erg dat ik nergens last van krijg. We hebben elkaar vooral buiten gezien en binnen wel met afstand (maar niet altijd precies 1,5 meter), dus ik hoop dat het meevalt… Ik hoop ook vooral dat ik de uitslag snel krijg, want ik lees nu overal dat het lang duurt.
We hebben een FAQ nodig
alsof daar iemand dan in kijkt