Caronatopic #11

Ik heb hem in mn rechterarm gekregen want ik ben linkshandig (zelf gevraagd). Ik zou het gewoon vragen hoor of hij in je andere arm mag.

1 like

Oh maar het gaat over behoorlijk ziek na vaccinatie, niet Corona he! Ik vat ‘behoorlijk ziek’ op als je moeten ziekmelden de dag(en) nadien omdat je niet meer in staat bent tot werken, ‘niet zo lekker’ eerder gelijkaardig aan een lichte verkoudheid, wat minder goed voelen maar op zich wel ok.

1 like

Ha ja, maar bedoelde dat uit de vraagstelling ik eerder dacht aan de context van vaccinatie. Want uiteraard is wanneer je Corona/andere ziekte hebt een dagje hoge koorts niet behoorlijk ziek, maar na vaccinatie is het meer uitzonderlijk aangezien de meeste mensen vrijwel geen bijwerkingen hebben.

3 likes

Heeft iemand een verschil in cyclus gemerkt na vaccinatie?

Mijn menstruatie komt normaal elke 4 weken, en het is eigenlijk hooguit een dag of 2 te vroeg of te laat, m’n cyclus is erg voorspelbaar.

Nu ben gevaccineerd drie weken geleden, en inmiddels ben ik al 2 weken te laat met mn menstruatie. Zwanger kan ik niet zijn, en nu ik erover dacht is Pfizer eerste prik het enige wat anders is geweest deze maand.

Waarschijnlijk schuift de cyclus wel weer terug naar normaal over langere tijd, maar ik kan op internet niet veel vinden over de correlatie (wel een heftigere menstruatie na vaccinatie) dus was benieuwd naar ervaringen hier!

Ik deeenk dat dit mij nu ook overkomt. Ik had een mega pregnancy scare maar de test was negatief.
Normaal zijn m’n pms klachten met de klok gelijk te zetten en nu nog niks. Ik moet morgen ongesteld worden dus wie weet valt het mee.

1 like

Het is al een paar keer voorbij gekomen in dit topic, misschien kun je met de zoekfunctie nog iets terugvinden.

1 like

na 3 uur al

Heb het nog een keer nagelopen in m’n agenda:

9 juni werd ik de laatste keer ongesteld
2 juli werd ik gevaccineerd

Kan alsnog m’n eisprong te laat zijn geweest, maar gezien m’n cyclus normaal clockwork is lijkt me dat gek.

Desalniettemin heb ik net even teruggelezen hier en waren hier artikelen gedeeld over de relatie tussen immuniteitsysteem en hormonen, dus bedankt voor het gerust stellen allemaal :slight_smile:

2 likes

Als het goed is kan je moeder via coronacheck.nl dat wat je eigenlijk in de app ziet ook printen.

Edit:

Misschien kun je de reisapp downloaden, daar kun je per land zien wat er nodig is.

1 like

Een vriend van me stuurde net dit door

Dat zou echt heeel fijn zijn, hoop dat het waar is! Weet niet dat of dat dan ook geldt als je je eerste prik al gehad hebt, maar zo niet dan alsnog fijn dat het dan de drempel verlaagt voor mensen die nog geen afspraak hebben.

4 likes

Ik hoop zo dat dit waar is! Ik moet, of nou ja wil, nog steeds een 2e pfizer halen voor de zekerheid ondanks dat ik corona heb gehad. Maar ik kwam er niet doorheen bij de GGD voor een afspraak. Dit zou echt top zijn.

1 like

Zit nu braaf mn kwartiertje te wachten na mn tweede prik, maar vind het wel raar dat ik dus al voor de prik mn 2e vaccinatiebewijs kreeg? Had theoretisch dus ook gewoon zonder prik naar buiten kunnen gaan.

Deze deed trouwens wel zeer, en steekt nu al een beetje. Beter geen voorbode voor bijwerkingen, gok mss omdat ik mn armen getraind heb gisteren. Voelde de eerste x niks, was bijna bang dat ze het gewoon niet deed haha.

1 like

GGD: niet de bedoeling dat mensen zonder afspraak tweede prik gaan halen - https://nos.nl/l/2389816

Geen tweede prik zonder afspraak dus

1 like
2 likes

Zo ik vind het echt kwalijk dat hij als journalist (al dan niet op persoonlijke titel) dit onbevestigd de wereld in twittert en dan nu ook nog de GGD verwijten gaat lopen maken dat ze met een officieel tegenbericht komen. Snap best dat mensen hun 2e vaccinatie willen, maar hoe *** is dit voor alle medewerkers, die straks weer boze mensen voor hun neus hebben staan.
En nog even: de laagdrempeligheid voor mensen zonder afspraak is fantastisch, omdat in sommige bevolkingsgroepen echt significant meer doden zijn gevallen doordat de drempels voor oa informatie, zorgvraag zo hoog waren/zijn. Dit is dus actief beleid om onnodige sterfgevallen te voorkomen, daaraan lijken dit soort figuren met hun verontwaardiging soms totaal voorbij te gaan.

8 likes

Ik, denk ik! Mijn cyclus is normaal tussen de 26 en 28 dagen. Ik zit nu op dag 29 en het voelt echt totaal niet alsof ik ongesteld ga worden
 Eerste prik kreeg ik op 28 juni (Moderna) en ben daarna 2 à 3 dagen goed ziek geweest, precies in de week dat ik normaal gesproken mijn eisprong zou hebben. Ik vermoed dat mijn eisprong later is geweest door het ziek zijn, maar ik zou ook zwanger kunnen zijn dus ik zit echt ongeduldig te wachten haha. Eergisteren wel een negatieve zwangerschapstest.

1 like

Je hebt het over de tweet die onder die ik linkte staat toch? Dat vind ik ook heel kwalijk inderdaad om dat online te zetten als dat niet officieel vanuit de GGD bevestigd is.

2 likes

Ja, was niet tegen jou hoor! Maar inderdaad het draadje wat je linkte.

1 like

Ik heb dit vanochtend ook gedaan, oeps :grimacing:
Ik zag het overal, dus ik dacht ‘chilll, ga ik ook doen!’
Maar er zijn daar zoveel checks waar je zonder problemen langs kwam en iedereen was mega aardig, dus ik dacht dat het gewoon nieuw beleid was.
Wel gek dat dat dan na 2 dagen pas tot een halt geroepen wordt, hadden ze dat niet eerder door dan

Er is hier deze week een artikel over gedeeld! Maar volgens mij heb je die al teruggevonden. er zijn hier al meldingen over gedaan bij Lareb dus het ligt niet aan jou, het kwam erop neer dat het iig voor een korte termijn (een cyclus) zou zijn met duidelijke uitleg. Hopelijk stelt het je gerust!