Caronatopic #11

& @kali in het geval van corona na je 1e prik is het beleid nu dat je de 2e na 8 weken kunt halen (8 weken sinds je eerste ziektedag). Het was tot voor kort 4 weken, maar dat advies is dus bijgesteld.

Edit: haha mega spuitelf sorry, had nog niet verder gelezen :’)

2 likes

Mijn vader heeft dit gehad (medische redenen) en dit werd hem juist aangeraden.

1 like

Ik ben wel blij dat ik recent allemaal nieuwe chillkleding heb gekocht voor thuis en een chillere bureaustoel. :rofl: Alsof het zo moet zijn.

2 likes

Corona gehad vorig jaar maart.
In april dit jaar gevaccineerd met Janssen.
2 maanden terug was man positief getest inclusief symptomen. Geen afstand gehouden, wel in quarantaine en nergens last van gehad :+1:

7 likes

Ik heb me gisteren laten testen en ben gelukkig negatief! Uitslag ook best snel gekregen

4 likes

Ennn Nederland weer op rood

Bij Kermis Heiloo in het weekend van 3-4 juli is het ook fout gegaan, recenter voorbeeld.

Je zult ongetwijfeld gelijk hebben, ik doe de laatste tijd vooral EHBO diensten en af en toe triage en het was me nog niet opgevallen, maar gelukkig zijn hier meer mensen die een antwoord hebben gegeven :slightly_smiling_face:

1 like

Oh misschien verklaard dit een hoop voor mijn stadje.

Maar dat neemt toch niet weg dat @LizzyBennet gewoon even mag balen? Is toch totaal niet relevant dat je dat reageert op haar bericht, want er staat ook nergens dat ze boos is geworden oid.

3 likes

Ja maar dit hoort er toch bij? En ja daar mag je gerust over zeiken. Doe ik ook als ik kutklanten heb. Maar dat betekent niet dat @LizzyBennet niet haar (ook wel terechte) frustraties mag uiten. Het is de hele pandemie al een zooitje bij de GGD.

3 likes

Waaaar vind je dit? Heb t nog nergens kunnen vinden. Tot die tijd kies ik ervoor je niet te geloven :joy::sob::sob:

Nee nee nee mijn stad heeft 118 nieuwe gevallen. En t is niet alsof we afgelopen dagen nog relatief lage getallen hadden ofzo. :sob::sob::sob:
Dit hebben we nog nooit gehad. En godzijdank heb ik 2 prikken want anders had ik serieus mn werk afgezegd denk ik. Vind dit zo ellendig. T enige wat er voor zorgt dat mn angsten niet toaal door t dak gaan zijn die prikken.

1 like

Als het goed is kan je ook met je positieve testuitslag een QR-code maken, dat scheelt misschien nog iets.
En kun je strikte isolatie toepassen? Want als er binnenshuis geen contact is (ook niet via sanitair door goed schoonmaken e.d.), dan zouden de 10 dagen quarantaine voor je vriend vandaag al kunnen tellen, met een test op dag 5 voor het evt. eerder kunnen opheffen van de quarantaine bij een negatieve uitslag.

Ongevraagd advies hoor, en wellicht maakt het het allemaal nog onduidelijker, dat is iig niet mijn bedoeling! En logisch idd dat dit allemaal nogal frustrerend is, beterschap!

2 likes

Ik gok dat we dat in Nederland in 2050 misschien voorzichtig durven te erkennen :mask:

1 like

Alle landen die elimination-strategie hebben gevolgd zijn wel eilanden, daar is alles wel een stukje makkelijker buiten te houden dan in een land met een miljoen verschillende plekken om de grens over te komen.

1 like

Hoor NU van een vriend die op de GGD vaccinatielijn werkt, dat ze vanaf as maandag afspraken voor de tweede prik kunnen vervroegen.

5 likes

Wat een ellende dit. Alleen naar slecht nieuws vandaag. Er lijken nu ook zoveel mensen op de valreep besmet te raken.

1 like

Een positieve bijkomstigheid van Corona, ik was vergeten een afspraak af te zeggen, dus ik heb de afspraak vanochtend pas opgezegd onder het mom van ‘milde klachten’. Best lullig van me, dat wel. Maar ter verdediging, het is einde schooljaar dus ik ben gaar.

9 likes

Dit is bullshit en totaal per locatie verschillend. De meeste zullen nu nog niet te plannen zijn over 8 weken. Paar uitzonderingen.

1 like