Net testen voor toegang gedaan en m’n vriend is positief Volledig gevaccineerd dus zonder klachten… Ik gelukkig negatief maar pas 1 prik gehad. Ze gaven alleen niet duidelijk aan wat ik nu moet doen… Ik ga sowieso in quarantaine, maar moet ik nu een ggd test gaan doen ofzo? Sta al een half uur in de wacht bij de ggd en ik ben ongeduldig
Bij een bevriend gezin van mij zijn de twee kinderen positief getest. De moeder is volledig gevaccineerd en negatief. Zij mag officieel gewoon naar buiten (maar doet ze niet). De vader heeft 1 vaccinatie gehad en is ook negatief getest, maar moet in quarantaine blijven tot 5 dagen nadat de besmettelijke periode van de kinderen voorbij zijn. De kinderen zijn dinsdag positief getest, de vader moet 25 juli testen om te kunnen bepalen of hij uit quarantaine mag.
Tenzij je vriend nog klachten krijgt en jullie niet apart in quarantaine kunnen, dan geldt 5 dagen na het verdwijnen van de klachten van je vriend testen.
Je hoeft je nu niet gelijk opnieuw te testen. Testen voor toegang maakt gewoon gebruik van gevalideerde testen. Je moet in quarantaine en je vriend 3 dagen in isolatie en jij mag je na 5 dagen weer laten testen.
@SayMyName @Doperwt @AmyFarrahFowler bedankt voor jullie antwoorden! Door de stress kon ik even niet meer normaal nadenken We hebben vanmorgen om 07.30u getest, om 08.00u werd hij gebeld en sindsdien hebben we elkaar ontlopen. Hij verblijft nu op zolder of in de tuin
Dan ga ik woensdag iig testen en hopen dat deze negatief is
Ik zou de test dan wel woensdag een beetje einde van de dag inplannen. Anders is het bijna meer testen na 4 dagen, dan testen na 5 dagen.
Ik heb vandaag m’n tweede vaccin gehad en er werd bij de uitgang gecontroleerd of je bewijs klopte en de stempel erop zat. De eerste keer werd dat niet gecontroleerd, vind het een goede verbetering.
Wij gaan het zo denk ik proberen.
Artikel niet gelezen maar afgaand op je samenvatting: klopt. Hormonen en immuunsysteem hangen samen en bij bijvoorbeeld een heftige griep kan je menstruatie ook eerder, later, heftiger etc. zijn dus dat het reageert op een vaccin is niet heel gek.
Waar kan ik dit vinden?
misschien was het dit artikel, hier gaat het om als je geen afspraak hebt voor je 1ste vaccinatie
(Edit: @Pudding )
Dit soort campagnes zijn bedoeld voor groepen waar de vaccinatiegraad achterblijft, om extra mensen over de streep te trekken zich toch te laten vaccineren. Dat is uiteindelijk in ieders belang. Niet om een tweede vaccinatie te vervroegen, dat kan nog nergens.
Ik voel mij tot nu toe (klopt af) best goed eigenlijk, vooral voor iemand met corona. Continue snotteren was ook maar 1,5 dag zo te zien. Nu nog wel heel klein beetje snotteren en héél licht aan het hoesten (maar kan net zo goed ook door roken/blowen komen hehe). Maar vriend zegt zich ook weer goed te voelen, alleen nog smaakverlies maar verder voelt hij zich prima zegt hij.
Beide 1 vaccin al gehad.
Maar dan maakt een weekje eerder je tweede prik toch ook niet uit?
Maar dit staat toch volledig los van een campagne om meer ongevaccineerde mensen zich toch te laten vaccineren. Ik snap niet zo goed waarom je dit zo op je eigen situatie betrekt.
Ik snap nu dat het een campagne is om die mensen over te halen, diegene op instagram zei je kan gewoon komen vanaf vandaag voor je tweede prik. Mag ik 2 seconden balen dat dit nu anders blijkt te zitten? Mijn god, wat zitten een aantal mensen in dit topic altijd op high horses. Lijkt me vrij menselijk om te balen dat weer iets mogelijk niet door kan gaan na 1,5 jaar van deze ellende. Los van het feit dat ik me met de dag minder safe voel met maar 1 prik en een uit de hand lopende Delta variant.
Het is gelukt! Geen enkel gedoe over ook.
Misschien is dit niet de plek om een soort Maarten van Rossem-achtige sluiproutes te delen? Edit: drukte te snel. Zonder afspraak is in elk geval niet voor de mensen met een ingeplande 2e afspraak, omdat het afsprakensysteem daardoor natuurlijk overhoop raakt. Kan misschien beter in PB.
Op zich is het toch duidelijk dat als iedereen dit nu zou gaan doen, het nogal onhandig zou zijn? Vandaar dat het me niet handig lijkt om het het zo publiek neer te zetten zolang het geen officiële route is voor mensen met een al ingeplande 2e afspraak. Zal ook mogelijk per locatie verschillen en dan worden GGD- medewerkers weer onnodig belast. Iedereen moet het verder zelf weten, maar vandaar m’n reactie. (En als er al wel een 2e afspraak ingepland stond, is het wel zo handig / sociaal om die af te zeggen trouwens. Dan schiet het voor iedereen op.)
Hahahh omg wat ontzettend asociaal weer. Nou veel plezier op Kreta dan maar he