Vind het goed dat er kritisch wordt gekeken, maar vind dit echt verontrustend nieuws.
Maar jongens het is juist heel goed dat mensen hier kritisch naar kijken? Ja, ook al is dat verontrustend. Dit lijkt me juist superlogisch om te doen in de wetenschap en juist gevaarlijk om stellig te zeggen dat je bijv. niet of een zeeeeer nihile kans hebt om besmet te raken en anderen te besmetten als je gevaccineerd bent met deze corona vaccins. Zoals ik gisteren al aanhaalde, wetenschapper die met corona bezig is zegt ook "blijf onbevooroordeeld kijken naar deze nieuwe vaccins en niet alles afdoen als dat kĂĄn niet, dat kan juist gevaarlijk zijn in deze tijd. Gewoon een open blik blijven houdenâ. Blijven anticiperen op dingen die wel anders blijken te werken is nu veiliger. Bijwerkingen bijv. onderzoeken i.p.v. afdoen dat het niet kan. En ja, ook zoals met die bloedstolsels waarvan iedereen direct riep nou dat kan niet.
Onderzoeken of we alsnog anderen kunnen besmetten en zelf ziek raken ondanks volledige vaccinatie i.p.v. al zeggen dat dat nĂet mogelijk is en dus denken dat het goed zit.
Ook al is de uitkomst van dit soort dingen kut en deprimerend: het is wel de realiteit dan.
Ik ben nu niet thuis dus kan niet op mijn gemak dat artikel terugzoeken, maar dat vind ik juist wetenschap. Ik vind ook dat hier wel een beetje moeten waken voor schijnveiligheid heerst haha.
Dit is niet negatief bedoelt want dit komt wel heel deprimerend over zo lol, ik wil ook positief blijven en wil dat iedereen om me heen gevaccineerd is maar ik blijf daarin wel scherp en blijf wel wetenschappelijke artikelen daarin volgen en niet alle info van 1 plek halen. En daarom blijf ik dus gewoon voorzichtig zoals voor mijn vaccin, ja ook al is dat kut en saai. Voor de kwetsbaren om mij heen ook vooral.
En ook voor de mensen om me heen die zich niet hebben laten vaccineren.
En btw: het is ook goed om zaken, zoal dit, in perspectief te zien!