Janssen is ook goed voor plekken waar je minder makkelijk komt om bijvoorbeeld een 2e prik aan te geven. Janssen is veelvuldig aan zeevaarders gegeven. Maar was ook voor bijvoorbeeld zwervers e.d.
Daardoor is het ook goed voor gebieden die minder makkelijk begaanbaar zijn.
First world problem maar ik heb gisteren mijn tweede vaccin gehad (Pfizer) en ik voel me nu al de hele dag alsof ik een kater heb? Felle hoofdpijn en een misselijk gevoel, ik hoop dat het snel overgaat. Thuiswerken loopt voor geen meter vandaag.
Ik heb mijn tweede vaccin ook gehad gisteren. Pfizer ook.
Heb heel iets een zware arm en misschien iets moe? Maar dat kan ook komen omdat ik bijna vakantie heb.
Voel me verder gelukkig nog prima.
Gisteren getest als routine voor haar werk. Dus toen nog steeds geen klachten maar wel positief gebleken.
Ik heb hier nog een vraag over! Jij weet dat vast het is zo dat je met het vaccin nog wel
Corona kunt krijgen, maar dan minder heftig toch? Is dat met al die andere ziektes ook zo, dat je bijv nog wel polio kunt krijgen maar dat dat dan ‘onschadelijk’ is of werken die anders?
Dankjewel!
Drie vrienden van mij die samenwonen hebben allemaal Corona. Twee zijn volledig gevaccineerd, de derde nog niet. De eerste twee zijn helemaal asymptomatisch terwijl de derde er wel flink ziek van is. Mooi voorbeeld van dat vaccins werken!
Ik heb ook meerdere collega’s gehad die positief waren op hun sneltest, daarom lieten testen bij de GGD een dag erna en ook negatief waren.
Het hoe en wat: geen idee, maar komt dus wel meer voor
Ok hier krijg ik stress van
Ja! Ze hebben zich voor de zekerheid op de 5e dag na contact laten testen terwijl ze 0 klachten hadden, maar die test was dus wel positief. De enige ongevaccineerde is al 2 weken flink ziek. Laat echt duidelijk het verschil zien! Ik denk dat je het asymptomatisch wel alsnog kan verspreiden, maar minder snel lijkt me? Als je veel hoest of niest gaat dat natuurlijk sowieso sneller.
Ja ze werken in de zorg dus zijn allebei in het begin van het jaar al gevaccineerd. Ze mogen inmiddels alledrie weer uit quarantine en ook degene die wel ziek was voelt zich gelukkig weer helemaal beter!
Wat dan? Na een positieve sneltest moet je altijd naar de GGD dus worst case scenario zit je een dag te lang thuis in quarantaine. Vind het gevaarlijker dat mensen soms negatief zijn op de zelftest maar bij de GGD positief testen en in de tussentijd wel ff lekker hamkaas croissants zijn gaan halen.
Ja is ook, maar ivm vakantie. En ja geen prioriteit, maar wel onhandig
En dan is er nog geen man overboord want we gaan met de auto en niet 't vliegtuig dus stuk flexibeler.
Geen echt probleem, maar weet nu nog niet waar ik volgendr week slaap dus dat is al genoeg onrust in m’n hoofd
Ik zit nu ook in quarantaine ivm contact met positief iemand. Ik hou altijd afstand maar of dit precies 1,5 meter is weet ik niet. Morgen testen.
Stiekem vind ik het voor nu ff niet erg want ik had toevallig veel boodschappen al gehaald dus alles in huis én de nieuwe sims komt vandaag uit. Dus ik kom die paar dagen quarantaine wel door. Maar wel keihard hopen dat die test negatief is.
Een week niet hoeven werken en inmiddels stromen de 30 jarige binnen met Corona we de helft naar de ic gaat. Hoop dat het bij acceptabele aantallen blijft. Veel medewerkers hebben eindelijk vakantie. Laat ze maar even bijkomen.
Ik moet dit weekend naar een begrafenis in het buitenland en dat is al erg genoeg en nu ook nog al die regels erbij heb voor dit weekend al 2 testen geregeld en voel me nu in mijn vakantie ook nog es niet lekker, dus het is echt shit allemaal.
En zien jullie opnames toenemen van patiënten die niet of nog onvolledig gevaccineerd zijn?
Weet iemand hoe dit zit want ik ben al de hele ochtend aan het bellen maar wordt van het kastje naar de muur gestuurd en ik krijg steeds andere informatie.
Vorig jaar heb ik vermoedelijke Corona gehad in een periode dat alleen ouderen en zorgmedewerkers getest mochten worden. Vorige week is er bloed mij afgenomen omdat ik sinds mijn vermoedelijke Corona vage klachten heb als vermoeidheid, aanhoudende hoofdpijn, kortademigheid etc. Uit de bloedafname is inderdaad gebleken dat ik Corona heb gehad. Nu heb ik vandaag een afspraak staan voor een tweede vaccinatie welke ik niet nodig meer heb omdat ik al genoeg beschermd ben maar hoe krijg ik dan die qrcode? Er wordt gezegd dat ik deze alleen krijg als ik twee meergebruikerssysteem ben maar als je al Corona hebt gehad heb je Maarten prik nodig voor de qrcode ik snap er niks van.
Nouja als je die afspraak al hebt staan zou ik persoonlijk vandaag gewoon gaan. Hoor van veel mensen met 1 vaccinatie en doorgemaakte Corona (vorig jaar) dat het een hoop gedoe is met het aanmaken van die QR code.
Edit: zeker als je destijds niet bij de GGD getest bent, die data is volgens mij lastig te synchroniseren
Gisterenmiddag geprikt met de tweede Moderna en op een pijnlijke arm na en lichte hoofdpijn so far so good dus echt heel fijn! Hopelijk blijft het ook zo haha.
Ik zie steeds foto’s voorbij komen van de Tilburgse Kermis en word er zo boos om. Ik blijf er ver vandaan maar echt wordt daar überhaupt een poging tot handhaving gedaan??