Caronatopic #11

Dat gebeurt al in Israël, zoals in het heb begrepen. De delta variant is besmettelijker. Daar is de 3e prik al op komst…

Daarbij begreep ik van Marcel Levi recent dat het niet duidelijk is wat de vaccins bij ouderen in het najaar gaan doen. Werken ze voldoende ja of nee.

1 like

Mijn moeder krijgt gelukkig vanavond haar 2e prik pfizer. Ze heeft al corona doorgemaakt, maar ik vond het wel verstandig dat ze die 2e neemt.

1 like

Nee precies! Echt crazy!

3 likes

Ik heb vanmiddag een afspraak staan voor een 2e prik, maar nu heb ik sinds vrijdag al last van duizeligheid/misselijkheid. Voel me dus niet goed (en af en toe flink beroerd) maar ik wil de 2e prik wel heel graag zsm. Twijfel dus of ik hem moet verzetten. Wat zouden jullie doen?

Geen koorts of andere corona-symptomen? Misschien een zelftest doen en als die negatief is gewoon gaan.

2 likes

Net toch ook maar naar het landelijke corona informatienummer gebeld maar ook daar werd ik afgescheept met: Nee dit zijn geen bekende klachten. Bel je huisarts maar weer doei.

Ik begin bijna te denken dat ze dit soort hoogst ongemakkelijke maar niet levensbedreigende symptomen niet willen registreren om de vaccinatiegraad zo hoog mogelijk te houden. Wat ik eigenlijk ergens ook wel zou begrijpen.

Maar je kan het zelf melden bij Lareb toch als je dat vermoed? Of moet dat via de huisarts eigenlijk :sweat_smile:

2 likes

Supervervelend natuurlijk dat je daar zo’n last van hebt, maar dit vind ik een beetje een gekke complotterige aantijging.

30 likes

Wat wil je hiermee bereiken? Je kunt je bijwerkingen gewoon melden bij Lareb en het feit dat je er nog last van hebt: tsja, je bent pas 2 weken geleden gevaccineerd.

Ik zou gewoon extra je rust pakken, goed voor jezelf zorgen en als het over een aantal weken nog steeds niet over is nog eens naar de huisarts gaan. Maar het helpt niet voor je klachten om naar het Corona-informatienummer te bellen en je huisarts kan nu ook nog weinig doen.

3 likes

Kan eigenlijk iedereen gewoon alles melden op lareb? Nemen ze dan contact op? Of kunnen de gekkies ook 1000x rapporteren dat ze ernstige vermoeidheid en zichtsverlies en extra armen hebben etc en dan vervolgens zeggen: ZIE heel gevaarlijk dat vaccin.

https://meldformulier.lareb.nl/Forms/Covid?id=f16bc0e7-d9bb-42aa-937c-ea61347962fa

Geen complottheorieën hoor. Je kunt je klachten melden. Bovendien is het niet heel ongewoon om een week of twee wat vervelende klachten te vergeven. Bovendien is het vrij warm laatste tijd. Drink je wel voldoende ? Misschien een soepje tussen de middag om te kijken of het aan je bloeddruk ligt. En waarom denk jezelf aan burn-out? Soms zit daar ook wel een stukje waarheid in.

5 likes

Broer van mijn vriend is echt een typische complotdenker en laat zich niet vaccineren, z’n vriendin ook niet. Hij gaat op vakantie en moest zich laten testen, de uitslag bleek dus positief te zijn. :rofl:Geen klachten maar dus wel Corona… nu kan hij dus niet op vakantie. Stiekem vind ik het dus wel erg grappig, eigen schuld dikke bult dat je geen vaccinatie wilt halen en je nu je geld kwijt bent. Heb al zoveel discussies met hem erover gehad maar hij was niet voor reden vatbaar. Karma denk ik dan :upside_down_face: (al hoop ik wel heel erg dat long covid hem bespaard blijft, dat gun ik niemand)

47 likes

Officieel moet hij na z’n Corona ook nog een vaccin halen anders krijgt hij nooit een Corona paspoort en moet hij zich Wrs aankomende maanden blijven testen voor vakanties.

2 likes

Ik denk dat hij zich nog liever laat testen dan dat hij iets doet wat hem door de overheid opgedrongen is. Ja, het is er zo eentje :face_with_raised_eyebrow: Hij gelooft ook dat 9/11 een complot van binnenuit is dus ik bespaar mezelf voortaan de moeite :sweat_smile:

1 like

Geen idee nog niet eerder gehoord

2 likes

Mijn zusje werd ook 10 dagen later ongesteld. En ik moet vandaag mijn ovulatie hebben maar de test is negatief, dus misschien is alles bij mij ook opgeschoven. :open_mouth:

Is hier toch al vaker besproken. Ook als je bv verkouden bent is dat een extra stress op je lichaam en kan je menstruatie cyclus tijdelijk verstoord zijn. Mocht je recent gevaccineerd zijn dan komt het niet zozeer door het vaccin maar door de reactie van je lichaam erop. Het is maar net hoe gevoelig je lichaam erop reageert, genoeg vrouwen die geen enkele probleem met hun menstruatie hebben gehad na een vaccinatie.

4 likes

Gebeurt dit ook als je verder geen bijwerkingen had van de prik?

Nou ik ben gewoon gefrustreerd dat ik drie mensen aan de telefoon heb gehad die mijn klachten totaal niet serieus lijken te nemen. Dat van Lareb wist ik dus niet, en eigenlijk verwachtte ik dat de dokter of het landelijke informatienummer me daar naar door zou verwijzen. Maar fijn dat dat wel kan dus, dan ga ik dit nu registreren.

Edit: Ik vind het dus gewoon stom dat er door drie mensen werd gezegd: Dit zijn geen bekende bijwerkingen, je bent gewoon moe.
In plaats van: Dit zijn geen bijwerkingen die mij bekend zijn. Houd er rekening mee dat dit gewoon vermoeidheidsklachten kunnen zijn maar hier kun je je klachten registreren dan houden we het allemaal netjes bij.
Edit 2: Ik zelf vind dit meer politiek dan complot maar oké.

2 likes

Lijkt wel een dagelijkse discussie hier te worden.