Caronatopic #11

Nou dan weten ze wat ze te doen staan lijkt me…

4 likes

Ik hoop echt dat ze non-stop door blijven prikken. Niet gaan afschalen en daarna weer optuigen (duurt lang en vaak te laat, zie je nu ook met de testlocaties). Volgende prikrondes ook 24/7. Ik kom echt met liefde om 3am naar de priklocatie. Ik wil (en met mij zeer waarschijnlijk anderen) niet weer zo lang in onzekerheid zitten in afwachting van het vaccin. Ik zie nu al voor me dat mijn leeftijdsgroep (20-30) in januari 2022, middenin de honderdste golf, toe is aan een booster en dat er weer maaaaanden gewacht moet worden. Doooooorpakken!

Het zit me hoog.

7 likes

Achterliggende gedachte is dat men niet zo goed hoe goed het vaccin in de oudere 50+ populatie werkt op lange termijn. Hij had erover dat voor de delta variant er veel hogere antistof titer noodzakelijk is dan wat nu met 2 prikken aanwezig is. Hij begon ook over een evt 3e vaccinatie zoals in Israël. Verder zijn oktober en november natuurlijk weer de wat koudere maanden.

1 like

Pff hoop vooral dat de vaccinatiebereidheid voor de derde (en vierde, vijfde etc.) prik zo hoog blijft. Anders krijg je echt dat we over 2 jaar weer terug bij af zijn.

1 like

Oke deze collega blijkt iets aan haar immuunsysteem te hebben, hoor ik net. Het vaccin werkt minder goed bij haar. Echt shit voor haar, maar maakt alles wel iets meer verklaarbaar.

1 like

@marley
Ja geen idee…
Was volgens mij ook zo iemand van RIVM die dat vertelde bij BNR :see_no_evil:… maar niet goed geluisterd wie…

Ik had dit dus al eerder gepost maar ik weet van een festival volledig buiten. Dus ook geen gedeeltelijk overdekt gedeelte dat daar mensen ook besmet zijn. Ik weet niet hoeveel van hoeveel maar wel redelijk wat. Daarom postte ik ook eerder al dat hopelijk buitenfestivals ook niet door zouden gaan.

Ik word echt gestoord van die wappies die dan binnenkomen zonder mondkapje en dan zo’n zelf uitgeprinte vrijstelling laten zien :rage: (werk in een gezondheidscentrum zonder 1,5 meter afstand waar bij de ingang duidelijk staat verplicht!)

2 likes

Omdat ik dit weekend heb ontbeten met een vriendin die maandag positief getest is op corona ben ik bang dat ik misschien corona heb. Mijn zelftest was gelukkig negatief maar ik heb vandaag ook een afspraak voor een covidtest gemaakt op vrijdag. Maar van de god hoef ik niet in quarantaine omdat ik al ruim twee maanden volledig gevaccineerd ben. Echt vingers crossed dat ik negatief ben.

Ik denk dat die twee pieken in het midden 1 golf zijn? Ik mis wat context bij het plaatje, maar misschien wordt een golf bepaald door meerdere factoren zoals ook de druk op ziekenhuizen én aantal besmetting én aantal sterfgevallen én periode van beperkende maatregelen?

Edit - of de snelheid waarmee het aantal besmettingen stijgt?

1 like

Ik zie geen data, dus ik weet het niet helemaal zeker, maar volgens mij hebben we inderdaad die 2 punten in het midden samen 1 golf genoemd in herfst 2020, daartussen is het aantal patiënten in de ziekenhuizen ook niet echt omlaag gegaan geloof ik, dus voor ons (in het ziekenhuis) voelde dat als 1 continue periode van opnieuw veel aanpassingen/open cohortafdelingen/uitgestelde reguliere zorg.

1 like

Hmm, ik kan het ook nergens terugvinden. Staat ongetwijfeld in een van de RIVM terugkoppelingen of OMT stukken. Ik wil het nu ook wel weten haha, ga het eens aan een collega vragen die hiermee bezig is.

1 like

Wij hadden een tafel besteld, die kon deze week geleverd worden. Ik netjes gezegd dat we in quarantaine zijn omdat mijn man Corona heeft.
Maar ze zijn wel bereid het te komen brengen als mijn man boven blijft en ik alle ramen enzo open zet. Zal zelf uiteraard een masker dragen, ben benieuwd of zij dat ook doen.

Straks met m’n dochter van 2 naar de teststraat, het is nu 5 dagen geleden dat m’n man klachten kreeg. Ik ben dus volledig gevaccineerd en hoef dan niet eens te testen, maar doe het toch. Heb overigens nergens last van.

4 likes

En als je zoekt naar informatie over ziekenhuis bezetting ? Dan zullen het waarschijnlijk wel meer drie pieken zijn

Dit is toch de ziekenhuisbezetting?

1 like

ha - ha - ha

26 likes

Het zijn de nieuwe opnames per dag, toch? Das wat anders dan de dagelijkse bezetting

1 like

O ja tuurlijk. Tijd voor koffie.

2 likes

Ik heb net m’n tweede prik gehad en ze delen hier ijsjes uit, haha. Ik vind het wel schattig ofzo. Overigens neemt bijna niemand er een, want het is tien uur 's ochtends :sweat_smile:

9 likes

ijs kan altijd

27 likes