Caronatopic #11

Jeetje dan ben je echt een scheiterd

1 like

Waar het bij mijn vriend bijna 2 dagen heeft geduurd afgelopen weekend, heb ik mijn testuitslag nu al met 9 uur binnen. Dus de achterstand is helemaal ingehaald :+1:

1 like

Gaat lekker (not) hier ook als ik het zo lees. Beterschap voor iedereen die nu ziek is!

3 likes

Echt bizar om te zien dat er nu ook zoveel forummers positief testen, al komt dat wel overeen met wat ik in mijn omgeving zie helaas. Het zijn deze keer ook wel specifiek de jongeren (ja daar reken ik mezelf met mijn 30+ nog steeds onder) die geraakt worden natuurlijk, dus dat verklaart ook wel deels waarom ik het nu zoveel meer zie en hoor in mijn omgeving. Vind het wel echt heel lastig, want ik ben zelf volledig gevaccineerd met Moderna maar nu er zoveel besmettingen zijn weet ik ook niet meer wat wijsheid is. Heb echt de neiging om weer binnen te gaan zitten en niemand te zien, maar mijn vriend spreekt gewoon nog met meerdere vrienden af. En ergens denk ik ja ik ben gevaccineerd, de kans dat ik het oploop is klein dus misschien moet ik ook gewoon doorgaan met leven en accepteren dat dat kleine risico er is, maar ik ga ook over twee weken op vakantie en wil zo graag dat dat door kan gaan (uiteraard ga ik sowieso alleen als dat kan en mag binnen de maatregelen, maar doel er vooral op dat ik er echt van zou balen als ik niet kan gaan omdat ik zelf corona oploop).

Ik heb een vraag. Ik zou graag Astra met Pfizer mixen en mag binnenkort dan ook een afspraak maken. Nu blijkt dat de WHO zegt dat dit gevaarlijk is. Weet iemand hier meer over? Staat op ‘Reuters’ maar geen idee of dat uberhaupt een betrouwbare bron is. Weet iemand toevallig ook wat de resultaten in andere landen die dit doen tot nu toe zijn? Ik voel me echt dom maar ik ben niet zo goed in medische wetenschappelijke artikelen en wil niet van elke random bron wat aannemen.

Ik ben vorige week positief getest op Corona en begin nu eindelijk op te knappen, ben nog niet volledig hersteld, maar het gaat gelukkig de goede kant op!
Ik baal alleen heel erg van het totale verlies van mijn smaak en reuk. Hoe lang kan dit ongeveer duren/heeft het bij anderen geduurd? Eten is echt mijn leven en niks smaakt meer haha

Ik weet dat de Gezondheidsraad er recentelijk een uitspraak over gedaan, dit is wat ik daarover kan vinden. Wel eerst AstraZeneca natuurlijk, daarna Pfizer, maar volgens mij is dat ook zo in jouw geval :slightly_smiling_face:

2 likes

Ik ben hier echt zo bang voor.

1 like

Ja hier ook redelijk snelle uitslag (8 uur) gisteren en gelukkig negatief, dus dan een gewoon griepje te pakken vrees ik. Je vergeet bijna dat dat ook nog gewoon kan…

1 like

Qua klachten ging het bij mij zo: zaterdag had ik lichte keelpijn en zondag werd ik echt goed ziek en toen was mijn smaak/reuk al sterk verminderd. Maandag was dit helemaal verdwenen en proefde ik echt niks meer. Gister chloor in het toilet gegooid en ik rook gewoon 0, zo bizar want is best een heftige lucht.

Ik heb trouwens ook antwoord op je eerste vraag. Ik heb namelijk corona gekregen een week na mijn eerste vaccinatie. Ik ben door de GGD gebeld en heb mijn tweede afspraak moeten verzetten, want er moet minimaal 8 weken tussen de eerste klachten zitten en de tweede prik. Dus ik ga hem wel nog halen, maar wordt helaas pas ergens in september ipv begin augustus.

Er moeten minimaal 4 weken zitten tussen de besmetting en een vaccinatie (dat is wat we bij de GGD aanhouden). Ik weet eerlijk gezegd niet wat het beleid is als je tussen de 1e en 2e prik Corona krijgt… denk eigenlijk dat je hem na die 4 weken gewoon kunt halen.

En @kali Ik kreeg zondag voor het eerst klachten (licht verkouden) en vanaf maandag was mijn geur/smaak weg. Mijn vriend kreeg donderdag klachten en zijn geur/smaak was op vrijdag weg. Dus in onze situatie kwam het vrij direct. Ik proef en ruik weer licht sinds vanmorgen, waar mijn broodje vega filet nog naar niks smaakte gisteren proef ik het nu in ieder geval weer een beetje. Mijn vriend kan sommige sterke geuren (deodorant) wel heel licht ruiken, maar that’s it.

Wij zijn verder niet echt ziek, alleen wel heel moe. Dus ik doe twee dutjes op een dag, maar ik ben blij dat het voor nu lijkt alsof dit alles is. We zijn allebei wel al volledig gevaccineerd, maar waarschijnlijk net besmet voor de twee weken om waren, dus echt op het randje. Heel lullig, maar mijn vriend geeft les op het mbo, dus het is ons eigenlijk meegevallen dat we nu pas ziek zijn geworden.

2 likes

De eerste vraag op de gezondheidsverklaring is “ben je de afgelopen 4 weken positief getest op corona?”, die vraag staat er niet voor niks op omdat je dus niet gevaccineerd mag worden binnen die 4 weken. Ik zou even de vaccinatie lijn proberen te bereiken om je afspraak naar achteren te schuiven. Ik lees nu dat het over jezelf gaat, ik hoop dat je klachten beperkt blijven, sterkte!! :heart:

Volgens mij is dat veranderd naar 8 weken? Of hebben ze dat weer teruggedraaid naar 4

2 likes

Ja ik dacht idd ook dat dit 8 weken was geworden! Heb het eergisteren nog gezien op zo’n formulier toen ik dacht dat ik Corona had en ik wilde weten wanneer ik dan weer zou kunnen.
@kali

1 like

https://www.rivm.nl/covid-19-vaccinatie/vragen-achtergronden/werking

Gevonden!

4 likes

Idem hier, allebei al een tijdje wat ziekjes maar negatief getest. Is wss gewoon een virusjes van de kinderen, maar ik vind het wel lastig want je voelt je zo’n enorme paria als je een keer moet hoesten of wat snottert :pleading_face:

Er staat dat ze niet weten hoe het zit als je na je prik corona krijgt, mogelijk ook omdat je het ook gekregen kan hebben nét na je prik of misschien juist net ervoor. De prik heeft dan niet zijn werk kunnen doen. Dus dat klinkt opzich wel logisch toch?

Van wat ik weet is dat ze er op de vaccinatielocatie er op deze manier uit gepikt worden. Er zijn nog heel veel oude gezondheidsverklaringen in omloop waar nog 4 weken op staat (mensen krijgen bij de 1e prik vaak een nieuwe mee). Ik heb hem er even bij gepakt, zie nu inderdaad dat het veranderd is naar 8 weken. Heb een week niet gewerkt, vandaar :rofl:

1 like

Omg, wat een nachtmerrie. Vind een paar dagen al erg. Hopelijk komt het snel goed met je vriend!

1 like