Caronatopic #11

Een R van 2,91, pffff.

dat is wel waar. Dit stelt me wel wat gerust.

1 like

Hier in Rdam hoor ik van elk ouder met schoolgaande kinderen dat vele klassen in quarantaine zijn vw Corona uitbraak. Vele kindjes hebben het jaar ook niet normaal kunnen afsluiten, zowel leraren als kinderen ziek. Echt sneu.

Even iets heel randoms: ik las hier eens dat men het vreemd vond dat je je vaccinatiebewijs (fysiek papiertje) al kreeg voordat je daadwerkelijk geprikt was (is het ook wel). En dat sommige wappies daar misbruik van maakten? Of heb ik dat laatste hopelijk verkeerd onthouden?

In ieder geval, ik kom er nu achter dat dit zo gaat vanwege logistieke redenen, en dat er speciaal een wettelijke uitzondering is gemaakt zodat dit eenmalig mag. Blijkbaar is er een heel team geweest van wetenschappers en mensen uit het bedrijfsleven die de logistieke processen voor de vaccinatiecampagne hebben opgezet (uit eigen beweging!) omdat het ministerie hier niet goed (of eigenlijk totaal niet) over na had gedacht. Maar wel kudo’s voor de GGD, het RIVM en VWS dat ze besloten naar hen te luisteren. Hier is het artikel, heel interessant om te lezen:
Hoe het vaccineren kon accelereren | Tilburg University

4 likes

Ik werk op een basisschool in Rotterdam en bij ons van de 25 groepen 4 geheel in quarantaine en 4 waarvan de geteste kinderen mochten komen. Super raar eind van het jaar zo, voor die kinderen ook.

1 like

Interessant! Ik vond dat namelijk ook al vreemd toen ik aan de beurt was. Mijn gele boekje moest ik ook al bij de ingang laten stickeren.

1 like

Ooh wat top dat ze belangeloos hebben geholpen zeg! Ik was (één van?) de personen die dat hier vertelde en verbaasde me idd. Maar nu je weet waarom is het gewoon best slim. Hoe sneller mensen gevaccineerd worden, hoe beter!

Edit; ik vertelde toen idd dat er misbruik van was gemaakt, dus niet verkeerd onthouden, (helaas). Hopelijk waren dat niet al te veel mensen maar denk dat je het anders wel in het nieuws had gezien. Dit was via iemand die er werk(te)

1 like

Ik hoefde ook niet op te passen vandaag want m’n oppaskinderen zitten in quarantaine, stagiaire van de oudste positief getest dus alle kids thuis. Ze was heel erg verdrietig dat ze zo het schooljaar moest afsluiten :cry: volgens mij ook de halve school in quarantaine (niet Rotterdam overigens)…

Hopelijk waren dat er maar een paar idd (wel erg voor moeite ook voor een wappie, de meesten typen toch liever wat vanachter hun computer of niet dan). Stel me zo voor dat men bij de uitgang in de gaten zit te houden of iedereen die naar buiten loopt wel daadwerkelijk een pleistertje heeft :sweat_smile:

2 likes

Pfff… was er bang voor dat dit nog ging gebeuren…

Hoe waterdicht is CoronaCheck - de app voor reizen en die de samenleving weer 'open' moet krijgen - nou echt?

Nou, ik heb een geldig toegangsbewijs gemaakt zonder vaccinatie, negatieve test of herstelbewijs. En hij is geldig zolang ik wil 💁‍♂️

Volgende week @RTLNieuws. pic.twitter.com/6azpw9Kzs4

— Daniël Verlaan (@danielverlaan) July 16, 2021
2 likes

Hij is hier natuurlijk expert in, maar hoop dat het niet zo makkelijk is als het lijkt :weary:

Ik wil gewoon even huilen dat er in mn stad 155 besmettingen zijn. Bijna 2x zoveel als t hoogste wat we ooit hebben gehad :sob:

1 like

Ugh, de sportschool van mijn vriend belde net dat toen hij er was, er ook iemand was die nu positief is getest. Nou is het gewoon individueel voor jezelf sporten daar, op afstand, maar toch. Timing is best wel klote, want hij heeft woensdag zijn tweede prikafspraak. Morgen maar ff bellen wat hij nou moet, behalve in quarantaine tot hij getest is. :weary:

1 like

Maar moet ie in quarantaine? In principe is het toch als je niet binnen de 1.5 bent geweest, je preventief moet testen (zonder quarantaine) of ben ik nu in de war?

Hij zegt dat hij niet durft te garanderen dat hij niet vlak langs die persoon is gelopen. En ja apparaten en spul maakt hij achteraf wel schoon, maar of iedereen dat zo netjes doet? Hij wil iig het risico niet nemen en gaat dus preventief in quarantaine en testen.

2 likes

Godver ik heb gisteren mijn tweede vaccin gehad en ik heb me zelden zo ziek gevoeld als vandaag. Dikke koortsopstoten, misselijkheid, duizeligheid… Ik hoop dat ‘t ergste voorbij is nu.

Ik heb ook veel last gehad na mijn (eerste, Astra zeneca) vaccinatie, hoge koorts (net geen 40°) met de gevolgen van dien. Maar was de dag later al veeeel beter, juist nog wat moe, en de dag daarop helemaal terug ok! Ik duim mee voor je!

Ik dacht ook “goh ik heb wel erg veel last van die eerste Pfizer prik”.

Plottwist: ik heb corona. 🥲

Al die tijd heb ik 't ontweken en nu net begonnen met vaccineren en hop.

8 likes

Volgens mij hebben we op t forum ook nog nooit zo veel mensen gehad die t hadden. Snap ook niet dat terwijl we meer besmettingen dan ooit hebben. Op een kleiner deel van de bevolking in principe door de vaccins, maar we gewoon vrolijk doorleven. Ja goh de nachtclubs zijn dit en evenementen mogen niet helemaal los, maar verder kan alles. Vind t echt bizar. Ja deze mensen gaan misschien niet dood, maar je zal dadelijk maar met een generatie zitten waarvan een paar procent long covid hebben. Denk dat de invloed daarvan ook onderschat wordt.

Las gister dat driekwart van de besmettingen door de deltavariant kwam. Vind t echt bizar hoe snel dit virus zich ook veranderd, is dat normaal? Vrees hiervoor echt een beetje voor de toekomst ofzo.

4 likes

Had ik ook hoor! Voelde me echt heel naar de eerste nacht en dag erna, inderdaad zoals je omschrijft. Beterschap!