Caronatopic #11

Ik hoop zo dat dit waar is! Ik moet, of nou ja wil, nog steeds een 2e pfizer halen voor de zekerheid ondanks dat ik corona heb gehad. Maar ik kwam er niet doorheen bij de GGD voor een afspraak. Dit zou echt top zijn.

1 like

Zit nu braaf mn kwartiertje te wachten na mn tweede prik, maar vind het wel raar dat ik dus al voor de prik mn 2e vaccinatiebewijs kreeg? Had theoretisch dus ook gewoon zonder prik naar buiten kunnen gaan.

Deze deed trouwens wel zeer, en steekt nu al een beetje. Beter geen voorbode voor bijwerkingen, gok mss omdat ik mn armen getraind heb gisteren. Voelde de eerste x niks, was bijna bang dat ze het gewoon niet deed haha.

1 like

GGD: niet de bedoeling dat mensen zonder afspraak tweede prik gaan halen - https://nos.nl/l/2389816

Geen tweede prik zonder afspraak dus

1 like
2 likes

Zo ik vind het echt kwalijk dat hij als journalist (al dan niet op persoonlijke titel) dit onbevestigd de wereld in twittert en dan nu ook nog de GGD verwijten gaat lopen maken dat ze met een officieel tegenbericht komen. Snap best dat mensen hun 2e vaccinatie willen, maar hoe *** is dit voor alle medewerkers, die straks weer boze mensen voor hun neus hebben staan.
En nog even: de laagdrempeligheid voor mensen zonder afspraak is fantastisch, omdat in sommige bevolkingsgroepen echt significant meer doden zijn gevallen doordat de drempels voor oa informatie, zorgvraag zo hoog waren/zijn. Dit is dus actief beleid om onnodige sterfgevallen te voorkomen, daaraan lijken dit soort figuren met hun verontwaardiging soms totaal voorbij te gaan.

8 likes

Ik, denk ik! Mijn cyclus is normaal tussen de 26 en 28 dagen. Ik zit nu op dag 29 en het voelt echt totaal niet alsof ik ongesteld ga worden… Eerste prik kreeg ik op 28 juni (Moderna) en ben daarna 2 à 3 dagen goed ziek geweest, precies in de week dat ik normaal gesproken mijn eisprong zou hebben. Ik vermoed dat mijn eisprong later is geweest door het ziek zijn, maar ik zou ook zwanger kunnen zijn dus ik zit echt ongeduldig te wachten haha. Eergisteren wel een negatieve zwangerschapstest.

1 like

Je hebt het over de tweet die onder die ik linkte staat toch? Dat vind ik ook heel kwalijk inderdaad om dat online te zetten als dat niet officieel vanuit de GGD bevestigd is.

2 likes

Ja, was niet tegen jou hoor! Maar inderdaad het draadje wat je linkte.

1 like

Ik heb dit vanochtend ook gedaan, oeps :grimacing:
Ik zag het overal, dus ik dacht ‘chilll, ga ik ook doen!’
Maar er zijn daar zoveel checks waar je zonder problemen langs kwam en iedereen was mega aardig, dus ik dacht dat het gewoon nieuw beleid was.
Wel gek dat dat dan na 2 dagen pas tot een halt geroepen wordt, hadden ze dat niet eerder door dan…

Er is hier deze week een artikel over gedeeld! Maar volgens mij heb je die al teruggevonden. er zijn hier al meldingen over gedaan bij Lareb dus het ligt niet aan jou, het kwam erop neer dat het iig voor een korte termijn (een cyclus) zou zijn met duidelijke uitleg. Hopelijk stelt het je gerust!

Helaas

Je kunt dus ook niet meer je afspraak vervroegen als ik het goed lees

1 like

Ik ben ook gegaan en iedereen daar was super verwelkomend. Op twitter komen nog steeds berichten van mensen dat het in de Rai gewoon nog doorgaat. Communicatie gaat dus nog steeds niet geweldig . Of GGD Amsterdam heeft gewoon schijt :full_moon_with_face:

Eej mijn vriend heeft geen corona meer, nu ik nog. Ik twijfel om morgen of dinsdag test te doen. Denk dinsdag. Ik heb nog wel een hele lichte loopneus (als ik bijv. net wakker ben) maar dat heb ik echt al een dik jaar ofzo, geen idee waar dat doorkomt (misschien eens laten checken haha). Maar heb ik ook tegen GGD gezegd en ze zeiden als ik de zelfde “klachten” heb als voor corona dat ik dan weer kan laten testen.

1 like

Ja klopt

Heh dus het heeft geen nut om te laten testen?

Los van dat daar lokaal een misverstand lijkt te zijn ten opzichte van het officiële beleid, zou het nu ook heel goed een de-escalatie strategie kunnen zijn. Voor een individuele medewerker is het vaak echt geen pretje om iemand op terechte gronden te weigeren; dat is een van de redenen waarom mensen er tussendoor glippen. Liever een onterecht gevaccineerd iemand dan een scheldkannonade ter plekke of op Twitter.
Edit: Het staat nu groot op borden bij de ingang trouwens dat het echt niet de bedoeling is voor mensen met een afspraak.

5 likes

Nee als je positief bent getest moet je gewoon je quarantaine uitzitten aangezien je dus nog 8 weken positief kan testen. Daarom krijgen mensen ook dat herstelbewijs in de app.

1 like

Nee, is ook zeker niet hun verantwoordelijkheid.

Nou keihard doorgelekt want ik werd vanmorgen opeens ongesteld, en kwam daar pas smiddags achter :joy:. Dus mijn menstruatie is niet ontregeld vh vaccin @Cookie05

1 like