Caronatopic #11

Ik ben twee weken geleden gevaccineerd met Pfizer(1e shot) en ik voel me sindsdien suuuper moe, duizelig en wazig in mijn hoofd. Ik sport normaal super veel, maar bukken om iets van de grond te pakken is me sindsdien eigenlijk al teveel.

Ik heb gisteren naar de huisarts gebeld om te checken of dit wel normaal is maar ik voelde me echt niet serieus genomen. Ik moest maar een coronatestje gaan doen. Gedaan en die is negatief.
Nu ben ik bang dat ik ongemerkt misschien toch corona had en dit long covid is? Of heb ik een burnout? Pfff ik denk dat ik maandag nog maar eens bel. Wil echt weer tot iets in staat zijn.

Oh ik krijg hier gewoon tranen in mijn ogen van. Zo fijn dat ze jullie weer kunnen zien! En de trotsheid spat gewoon uit het bericht.

Heel veel plezier samen! :blush:

1 like

Oh merci, stelt me wel gerust. Ik houd dit topic niet meer helemaal bij want het gaat me te snel.

Wel alsnog stom dat de huisarts doet alsof ik gek ben. Zowel de assistent als de arts zeiden heel duidelijk dat dit geen vaccin gerelateerde klachten waren.

Vervelend van je huisarts, hopelijk trekt de hoofdpijn nog weg…
Ik kreeg een week na de prik last van erge hoofdpijn en sindsdien, nu 4 weken later, heb ik dat nog steeds constant. Ook is mijn menstruatie deze maand helemaal van slag, 8 dagen lang spotting en nog steeds geen echte menstruatie gekregen.

1 like

Shit, dit klinkt niet best. Hoelang geleden was jullie prik? @Croky @Cauchi
Ik houd me maar aan Penny’s woorden vast dat het tot nu toe nog bij iedereen over is gegaan.

Haha jeetje ik ben dan diegene die negatieve sneltests heeft en geen klachten (of misschien een keer moet niezen ofzo) en dan denkt omg ik ga naar de GGD, sneltests zijn niet te vertrouwen (vooral na al deze verhalen hierboven idd).

Maar ja klachten = naar de GGD, zelfs contact en geen klachten = GGD na 5 dagen

1 like

Mijn eerste op 16 juni. A.s donderdag de tweede.

1 like

Ik heb hier bijna twee weken last van gehad. Ik had intense hoofdpijn, kon niet veel gedaan krijgen na werktijd en ik ben twee weken niet in de sportschool geweest. Nu voel ik me weer goed! Je bent niet de enige, maar ik begrijp dat je je zorgen maakt.

1 like

Mijn Pfizer prik was 30 juni en 3 dagen flinke migraine gehad daarna (heb vaak migraine dus niks nieuws) + erge vermoeidheid en vermoeidheid neemt nu echt af (:

1 like

Misschien is dit al eens besproken of gezegd maar kon het niet zo snel vinden met de zoekfunctie. Ik moest opeens denken aan de filmpjes in het begin, dat mensen letterlijk dood neervielen op straat en in het ziekenhuis en overal. De filmpjes die ik me herinner kwamen sowieso uit china en Italiƫ. Hoe kan dit eigenlijk? Is heel anders dan nu toch.Gewoon echt dat ze op straten neervielen allemaal. Dat zien we nu niet meer (gelukkig) en die filmpjes waren echt heftig.

1 like

In India gebeurt / gebeurde dat recent nog.

2 likes

Ik weet nog dat mijn moeder en broertje het daarover hadden en ik ze ging vertellen dat dit echt nep filmpjes moesten zijn. Kon me toen gewoon niet voorstellen dat het echt kón zijn…

2 likes

Wow ik ben ook wel flink ziek geweest na mijn 2e pfizer. Niet onmiddellijk er na, maar een dag later. Heb een hele nacht koorts gehad, misselijk en duizelig geweest…
Nu ben ik beter maar het komt precies in vlagen terug.

Ik stem ā€˜zere arm’, maar de eerste keer voelde ik me praktisch eenzijdig verlamd van m’n heup / onderrug tot en met m’n pink haha. Ik kon niet eens autorijden :’)
Maar verder geen koorts of lamlendig ofzo, dus ik hou het op zere arm :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Niet ziek, wel echt 5 dagen suuuuuper moe na Pfizer.

2 likes

Corona gehad dus 1x prikje gehad. Geen pijn in de arm, maar wel iets van 1,5-2 weken enorm moe, niet vooruit te branden en wat koorts. Had m’n auto immuun ziekte een beetje onderschat. Het is toch wat als je afweer continue onderdrukt wordt om dan een vaccinatie te halen. Zou daarom al geen 2e prik willen, terwijl men naar neigt om het wel te doen in mijn situatie.

1 like

Ik had alleen een zere arm na 1e Pfizer, maar het viel me eigenlijk nog mee want heb de dag erna nog wel kunnen werken terwijl ik wel fysiek werk heb

Wat me het meeste tegenviel was dat ik niet op de goede arm kon slapen, heb de hele nacht wakker gelegen daarvan :grimacing: zie er nu alwerr tegenop bij de 2e maarja als dat de grootste bijwerking is dan valt het allemaal reuze mee hahaha

Ik heb ā€˜behoorlijk ziek’ (na 1e Astra) gestemd, maar dat is meer in vergelijking met de mensen om mij heen. Maar bij mij duurde het 3 dagen en daarna geen last meer, en geen ziekenhuisopname. Het is idd relatief. Ja, vervelend maar beter dan Covid denk ik dan maar en ben ook wel wat gewend haha :slight_smile:

Zijn er eigenlijk ook mensen die na een eerste prik (pfizer) ziek zijn geworden van het vaccin en bij de 2e minder?

Ik ben 3 dagen lang flink beroerd geweest. Had koorts en totaal geen kracht meer in mn handen, continu het gevoel alsof ik flauw zou vallen terwijl ik al in bed lag en het idee dat ik helemaal wegdraaide. Dit samen met hele erge maagpijn en spugen. Zie daarom wel een beetje op tegen de 2e prik.

Van collega’s heb ik vaak gehoord dat degene die reeds Corona hadden gehad heftiger reageerden op hun eerste vaccinatie dan hun tweede (en bij de anderen juist omgekeerd). Dus dat is zeker mogelijk!

1 like