Caronatopic #11

We weten nu nog niet eens waarom de ene persoon wel long covid krijgt en de andere persoon niet. Je hoeft niet per se heel erg ziek te zijn geweest om long covid te ontwikkelen. Het is daarom moeilijk antwoord te geven op je vraag of vaccinatie dit kan voorkomen, omdat er simpelweg nog zoveel onduidelijk is. De tijd zal het leren of er een daling te zien is. Wel is het zo dat sommige onderzoeken laten zien dat als je long covid hebt, vaccinatie het herstel kan versnellen, maar dit is helaas niet in alle gevallen het geval. Dit linkje (niet direct wetenschappelijk artikel) geeft misschien iets meer achtergrond informatie.

4 likes

ik kan je geen privébericht sturen!!

6 likes

Ter info:vanwege het oplopende aantal besmettingen zijn er steeds meer mensen die zorgen hebben dat ze wellicht het virus ergens hebben opgelopen. Omdat het bron-en contactonderzoek overloopt, mag iedereen die zich zorgen maakt bellen voor een afspraak bij de GGD. * dus ook zonder klachten. Wel is het onwijs druk op de lijn, zitten de locaties vaak vol en kan de uitslag ook wat langer duren.

3 likes

Bedankt! Ik had dit echt ff nodig.

3 likes

Ja te gek dit. Mooi dat ik dit dus even ga delen met anti vaxx zeurpieten.

1 like

Jij maakt mijn dag weer een beetje goed met dit bericht :blush:

1 like

Tof dat je dit weer eens herhaalt. Word sowieso gek van die anekdotische bewijzen van iedereen en z’n buurman haha

2 likes

Ja dan ben je immuun.

2 likes

Heb vandaag twee keer dit gesprek moeten voeren met verschillende mensen van de woningbouwvereniging. Eerst toen die fuckers gewoon onbeschermd binnen wilden komen (“oh een masker, dat zit niet meer in m’n systeem hiehaho”) en daarna aan de telefoon (“oh u wilt dat de medewerkers een masker dragen? Nou ik zal dat maar noteren dan”). Ga weg zeg :face_with_symbols_over_mouth: Ben het echt zat dat mensen hier doen alsof corona iets is uit het verre verleden.
afbeelding

12 likes

Mijn vriend heeft dit juist andersom, al het hele jaar maar toen de mondkap plicht weg ging helemaal. Hoeft bij ons niet hoor, je kan ons vertrouwen. Nou nee

Vind dit een beetje een jammere opmerking. Nu voelt het alsof je suggereert dat het allemaal gelul is, de enkele situaties die hier gedeeld worden, ik mag hopen dat hier nu niet een soort van vibe heerst dat je die verhalen niet kunt delen. Niet zo Chill voor de mensen die het momenteel ervaren bij naasten toch? Ik zou echt janken als het mijn ouders overkomt. Het in perspectief brengen zoals @Ovenschaal is iets anders, maar zeggen dat “ je gek wordt van die anokdotische bewijzen”
 besef ff hoe kut en frustrerend is het voor die mensen (en de zogenaamde buurman) die gekozen hebben zich te laten vaccineren en alsnog ziek worden?? Dat is pas kut, het is ook niet gezegd dat het niet zou kunnen voorkomen Trouwens, dus we hoeven ook niet te doen alsof het 0 voorkomt. Vind het echt heel erg voor die duizenden mensen die hebben gedacht: ik laat me vaccineren. Des te meer reden om te proberen zoveel mensen bereid te krijgen een vaccin te nemen voor groepsimmuniteit juist zou ik denken.

Tuurlijk, mensen moeten geen onwaarheden vertellen. Maar dat zie ik niet, en verder eens met het bericht van Penny hierboven ergens al haha.

15 likes

Ik zat nog wel te denken dat je op festivals ook heel vaak van tenten hebt waar iedereen staat te zweten en druppels op je hoofd vallen vanaf het tentdoek. Geen idee of die er waren hoor op dit festival maar ik kan me voorstellen dat als dat wel het geval is dat wel een verklaring kan zijn voor de hoge aantallen ondanks dat het een festival was.

2 likes

Jezus je haalt er wel veel meer bij dan dat ik bedoelde joh. Ik doelde met name op de anti vaxx kant voor wie buurmans anekdotische bewijzen de eigen waarheid bevestigt. Ik zeg nergens dat het niet benoemd mag worden, dat maak jij er van

1 like

ook deels binnen zo te zien

2 likes

Jezus dat kon ik er niet uithalen joh

1 like

Geen wetenschapper of arts hier, maar kan me voorstellen dat er een verschil is tussen ‘1,5 meter op het terras buiten’ of ‘met zn allen tegen elkaar aangepropt op een festival buiten’. En jan en alleman die elkaar spontaan knuffelen en zoenen op festivals
 Dat doe je normaal ook niet echt op het terras of op straat met random mensen.

9 likes

Ehm spreek voor jezelf ja!!

2 likes

Nu 1,5 jaar later leer ik nog steeds bij van Gommers. Love hem wanneer hij op rtl4 komt :heart_eyes: ps hij verwacht mogelijk in oktober / november de volgende golf als het zo doorgaat met de besmettingen. Vind het wel ongelooflijk irritant dat iedereen het heeft over dat in het ziekenhuis zo weinig Corona patiënten liggen.

3 likes

Hoezo pas dan? Kijkt hij dan naar de IC/ziekenhuisopnames?

Op de radio zeiden ze dat dan de eerste groep kwetsbare mensen hun vaccin wss langzaam uitwerkt oid