Ja te gek dit. Mooi dat ik dit dus even ga delen met anti vaxx zeurpieten.
Jij maakt mijn dag weer een beetje goed met dit bericht 
Tof dat je dit weer eens herhaalt. Word sowieso gek van die anekdotische bewijzen van iedereen en zān buurman haha
Ja dan ben je immuun.
Heb vandaag twee keer dit gesprek moeten voeren met verschillende mensen van de woningbouwvereniging. Eerst toen die fuckers gewoon onbeschermd binnen wilden komen (āoh een masker, dat zit niet meer in mān systeem hiehahoā) en daarna aan de telefoon (āoh u wilt dat de medewerkers een masker dragen? Nou ik zal dat maar noteren danā). Ga weg zeg
Ben het echt zat dat mensen hier doen alsof corona iets is uit het verre verleden.

Mijn vriend heeft dit juist andersom, al het hele jaar maar toen de mondkap plicht weg ging helemaal. Hoeft bij ons niet hoor, je kan ons vertrouwen. Nou nee
Vind dit een beetje een jammere opmerking. Nu voelt het alsof je suggereert dat het allemaal gelul is, de enkele situaties die hier gedeeld worden, ik mag hopen dat hier nu niet een soort van vibe heerst dat je die verhalen niet kunt delen. Niet zo Chill voor de mensen die het momenteel ervaren bij naasten toch? Ik zou echt janken als het mijn ouders overkomt. Het in perspectief brengen zoals @Ovenschaal is iets anders, maar zeggen dat ā je gek wordt van die anokdotische bewijzenā⦠besef ff hoe kut en frustrerend is het voor die mensen (en de zogenaamde buurman) die gekozen hebben zich te laten vaccineren en alsnog ziek worden?? Dat is pas kut, het is ook niet gezegd dat het niet zou kunnen voorkomen Trouwens, dus we hoeven ook niet te doen alsof het 0 voorkomt. Vind het echt heel erg voor die duizenden mensen die hebben gedacht: ik laat me vaccineren. Des te meer reden om te proberen zoveel mensen bereid te krijgen een vaccin te nemen voor groepsimmuniteit juist zou ik denken.
Tuurlijk, mensen moeten geen onwaarheden vertellen. Maar dat zie ik niet, en verder eens met het bericht van Penny hierboven ergens al haha.
Ik zat nog wel te denken dat je op festivals ook heel vaak van tenten hebt waar iedereen staat te zweten en druppels op je hoofd vallen vanaf het tentdoek. Geen idee of die er waren hoor op dit festival maar ik kan me voorstellen dat als dat wel het geval is dat wel een verklaring kan zijn voor de hoge aantallen ondanks dat het een festival was.
Jezus je haalt er wel veel meer bij dan dat ik bedoelde joh. Ik doelde met name op de anti vaxx kant voor wie buurmans anekdotische bewijzen de eigen waarheid bevestigt. Ik zeg nergens dat het niet benoemd mag worden, dat maak jij er van
Jezus dat kon ik er niet uithalen joh
Geen wetenschapper of arts hier, maar kan me voorstellen dat er een verschil is tussen ā1,5 meter op het terras buitenā of āmet zn allen tegen elkaar aangepropt op een festival buitenā. En jan en alleman die elkaar spontaan knuffelen en zoenen op festivals⦠Dat doe je normaal ook niet echt op het terras of op straat met random mensen.
Ehm spreek voor jezelf ja!!
Nu 1,5 jaar later leer ik nog steeds bij van Gommers. Love hem wanneer hij op rtl4 komt
ps hij verwacht mogelijk in oktober / november de volgende golf als het zo doorgaat met de besmettingen. Vind het wel ongelooflijk irritant dat iedereen het heeft over dat in het ziekenhuis zo weinig Corona patiƫnten liggen.
Hoezo pas dan? Kijkt hij dan naar de IC/ziekenhuisopnames?
Op de radio zeiden ze dat dan de eerste groep kwetsbare mensen hun vaccin wss langzaam uitwerkt oid
Nou dan weten ze wat ze te doen staan lijkt meā¦
Ik hoop echt dat ze non-stop door blijven prikken. Niet gaan afschalen en daarna weer optuigen (duurt lang en vaak te laat, zie je nu ook met de testlocaties). Volgende prikrondes ook 24/7. Ik kom echt met liefde om 3am naar de priklocatie. Ik wil (en met mij zeer waarschijnlijk anderen) niet weer zo lang in onzekerheid zitten in afwachting van het vaccin. Ik zie nu al voor me dat mijn leeftijdsgroep (20-30) in januari 2022, middenin de honderdste golf, toe is aan een booster en dat er weer maaaaanden gewacht moet worden. Doooooorpakken!
Het zit me hoog.
Achterliggende gedachte is dat men niet zo goed hoe goed het vaccin in de oudere 50+ populatie werkt op lange termijn. Hij had erover dat voor de delta variant er veel hogere antistof titer noodzakelijk is dan wat nu met 2 prikken aanwezig is. Hij begon ook over een evt 3e vaccinatie zoals in Israƫl. Verder zijn oktober en november natuurlijk weer de wat koudere maanden.
Pff hoop vooral dat de vaccinatiebereidheid voor de derde (en vierde, vijfde etc.) prik zo hoog blijft. Anders krijg je echt dat we over 2 jaar weer terug bij af zijn.