De GGD zelf zegt op alle communicatiekanalen (at5, twitter, dat krantenartikel hierboven) dat het niet de bedoeling is en alleen voor mensen die nog helemaal geen afspraak hebben staan. Als je dan toch gaat en hoopt erdoor te komen terwijl je weet dat dat niet de bedoeling is vind ik dat wel een sluiproute ja.
Doe even rustig joh, ik probeer letterlijk gewoon informatie in te winnen hierover en heb nog nergens gezegd dat ik het daadwerkelijk ga doen. Mijn eerste post was gewoon een vraag of iemand hier bronnen bij had (al die artikelen zijn echt net online gekomen namelijk) en daarna wat de GGD zelf zei toen iemand dat zojuist heeft geprobeerd. Waarom zo judgmental en onaardig?
Ik denk dat de irritatie er vooral in zit (bij mij iig wel) dat je verontwaardigd doet over dat het een sluiproute genoemd wordt terwijl er duidelijk in dat artikel staat dat het niet de bedoeling is dat mensen met een vaccinatieafspraak daar nu naartoe gaan. Own het dan gewoon, en probeer er geen altruïstisch sausje overheen te gooien dat het in het belang is van de maatschappij dat je eerder gevaccineerd wordt terwijl je gewoon zonder gedoe op vakantie wilt
Afspraken vervroegen die al staan gaat niet gebeuren vanaf maandag! Alleen voor nieuwe afspraken is de interval korter dus bellen is zinloos!
Oke duidelijk, ik zal het verwijderen om niet meer mensen op ideeen te brengen.
Ik was in contact geweest met een (volledig gevaccineerde) vriendin die uiteindelijk besmet leek te zijn maaarr het lijkt erop dat ik de dans ontsprongen ben want ik ben negatief getest na 5 dagen. Gelukkig maar want ik krijg volgende week mijn 2e vaccinatie Moderna
Verder zijn ook veel mensen in mijn omgeving in quarantaine/besmet, echt bizar hoe snel het zich nu verspreidt. Ik hoop dat die 2e vaccinatie me iets minder angstig gaat maken.
Het “we doen het samen” is er wel helemaal vanaf he. Ik heb het zelf geprobeerd op alleen de info dat het kon, ik was niet gegaan als ik er inmiddels meer over had geweten. Hoewel het dus gewoon kon, zonder valse voorwendselen. Daarnaast doe ik dit niet alleen maar voor een vakantie, het lijkt mij in ieders voordeel dat meer mensen volledig zijn gevaccineerd, voor mensen om mij heen maar ook alle cliënten die ik zie. En tenslotte komen onze afspraken weer vrij voor anderen. Maargoed verder mee eens dat als de regels kennelijk zo zijn dat het niet is om je 2e afspraak te vervroegen, dat ik het ook niet verder verspreid.
Zo heb ik het ook niet opgevat hoor! Maar ik heb natuurlijk op @Rue gereageerd dus vandaar even mijn berichtje nog.
In dat laatste heb je zeker gelijk, alles verandert zo snel.
Helemaal mee eens, en ik ben echt niet iemand die de regels breekt voor eigen gewin dus zal dit ook niet gaan doen nu mensen mij op de nadelen hebben gewezen. Ik stelde de vraag toen die artikelen nog niet online stonden en was benieuwd of dit echt een ding was. Gaandeweg kwam er meer informatie bij, die ik ook meeneem in mijn eigen besluit. Ik vind het wel jammer dat hier bijna geen discussie kan worden gevoerd, of je te laten informeren van een andere invalshoek, zonder je te behandelen als een complete egoïstische idioot.
Hier geef ik je helemaal gelijk in, als je op dit forum keertje afwijkt van mening word je gelijk gebasht!
Wordt er eigenlijk ook op zondag gevaccineerd?
Ja! Mijn eerste en tweede prik zijn op een zondag.
Praktisch alle locaties wel ja!
Als je elke vorm van inhoudelijke kritiek ervaart als gebasht worden ligt dat misschien meer aan jou dan aan je omgeving.
Gaat dit nu over dat je werd gewezen op je aanvallende reacties elke keer dat de GGD ook maar enigszins negatief ter sprake kwam of doel je ergens anders op?
Ja pff inderdaad echt irritant dat je niets meer mag zeggen
Hahaha ik weet het niet zo uit m’n hoofd ik kan het misschien nog nakijken
Hopelijk werken de vaccinaties en krijgen ze zo min mogelijk last ervan
Ja @Baron, bij mijn man en dochter was de sneltest (mét klachten) negatief maar zijn ze met PCR wel positief getest.
Bij mij hetzelfde; zelftest negatief en PCR positief. Moest vanochtend weer testen en nu negatief, dus top! Nul klachten gehad, blij met mn vaccin.