@Mexi n @Broodrooster bedankt voor de antwoorden! Hij is niet een directe collega, maar zit wel in dezelfde ruimte. Maar hij heeft dus niks doorgegeven, dus ligt de fout waarschijnlijk meer bij hem. Ik ga denk ik even een sneltest doen en dan kijken wat ik besluit.
Gelukkig zien wij het wel goed en laten ons vaccineren.
Toen mn corona site aan t laden was had ik heel even hoop, misschien was dit gewoon een heftige snelle stijging en dalen we gewoon. Maar 10.400
Een vriendin van mij was met een man of 10 in Spanje en die bleken bij thuiskomst ook allemaal besmet. Denk dat de vakanties ook echt nog wel een groot aandeel hebben in de besmettingen hoor, dat zal dan deze zomer ook wel blijven.
Ja maar dat komt toch niet door vakantie? Maar wat je daar doet? Of je nou in NL of Spanje bent, wat je doet zorgt voor het overgrote deel ervoor of je t krijgt. Het is niet alsof t in Spanje opeens overal in de lucht hangt waardoor je t krijgt.
Spanje is wel diep rood toch? Dus de kans dat je daar in een restaurant iets oploopt is dan wel groter dan in het âgroene Frankrijkâ
Maar meestal ga je op vakantie toch wel meer dingen doen? Vaker uit eten in een korte tijd, terrasjes, winkelen.
Ik begeef mij op vakantie in ieder geval meer onder de mensen, dan als ik gewoon in Nederland ben en de hele week werk.
Nee helemaal gelijk! Het gedrag van de mensen maakt natuurlijk altijd uit, waar je ook bent. Ze zijn ook gewoon in clubs en kroegen geweest (dat dat ĂŒberhaupt mag ) dus het is ook helemaal te verklaren, maar dat gebeurt op meer plekken natuurlijk en mensen nemen het wel mee naar Nederland vervolgens.
Ja maar dat is jouw vakantie. Net als er genoeg mensen in NL zijn die dat wel doen. Op mijn soort vakantie zou ik alleen onderweg (trein,bus) meer risico lopen dan in mn dagelijks leven(maar hier zit ik weer de hele dag achter een kassa). En de post van @Whistle deed t lijken alsof t door t buitenland kwam. Terwijl de meeste mensen die nu in NL vakantie vieren ook vakantiedingen doen. Oftewel gedrag.
@Fishing ze doen t iets slechter dan wij. Maar blijf erbij dat wat je doet hetgene is wat t belangrijkst is. Het is niet dat je in een restaurant daar veeel meer kans op besmetting heb dan dat je t hier doet.
Ik had gewoon heel even hoop op 6000 nog wat toen ie aan t laden was. Nu denk ik alleen maar help.
Joh die dagcijfers zeggen ook weer niet zoveel he. Vandaag zitten er veel achterstallige meldingen bij. Dus probeer niet direct in de paniek te schieten, het groeit gelukkig niet in het tempo door van vorige week!
Edit: niet dat er reden is om te juichen ofzo maar die focus op die dagelijkse cijfers is gewoon niet per se heel goed voor ieders gemoedsrust denk ik haha en zegt ook niet heeeel veel
Maar ook als je niet naar het buitenland op vakantie gaat dan zal je in Nederland waarschijnlijk ook vakantie nemen en toch wat leuke dingen proberen in te plannen, waardoor je dus ook meer op locaties komt waar je een grotere kans hebt om het op te lopen. Ik vraag me af of je in Spanje/Italie/Frankrijk etc. nou een grotere kans loopt om het op te lopen dan in Nederland. Ik woon in een stad in NL die momenteel een van de hoogste besmettingsaantallen heeft, ik denk dat ik hier meer kans loop om het op te lopen dan in een klein Frans dorpje.
nou dit is ook wel erg kort door de bocht hoor haha, ze hebben toch met hele goede redenen maandenlang reisverbod gehad toen het ook zo slecht ging. Op vakantie gaan betekent gewoon meer kans om allerlei andere varianten ook mee te nemen. Dat kan zich dan ook makkelijker laten verspreiden naar andere landen
Nee, dat is ook zeker waar. Was meer mijn eigen projectie van hoe ik vakantie het liefste invul.
Bij nader inzien lijkt het mij inderdaad dat, dat niet veel uit zal maken. Hooguit de vliegreis bijvoorbeeld.
Even een goed verhaal over vaccins: mijn man heeft met 1 vaccinatie wel Corona, maar is niet erg ziek. Mijn dochter blijkt nu ook positief.
Ik ben volledig gevaccineerd en ben negatief. Mijn man is niet in isolatie gegaan, we hebben wel wat afstand gehouden (niet zoenen etc), maar bijvoorbeeld wel in hetzelfde bed geslapen. En ik heb dus nergens last van. Erg blij met mân prik!
Net mân eerste pcr-test ooit gehad (viel reuze mee!). Maar even lichte paniek: ik moest een bevestigingsmail uitprinten en meenemen & daar ter plekke ook een of ander formulier invullen (wat wel vrijwilliger was), maar die heb ik beiden weer mee naar huis genomen⊠Ik krijg nu wel gewoon de uitslag toch?
Sylvana is on fire in het debat. LOVE HER
Ik vind het alleen âjammerâ dat ze zegt: ik ben de laagst opgeleide persoon uit de kamer. Dat doet niet ter zake vind ik. Ze doet haar werk goed.
Ergens ben ik het met je eens. Die opmerking zette haar punt wel kracht bij.
Ik bedoel dat het er in dit specifieke geval niet toe doet. Haar punt was dat zij kon inschatten wat er zou gebeuren als alles open zou gaan (stijging van de besmettingscijfers). Daar hoef je toch geen hbo opleiding voor te hebben??