Caronatopic #11

Haha mijn hemel zeg dacht dat mijn werk vandaag tergend was maar hier is het nog erger

9 likes

Je tagt niemand, maar ik wil wel de vraag beantwoorden, aangezien we de vorige keer in dit topic volgens mij over hetzelfde in de clinch lagen.

Ik heb geen mentaal lijstje van wie er welke ziekte heeft, van sommigen weet ik iets, van anderen niks. Ik lees ook selectief in topics en soms reageer ik dan echt op één post zonder de 100 ervoor letter voor letter te lezen. Ik scan er een beetje doorheen. Dus ik zie soms niet dat de frustratie vanuit de ziekte van de desbetreffende persoon komt. Ik vind wel dat ik minder kattig mag overkomen in zo’n geval.

En daarnaast begrijp ik echt niet dat die ziekte van die persoon Ă©n het ‘kleine leed’ (zoals we het eerder noemden) niet beide erg kunnen zijn. Ja, het één erger dan het ander, maar zoals ik de vorige keer zei: als ik zes maanden zwaar depressief voor me uit staar, begrijp ik het tweedaagse verdriet van anderen ook meestal wel. Oke dit is echt een saai stukje, want complete herhaling van enkele dagen geleden.

Ik snap echt wel dat mensen die het qua gezondheid echt zwaarder hebben wel eens denken :roll_eyes: Betrap mezelf er af en toe ook wel op.

Los hiervan: ik vind het echt nuttig als mensen hun kleine leed/kleine bijwerkingen posten, want dan weet ik/weet de rest dat er niet direct paniek nodig is bij zo’n bijwerking. Niet alles stond in die mini flyer die je meekreeg.

4 likes

Op de radio gaat het nu over de Prikbus, een bus waar je zonder afspraak geprikt kunt worden.

De mensen die ze aan het woord laten en vragen waarom ze nog niet geprikt zijn :grimacing:

“Ja we vonden het nog niet echt nodig, maar gaan nu op vakantie naar Griekenland en daar mag je anders niet naar een restaurant”

“Ja ik was gewoon een beetje laks. Ik werk zelf ook bij de GGD, maar heb m’n moeder en mezelf nu pas meegenomen”

:exploding_head: Het verbaast me helemaal niet hoor dat mensen pas een vaccin nemen als het voor henzelf iets oplevert, maar toch was het even vreemd om het zo duidelijk op de radio te horen.

Wel bijzonder. Maar uiteindelijk wel beter dat ze hem dan nu toch maar nemen. Ook al is het voor de vakantie :rofl:

1 like

Haha precies m’n schoonbroer- en zus, die wilden “ook eerst even de langetermijneffecten afwachten” maar zodra er een zomervakantie gepland stond toch maar laten vaccineren

3 likes

Prachtig die antwoorden. Ik hoorde ook laatst op tv: “ja ik heb nog nergens last van dus ik zie geen reden om het te nemen”. Even compleet vergeten dat het juist het hele punt is dat ding te nemen vóórdat je ergens last van krijgt :sweat_smile:

6 likes

Toen ik vanmorgen de deur uit liep na vaccinatie zei die arts ‘zo en nu op vakantie??’ Echt zo van nu kan het jongens!!! Ik zei neehoor, niks gepland, ook geen vrij. Ik had echt het idee dat zijn opmerking voort kwam uit het feit dat veel mensen dat dus wel opmerken zodra ze de 2e vaccinatie hebben

1 like

Ik heb kramp in de hand en vingers aan de kant waar ik vanochtend in geprikt ben (2de prik). Dacht dat dit een voorbode was voor een heftigere reactie dit keer. Maar realiseer me net dat ik al zo’n twee uur in een rare houding spelletjes op mijn telefoon zit te spelen

9 likes

Ik ben nog niet helemaal bij met lezen maar ik heb twee weken geleden m’n 2e gehad en ben ook regelmatig nog best duizelig (en ook moe - maar ik ben altijd moe lol dus dat telt niet mee).

We weten gewoon nog niet alle ins and outs van dit vaccin dus het is goed als het meldt! :slight_smile:

2 likes

Ik kijk een vlog van Widya. @Soy.peor :joy:Haar beste vriendin heeft corona. Een dag ervoor waren ze samen nog aan het knuffelen en alles. Ze doet thuis ff een zelftestje, die is uiteraard negatief en gaat daarna met andere mensen afspreken knuffelen alles. Naar een tattoo artist gewoon alles :woozy_face:How about in quarantaine moeten en op dag 5 een fucking officiële test doen?
Geen wonder dat die besmettingen oplopen met zulke mensen, damn.

7 likes

Zij gelooft niet in coroon

https://www.instagram.com/reel/CRhEguHA4tZ/?utm_medium=copy_link

Om te delen met mensen die op een simpele manier willen weten hoe een vaccin werkt :grinning:

5 likes

Ik irriteer me echt aan alle mensen die op insta die filmpjes delen over personen die heftige klachten hebben door het vaccin. Zoals niet meer kunnen en helemaal trillen. Dit schrikt natuurlijk wel af bij mensen. Maar dit is zo klein aantal die dit hebben (als ĂŒberhaupt de filmpjes geloofwaardig zijn?).

Dat dit mag op sociaal media

Me: nee, ik kan prima klussen ook al ben ik misselijk, heb ik overal spierpijn en heb ik daardoor 3 uur geslapen

Also me: wordt na een paar uur afgevoerd door haar vriend naar huis met een plastic zak voor overgeven en een cola van de Mac om 10.00 ‘s ochtends.

Genieton die 2e prik :rofl:

15 likes

Dit was zo vaag, ik wacht in die wachtruimte. Zegt de mevrouw ‘je mag je mondkapje afdoen’ dus ik dacht hmm laat m wel zitten. Komt ze weer naar me toe en zegt hetzelfde dus ik van ‘???’.
Blijkbaar moet je hem af zodat ze je beter in de gaten kan houden? Weet ik veel, zeg dat dan haha. De vorige keer was dat helemaal niet.

4 likes

Er staat hier ook een bord precies waar je zit te wachten met de huisregels. En daar staat natuurlijk ook op ‘mondkapje verplicht’, maar hier precies niet. Vet onhandig ook.

Hahaha nee dit was geen koorts :rofl::rofl:

Wél een prikbewijs, géén prik: GGD extra alert op mensen die uit de vaccinatierij stappen | Corona in Utrecht | AD.nl

Ik vond het al zo gek dat je je bewijsje krijgt vóór je de prik krijgt
 Zal vast meevallen hoe vaak er misbruik van wordt gemaakt en volgens mij wordt deze volgorde gehanteerd vanwege de snelheid toch?

1 like

Ik kreeg m ook achteraf maar hier werd dat wel in de gaten houden. Mijn collega liep per ongeluk het prikhokje voorbij en werd meteen terug geroepen :joy:

Ik zag die filmpjes bij Victoria (van youtube en LI), weet niet of je die bedoelt? Inderdaad angst zaaien en heel kwalijk.