Caronatopic #11

Ik tune echt net pas in bij dit debat, wtf is dit haha

Ze wilde gewoon duidelijk maken dat iedereen deze cijfers zag aankomen, maar dat alle ‘slimmeriken’ in Den Haag dat blijkbaar niet konden.

10 likes

Ik had net een wappie aan de kassa
W.: DOE dat kapje van je mond!!!
Ik: eh nee
W.: Zou ik jou even een brief sturen van een ECHTE dokter die zegt dat je je eigen co2 inademt???
Ik: nee dankje
Wappie begint een heel verhaal vol met complottheorieën, dus ik tune uit en ga gewoon verder met scannen en afrekenen.
W.: Ja we zullen het wel zien volgend jaar!!! Het hele kabinet wordt opgepakt! Alle gevaccineerden gaan dood!!! Dan spreek ik je wel weer!!!
Ik: eh nou oke dan

Echt serieus ik ben aan het werk, ik kies er zelf voor om een mondkapje te dragen. Laat mij gewoon met rust.

29 likes

Ja! Voor wie een een stukje wil zien:

3 likes

Ohja ik vergeet het mooiste deel van het verhaal. Bij het afrekenen vraagt hij doodleuk: krijg ik ook nog korting?

Nou nee vriend, jij niet

3 likes

Voor alle mensen die hier afgelopen tijd hebben geklaagd over dat werkgevers eisen dat je er weer volledig bent.
Deel dit met je werkgever!

10 likes

Ik was juist opgelucht dat we eindelijk weer eens 2 dagen in de week op kantoor mochten verschijnen met inachtneming van de maatregelen 🥲 Eindelijk weer een beetje normaal leven, kunnen we weer thuis gaan zitten.

Overigens begrijp ik echt wel hoe onveilig t moet voelen als je baas niet zoveel met de regels heeft en je daar elke dag weer moet verschijnen in grote getale

1 like

Niet alleen de baas maar ook je collega’s waarvan je niet weet wat zij van het weekend gedaan hebben, maakt denk ik op kantoor werken lastiger. Zeker voor diegene onvolledig gevaccineerd zijn of een chronische ziekte hebben.

4 likes

Neee joh Rutte denkt echt dat hij lauw is

5 likes

Oh wat vreselijk misschien kunnen we een crowdfunding opzetten

2 likes

Of even aankloppen bij Ome Duo.

Ik lees net dit. Mja wie heeft er nu nog steeds geen prik gepland staan. Zo’n beetje iedereen die hem wil van 12+ heeft het toch al kunnen inplannen?
Benieuwd dus of ze toch nog mensen de mogelijkheid gaan geven om te bellen. Maar met alle vakanties in het vooruitzicht en de huidige drukte zal dat ook wel niet lukken.
Conclusie: er verandert alsnog niets qua priksnelheid? :woman_facepalming:t2:

9 likes

Ik las op nos zo’n lijstje met super spreader events, dat festival in Utrecht, die discotheek in Enschede (aspen Valley, verschrikkelijke tent trouwens haha), maar vraag me af hoe ze dat herleiden?

Ik ben er vrij zeker van dat ik besmet ben geraakt tijdens een stapavond, en de enige vier anderen waarvan ik wist dat ze er waren zijn nu ook positief getest. Maar ggd heeft verder niet gevraagd naar waar ik geweest ben, dus ook al was dit ook al zon super spreader event, Dan wordt dit toch nooit duidelijk?

3 likes

Sommigen van de jeugd zouden toch bang zijn dat hun borsten groter worden van de vaccinatie? Ik zou dus denken: prima, als ze maar allebei evenveel groeien.

4 likes

Ik had begin deze week nog gebeld of ik de prik een aantal dagen eerder mocht zetten. Maar dit mocht niet. Wou hem graag een weekje eerder.

En vanuit nieuwsgierigheid, zijn jullie al gevaccineerd?
Veel beterschap en hopelijk blijven de klachten zoveel als mogelijk weg!

2 likes

Ik snap ook volledig dat zo veel mogelijk thuis werken weer moet, maar vond het ook wel even een mentale klap. Thuis werken doet voor mij niet veel goeds (mijn wederhelft vindt het fantastisch trouwens).

Hopelijk houden we de cijfers in ieder geval stabiel en stijgen ze niet verder. :crossed_fingers:t2:

1 like

Over het verzetten van je 2e prik, er waren toch ook mensen die eerder dan hun afspraak zijn gegaan? Hoeveel dagen eerder kun je dan gaan? Ik meen me te herinneren dat iemand van de GGD gezegd had dat een paar dagen geen probleem was… Wil de GGD natuurlijk niet in de problemen brengen.

Ik had vanochtend nog een testen voor toegang afspraak staan voor een bruiloft morgen. Inmiddels maakt het natuurlijk niet meer uit voor opheffen van anderhalve meter (en terecht) maar had hem voor de zekerheid toch laten staan want wil op anderhalve meter ook geen mensen besmetten. Nu de hele nacht slecht geslapen en stress want ik zal het toch niet ineens hebben, maar gelukkig was de test negatief!!

4 likes

Ik ben gisteren ook positief getest. Al heel lang gevaccineerd (voor degenen die dat interessant vinden), maar heb geen klachten en aan mijn rusthartslag van de afgelopen nachten te zien is de piek van de infectie ook al voorbij. Dat hoop ik ook maar.

Was echt stom eigenlijk, ik liet me gisteren testen in het ziekenhuis waar ik werk omdat een patiënt van een klinische studie positief getest bleek. Volgens onze flowchart hoefde dat niet, alleen bij klachten maar ik wilde dat zeker weten voor ik met andere patiënten in aanraking kom. De twee andere collega’s in dezelfde ruimte met de betreffende patiënt, en mij, zijn ook positief getest. Nu is mn baas chagrijnig omdat ze een gat moet opvullen van drie mensen die “hadden mogen komen werken als ze niet getest hadden”. Fijn mens is t ook.

12 likes