Caronatopic #11

Als je goed hebt gelezen heb je gezien dat ik niet specifiek op jou doel. Ik heb alleen opgemerkt dat er een bepaalde regelmaat is gekomen in berichten zoals die van jou, maar ook in ander soort berichten.

Zoals @midheavenmoon in een post al heeft aangeduid, er is gewoon geen goede manier om een bericht als mijn oorspronkelijke bericht te plaatsen zonder dat mensen zich persoonlijk aangevallen voelen.

Er bestaat een zoekfunctie, en de wereld is nog niet vergaan als je twee weken niet lekker bent. Dat is denk ik een beetje de samenvatting van een deel van mijn ergernis.

4 likes

Ik denk dat je de termen “immuun” en “gevaccineerd” door elkaar haalt! Als je immuun bent kan je inderdaad geen Corona krijgen of overdragen aan andere mensen. Maar: niet iedereen is immuun na een vaccinatie. Bij Pfizer is bijvoorbeeld ongeveer 90% dat. Dus je kan inderdaad nog Corona krijgen (en dan doorgeven) nadat je gevaccineerd bent, maar dan heb je dus gewoon pech net bij die 10% te horen die niet immuun is te horen. Vaak zijn dat overigens ook mensen met een verzwakt immuunsysteem maar het kan in theorie ook bij een gezond persoon voorkomen Als je bij de 90% hoort ben je wel immuun en kan je het ook niet krijgen of doorgeven (behalve dus als je op een festival een trio tongzoen doet met iemand met Corona en een niet-gevaccineerd persoon wellicht).

Wat een raar woord trouwens, immuun. Als je het maar vaak genoeg typt lijkt het wel Grieks :confused:

2 likes

Dat klopt maar er staat ook overal dat klachten na 48 uur af zouden moeten nemen, dat was bij mij niet het geval.

En om hier op door te gaan, maar ook op de post van @AmyFarrahFowler. Dat ik net iets zei dat door jullie als complotterig werd gezien (ik vond het zelf meer politiek, al is dat denk ik een dunne lijn, enfin dit is een andere discussie) en jullie daar allemaal over vielen is denk ik alleen maar goed. Jullie reacties zijn denk ik terecht. Maar wil je dan iedereen met een enigszins afwijkende gedachte bannen uit dit topic? Het lijkt mijns inziens juist goed om dit soort dialogen aan te blijven gaan en mensen weer met beide benen op de grond te zetten die even de realiteit lijken te verliezen.

1 like

Ik heb gisteren m’n tweede prik gehad en had er vannacht en vanmorgen toch wel last van. Rillen, hoofdpijn, spierpijn. Inmiddels 2 paracetamol en paar uurtjes slaap verder en voel me gelukkig weer goed. Had me al wel ziek gemeld dus geniet er maar gewoon even van nu

2 likes

Nee maar dan is het in zijn eigen belang hĂš, dan doet dat argument er even niet meer toe. đŸ„Č Het lijkt me echt zwaar vermoeiend om overal iets achter te zoeken en altijd te denken dat een ander erop uit is jou zoveel mogelijk te benadelen.

Daar hangt zoveel dood en verderf aan, dat overleeft een coronaatje niet!

4 likes

Ik heb heb naar aanleiding van deze discussie eens de officiële bijsluiter erop nagelezen en daar wordt bij de bijwerkingen niets over invloed op de cyclus gemeld. Op zich is het natuurlijk wel logisch, maar als je niet toevallig hier al eerder ervaring mee hebt gehad (ik niet bijv.) of een artikel op de Linda hebt gelezen, snap ik eigenlijk niet zo goed hoe de gemiddelde vrouw geacht wordt dit te weten. Behalve dus actief zoeken naar informatie al dan niet in dit topic, wanneer je ontdekt dat je cyclus verstoord blijkt (wat vaak op zichzelf al lichte paniek veroorzaakt). Lijkt me meer wat zeggen over seksisme in het medicijnonderzoek en misschien niet iets wat we individuele vrouwen moeten verwijten. En er is natuurlijk ook een net zo logische verklaring waarom de vraag in dezelfde periode herhaaldelijk wordt gesteld :upside_down_face:

3 likes

Nee, geen corona-symptomen maar wel zo misselijk/duizelig dat ik autorijden ook niet echt zag zitten eigenlijk. Had gebeld met de medische lijn voor advies en die gaven aan dat het beter verzet kan worden, ook ivm de eventuele bijwerkingen. Kan nu volgende week terecht!

1 like

Die testen vaak positief in de window direct na het 2e vaccin waarin ze dus nog niet volledig gevaccineerd zijn.

1 like

Ja is misschien ook kinderachtig, en dat own ik ook. Net zoals anderen wat dramatisch schrijven over hun eigen situatie, doe ik dat ook. Weet je, soms stoor ik me aan anderen, soms storen anderen zich aan mij
 het hoort er allemaal bij. Maar als we niet meer op elkaar kunnen reageren wordt het echt een heel stil forum.

5 likes

Je feitelijke info is natuurlijk altijd al top, maar je uitzondering voorbeelden ga ik altijd helemaal stuk om hahaha!

Ik had vanmorgen mijn 2e vaccinatie. Was vooraf zenuwachtiger dan voor de 1e en had ingevuld dat ik wel eens flauw val, dus mocht liggend geprikt worden. Alleen de arts die dat ging doen was nergens te vinden :sob: dus uiteindelijk had ik nog langer de tijd om mezelf zenuwachtig te maken. Duurde maar 5 minuten ofzo, maar voelde als eeuwigheid. Uiteindelijk ging alles weer goed gelukkig. Ben blij dat ie erin zit :relaxed:

5 likes

Jezus meid wat voel jij je aangevallen zeg.

4 likes

Ja dat is ook zo! Ik doelde ook niet op jouw bericht nu, ik bedoelde dat we toch dingen tegen elkaar moeten kunnen blijven zeggen.

Daarnaast zou ik iedereen ook willen adviseren zelf op onderzoek uit te gaan en niet alleen op informatie af te gaan die hier wordt gedeeld door mensen eigenlijk. Er zijn zo veel wetenschappelijke bronnen en gedegen onderzoeken.

2 likes

image
Ik denk dat deze meme dit topic samenvat

9 likes

Het forum/dit topic wordt helaas niet alleen naar jouw wens gevuld met super interessante berichten voor jou specifiek.

Als dit ergens wel een optie was, zou ik me direct aanmelden trouwens.

Daarnaast vind ik het wantrouwen en zelfmedelijden best meevallen vergeleken met andere sociale platformen
 Het is denk ik ook wel logisch dat mensen soms met een kutgevoel of vragen zitten, we zitten in een wereldwijde pandemie ffs.

Als je zelf echt interessante inbreng hebt, gooi het in de groep.

3 likes

We leven in een pandemie. Lijkt me logisch dat er niet is gekeken naar invloed op je menstruatiecyclus. Je gaat heus niet dood als de mogelijke bijwerking dan wel agv stress is dat je cyclus 1 of 2maal verstoord is.

Dit neemt niet weg dat ik eens ben met dat bij medicatie en wetenschappelijk verschil gemaakt moet worden tussen man en vrouw. Maar nu in de Corona pandemie, vind ik dat van niet.

2 likes

Wat fijn, deze reminder.

Kom op, het is allemaal al voorbijgekomen nu. Ik heb mijn ergernis gedeeld, anderen hebben daarop gereageerd. Sommigen delen mijn ergernis, anderen niet.
We hoeven er niet zo veel meer over te zeggen toch?

1 like

Speciaal op maat voor jou, deze reminder.

Haha oke, je gooit een knuppel en vindt het dan apart dat de hoenderen los gaan, maar ik kan me ook wel weer een beetje vinden in deze post van je.

Ah ja dat kan ik me voorstellen! Ik weet ook niet of het zou helpen om het wel expliciet te noemen ter geruststelling, omdat het dan weer koren op de molen is van de complotgekkies die over onvruchtbaarheid beginnen. Maar bij dit soort voorbeelden realiseer ik me vaak pas hoe weinig ik heb geleerd over hoe dit werkt en daarin ben ik vast niet de enige.
En @Broodrooster snap ik hoor. Het is meer in algemene zin dat ik eigenlijk een bijsluiter bij m’n baarmoeder mis. Van koorts enzo wist ik het namelijk ook niet.