Caronatopic #11

Pleassee bel niet voor vervroegen van de afspraak dat kan gewoon niet en staat toch ook duidelijk in het nieuws vanaf 19 juli ?? Voor nieuwe en misschien bestaande afspraken

13 likes

Volgens mij was dat meer eerder of later op dezelfde dag. Dat dat geen mega probleem is, aangezien ze dan toch op jou gerekend hebben qua vaccin.

1 like

Normaal gesproken wordt er bij de GGD wel gevraagd waar je denkt het te hebben opgelopen, of je de afgelopen tijd op plekken met veel mensen bent geweest, etc. Ben je nog niet gebeld voor bron- en contactonderzoek?

Nou ja zeg. Dan heb je het ook niet begrepen.

Zoiets dacht ik idd ook al, ze hebben natuurlijk een bepaald aantal vaccins per dag beschikbaar.

Ik ook, maar de GGD zei al dat ze daar nog helemaal niet op ingericht waren. Helaas…

Nee klopt. En deze vrouw is arts dus dat schiet allemaal niet op

1 like

Misschien ligt het aan mij maar ik kon het echt niet duidelijk vinden! Dank voor de info

Ah wat slecht van je baas zeg!! En mega scherp van jou om je te laten testen ondanks volledig vaccinatie want heb het idee (ook hier) een beetje alsof mensen denken dat je dan helemaal geen kans hebt om Corona op te lopen. Ja de kans is vele malen kleiner maar dan nog. Het gebeurt wel. Dus hoop eigenlijk echt dat mensen inderdaad blijven testen na aanraking met een persoon met Corona of met klachten. Voor de veiligheid nog steeds ook van anderen. Dus super goed dat je dat hebt gedaan.
Hopelijk ben je niet al te ziek!

10 likes

Ik ben al gebeld! En er werd niet naar gevraagd, heb het zelf nog aangegeven, maar er werd volgens mij niets mee gedaan (geen naam of adres opgeschreven). Heb zelf de desbetreffende kroeg geappt, en iedereen waarvan ik wist dat ze er waren.

Is dit dan ook een reden waarom het percentage van het aantal positief geteste, maar wel gevaccineerd zo laag ligt? Ik ben pro vaccineren, maar ik begin nu wel vraagtekens te krijgen over het beleid qua testen.

RIP ik heb voor het eerst corona. Ben ik nog zo voorzichtig, raak ik alsnog besmet door vrienden van mijn vriend die zijn gaan feesten grrrr (en mijn vriend zag een paar van die vrienden dus voor hij mij zag afgelopen weekend). Zijn vrienden waren bij dat feest in Utrecht trouwens.

2 likes

Door jouw reactie dacht ik echt goh, nog helemaal niet bij stil gestaan hoe ik dat moet doen als ik in quarantaine moet en mijn pup moet uitlaten. Hoop ook niet dat ik er over na hoef te denken maar tochšŸ˜…

1 like

Haha newsflash, dit is zo’n megagolf. Het verschil is alleen dat deze binnen anderhalve week kwam. En dat er nu godzijdank gevaccineerden zijn.

2 likes

Oh jullie hebben inderdaad een stuk minder. Wat fijn!
Mijn stadje zit ook weer op niveau van december. We zijn echt in een week van 3 gevallen per dag naar 60 gevallen per dag gegaan :sob:

Pf. Dochter van een collega van mn vriend is positief getest. Collega gaat in quarantaine maar wil zich niet laten testen en mijn vriend heeft gisteren langdurig dicht op m gestaan.

Wat een onduidelijkheid nu. Zometeen maar wat maaltijden bedenken met houdbare producten en alvast in huis halen.

Waarom wil die collega niet laten testen dan? Dat is toch raar (en hartstikke egoĆÆstisch in deze situatie)

6 likes

Geen wappie, maar hij wil geen staafje in zijn neus. Collega is wel 2x gevaccineerd, maar de laatste is nog niet 2 weken geleden.

Nee niemand wil een staaf in z’n neus maar het hoort er nou eenmaal bij tegenwoordig :roll_eyes: Vervelend voor je vriend dat hij nu niet weet waar hij aan toe is, en ook voor jou

8 likes

Wat een watje.

3 likes