Caronatopic #11

Helaas

Je kunt dus ook niet meer je afspraak vervroegen als ik het goed lees

1 like

Ik ben ook gegaan en iedereen daar was super verwelkomend. Op twitter komen nog steeds berichten van mensen dat het in de Rai gewoon nog doorgaat. Communicatie gaat dus nog steeds niet geweldig . Of GGD Amsterdam heeft gewoon schijt :full_moon_with_face:

Eej mijn vriend heeft geen corona meer, nu ik nog. Ik twijfel om morgen of dinsdag test te doen. Denk dinsdag. Ik heb nog wel een hele lichte loopneus (als ik bijv. net wakker ben) maar dat heb ik echt al een dik jaar ofzo, geen idee waar dat doorkomt (misschien eens laten checken haha). Maar heb ik ook tegen GGD gezegd en ze zeiden als ik de zelfde “klachten” heb als voor corona dat ik dan weer kan laten testen.

1 like

Ja klopt

Heh dus het heeft geen nut om te laten testen?

Los van dat daar lokaal een misverstand lijkt te zijn ten opzichte van het officiële beleid, zou het nu ook heel goed een de-escalatie strategie kunnen zijn. Voor een individuele medewerker is het vaak echt geen pretje om iemand op terechte gronden te weigeren; dat is een van de redenen waarom mensen er tussendoor glippen. Liever een onterecht gevaccineerd iemand dan een scheldkannonade ter plekke of op Twitter.
Edit: Het staat nu groot op borden bij de ingang trouwens dat het echt niet de bedoeling is voor mensen met een afspraak.

5 likes

Nee als je positief bent getest moet je gewoon je quarantaine uitzitten aangezien je dus nog 8 weken positief kan testen. Daarom krijgen mensen ook dat herstelbewijs in de app.

1 like

Nee, is ook zeker niet hun verantwoordelijkheid.

Nou keihard doorgelekt want ik werd vanmorgen opeens ongesteld, en kwam daar pas smiddags achter :joy:. Dus mijn menstruatie is niet ontregeld vh vaccin @Cookie05

1 like

Ja, ik was van plan morgen de ggd te bellen maar dat doe ik dan maar niet. Maar Frankrijk (waar ik begin augustus heen ga) stelt nu als eis minimaal 7 dagen volledig gevaccineerd. Ik ben dan 10 dagen volledig gevaccineerd dus zit als het goed is safe :crossed_fingers:zo nodig dan nog een antigeentest voor we vertrekken.

Antigeen thuis kun je faken. Genoeg mensen die een keer zo’n test hebben gedaan en die voor alles gebruiken. Ipv steeds weer een nieuwe test af te nemen.

1 like

Je kan denk ik ook zelf wel de testen ergens kopen die ze bij de GGD gebruiken, maar niet alle thuistesten zijn betrouwbaar. Daarnaast is de afname en verwerking thuis misschien minder betrouwbaar dan bij de GGD.
Maar als je hetzelfde merk koopt en de afname/verwerking helemaal volgens de regels doet, dan is in principe de antigeentest thuis hetzelfde als bij de GGD.

1 like

Ik lees dit topic terug over menstruaties en ik werd ongesteld een paar uur na mijn vaccinatie. Wel volgens schema, maar die avond heb ik echt liggen huilen van de rugpijn. Ik twijfel(de) nog of mijn vaccinatie de menstruatiepijn erger heeft gemaakt. Pijnstillers hielpen dit keer ook niet

Ik zag net dat Engeland ‘Freedom Day’ gevierd hebben omdat ze geen maatregelen meer hoeven na te leven (meerderheid is gevaccineerd). Eens aanzien wat de ziekenhuisopnames zullen doen…

Huh wait in Engeland gingen dr besmettingen toen toch best wel rap omhoog?

1 like

Ja… Johnson had gezegd: “Als we nu niet van het slot gaan, wanneer dan wel?” :cold_sweat: Twee derde is wel volledig gevaccineerd. Ben benieuwd hoe het daar gaat verlopen…

1 like

Oké… ben benieuwd of andere landen daar in volgen. Als iedereen de kans heeft gehad 2x gevaccineerd te zijn.

Ik denk nog een extra prik

1 like

Alleen niet bijna iedereen is gevaccineerd toch? Een derde nog niet en ze gaan jongeren ook niet vaccineren. En alle experts daar geven aan dat het een super gevaarlijke en domme keuze is omdat de besmettingen nu al zo hoog zijn en de kans op mutaties daardoor heel groot wordt. Ik denk dat er niet veel landen gaan volgen en dat er nog wel opties tussen dit en heel veel maatregelen zitten (zoals toegang alleen met vaccinaties en test etc.).

4 likes