Caronatopic #11

Maar @Merel schreef toch al dat die twee pieken van oktober en december tot dezelfde golf worden gerekend? Die derde piek was pas vier maanden later, dus ik snap wel dat die niet tot dezelfde golf wordt gerekend.

Ik heb het gevraagd en hij kwam tot zijn eigen verbazing tot de conclusie dat hij het ook niet weet :woman_shrugging:

1 like

Ohh ik hoop dat ze dat ook doen als ik voor mn tweede prik ga, ook om 10 maar no shame hoor

1 like

Ik heb zondag contact gehad met iemand die corona heeft, maar omdat ik volledig bescherm ben zou ik niet in quarantaine hoeven. Ga het voor de zekerheid wel doen, maar ik ben in mijn ouderlijke huis dus dan moet ik in mijn oude kinderkamer in quarantaine😅. Vind het ook wel heftig dat de quarantaineplicht voor mensen met vaccinatie/eerdere besmetting volledig is opgeheven.

:joy::joy:

29 likes

Vind dit een erg positief bericht. Slechts 6% van de mensen die positief getest waren, waren volledig gevaccineerd tegenover 84% geen enkel vaccin nog. Oké, nu zijn de jongeren die nu besmet zijn sws nog niet allemaal gevaccineerd dus dat veranderd het beeld misschien een beetje, maar als dit zo aanhoudt is het mega positief!

33 likes

Emojis zouden een post moeten verduidelijken, dit is echt too much lol

34 likes

Ik ben ongeduldig, laat die uitslag eens komen haha. Dacht eerst nog na heb het sowieso niet maar vrienden van mijn vriend zijn naar een groot feest geweest waar veel besmettingen waren achteraf en hij heeft een paar van die vrienden gezien vorige week en die hebben nu ook sympthonen. En ik zag mijn vriend dus afgelopen weekend en die heeft corona (wat we toen nog niet wisten uiteraard) en een collega van hem heeft nu ook.

Hopelijk is het daar 120 km verderop gebleven.

2 likes

Wil best wel een 3e shot in ruil voor een ijsje. :sweat_smile:

2 likes

Niet volledig hoor, als je klachten hebt moet je ook gewoon in quarantine en testen!

1 like

Een hele tijd geleden was het een soort van uitspraak om te zeggen “laat je likkeeeeeen!!” volgens mij kwam het van oh oh cherso :thinking:
Maar ik denk heel vaak laat je prikkeeeeen in m’n hoofd als een soort slogan als ik denk aan die massale opkomst bij vaccinatie centra

16 likes

Ik erger me aan mensen die in quarantaine moeten omdat ze in direct contact zijn geweest met iemand die positief was, dus in afwachting op hun test bij de ggd zeg maar, die dan vrolijk elke dag naar buiten gaan om te wandelen, de hond uit te laten of te hardlopen “want ze komen toch niemand tegen”. Ergens denk ik, ja je hebt gelijk, wat houdt je tegen om 's ochtends om 6 uur met de hond in een verlaten park te lopen, maar aan de andere denk ik, lekker makkelijk en privilleged weer. Niet iedereen kan dat zomaar doen. Als ik naar buiten wil moet ik al minstens 4 deuren aanraken die andere mensen ook aanraken. En wat als je wel iemand tegenkomt? Ik vind het gewoon een beetje aso, kom op hey die 2/3 dagen even niet gaan kan toch wel.

edit: oke met een hond heb je misschien geen keuze maar de sporters vind ik echt aso.

4 likes

Het belangrijkste is natuurlijk dat ze niemand anders besmetten door hun gedrag. Als dat niet gebeurt, is het eigenlijk irrelevant wat jij wel of niet zou kunnen doen in een soortgelijke situatie?

Edit: ik begrijp je reactie wel en in het begin van de pandemie dacht ik ook zo, maar nu denk ik tja ga lekker een blokkie om als je daar niemand mee in gevaar brengt.

9 likes

Ja ik zit nog een beetje in het midden :see_no_evil: Aan de ene kant dus heel erg: blijf binnen!! Maar aan de andere kant dus stiekem een deur open als er echt niemand is.

edit: ik moet zeggen dat als ik nu podcasts luister die in maart/april 2020 zijn opgenomen vind ik het ook wel bizar hoe het toen was. Dat we het toen al quarantaine noemde dat we allemaal thuis moesten werken. En dat sommige mensen echt dagenlang binnen bleven (niet omdat ze in contact waren geweest met iemand) en bang voor alles waren. Gelukkig leven we niet meer in die angst.

2 likes

Je weet alleen niet of je daar iemand mee in gevaar brengt want je bent nog aan het wachten op je uitslag. Dus als je zeker niemand in gevaar wil brengen blijf je gewoon thuis en ga je niet naar buiten.

4 likes

Ik werk in een klein bedrijf en daar is vorige week een collega positief getest. Die is nu thuis. Via via hoorde ik dit. Ik schrok daar nogal van omdat in het bedrijf niet echt afstand wordt gehouden. Maar nu begrijp ik dat de werkgever hier eigenlijk ook niets over mag communiceren in verband met privacy? Is er iemand die hier meer over weet? Want nu voel ik me best onveilig, wetende dat allerlei collega’s in theorie corona kunnen hebben zonder dat daar iets over bekend is.

2 likes

er is nu een corona debat gaande, te zien via nos op YouTube o.a. ben benieuwd wat de bazen te zeggen hebben

2 likes

Allerlei besmettingen van collega’s op werk of juffen op school of KDV zijn altijd anoniem doorgegeven. Nooit met naam van diegene. Natuurlijk kom je er wel achter om wie het gaat, maar de werkgever zal het nooit zo openbaar maken.

Mijn werkgever geeft aan dat dat dus ook niet mag. Je mag ĂŒberhaupt niet communiceren over ziekte van iemand. Maar ik zou graag thuis werken wanneer iemand in het bedrijf positief getest wordt, en dat weet ik nu dus niet. Of klopt het niet wat hij zegt?

1 like

Ik denk dat het klopt wat hij zegt. En als het je directe collega is die besmet is dan Wordt je wel door diegene gebeld of door de GGD om in quarantaine te gaan. Als het zomaar een collega op werk is waar je geen direct contact mee heb, lijkt het mij niet perse nodig om thuis te gaan werken?

2 likes