Caronatopic #11

Gaan voor die 2e prik.

Zoals ik het nu begrijp met die QR code en een coronabesmetting is als die is waargenomen door de GGD e.d. Omdat in die tijd nog niet was, zou ik gewoon die 2e prik nemen. Dan weet je het zeker.

Tweede prik zit erin! Lekker druk op de locatie bij mij in het dorp ook. Echt goed om te zien dat er zoveel mensen komen.

1 like

De exacte details hoor ik na het weekend omdat ik dan een gesprek heb met de huisarts. Hoelang geleden ik ziek ben geweest kunnen ze niet zien in mijn bloed. Wel is er gezien dat ik een hele hoge waarde antistoffen heb.

@Samsam & @nok
Ik ga inderdaad nu maar de prik halen want ik ga anders waarschijnlijk niet de QR-code krijgen. Had het graag overgeslagen omdat ik echt extreem slecht reageerde op de eerste prik :slightly_frowning_face:

3 likes

Kans is groot dat je op deze dan een stuk milder gaat reageren !

1 like

Ik hoop het maar. :crossed_fingers:

Ik lees over weer een nieuwe variant in Zuid-Amerika en heb steeds meer het gevoel dat het een race tegen de klok wordt. Hopelijk wordt er snel geanticipeerd op nieuwe ontwikkelen (zoals 2e prik voor Janssen geprikten) om dit soort dingen voor te blijven, maar merk dat mijn vertrouwen in overheid ook echt is gedaald laatste tijd :frowning:

Pfff ik had morgen mijn 2e prik gepland staan, maar geen sms gekregen dus ik ging inloggen op mijn vaccinatie. Stond er ā€œgeen afspraakā€ gepland. Meteen gebeld en die mevrouw zei dat ik de afspraak zelf gecanceld zou hebben, maar nog vóór ik mijn 1e prik gehad had. Heel vreemd. Gelukkig kan ik morgen alsnog terecht Ć©n dichter bij huis! Helemaal opgelucht haha

18 likes

Ik ben ook met geweest en het was zo warmmm in de hal. Helemaal zweten. Snap dat een airco niet kom, maar ik had hier iets beter op moeten anticiperen.

Nou kan weer een dagboek gaan schrijven van de jonge patiĆ«nten die nu met Corona worden opgenomen. Vind het vooral sneu dat je nu vooral zwangere vrouwen ziet met Corona en die het echt slecht doen. Zal ook verder toenemen. Meestal ook niet gevaccineerd … vandaag ook nog een met in 3e trimester en is nu randje IC. Baby doet het al slechter en iedereen kan het aanvoelen dat ze morgen geĆÆntubeerd op IC ligt en kindje met spoed sectio gehaald is. Moeilijke is ook dat de kindeIC /NICU vrij vol liggen agv RS. Nou kijk nu al uit naar de weekenddienst :face_with_raised_eyebrow:

15 likes

Heel hard maar oef ik hoop dat dit genoeg cijfers zijn om in het nieuws te komen en iedereen daarmee het belang van vaccineren en voorzichtig zijn (als je dat niet wilt) voor zwangeren… ik werd echt als een idioot aangekeken namelijk. Niemand gelooft dat je een risicogroep bent als zwangere

2 likes

Nou dan mogen ze langs komen bij ons, haha. Is al de derde zwangere deze week allemaal aan het begin van de 3e trimester waarbij het kindje dan nog echt prematuur is. Heel zielig. Je merkt het ook bij de gynaecologen dat er onrust ontstaat. Minimale afwijking in het bloed is al enorme paniek. Maar het is wel mooi om te zien hoe iedereen met elkaar samen werkt. Iedereen z’n eigen expertise.

3 likes

Ja dat soort cijfers komen toch wel aan het licht denk ik dan :eyes:
Hoop dat het meevalt dit weekend :kissing_heart::heart:

1 like

Ik ben bijna 12 weken zwanger en zo blij dat ik aankomende donderdag mijn tweede prik krijg!
Succes met je komende diensten.

13 likes

Oh leuk! We lopen dan bijna gelijk met het zwangerschap. Hoop op gegeven moment geen covid diensten meer te doen :sweat_smile:.

1 like

Echt verschrikkelijk lijkt me dat ook voor jou en je collega’s. Vinden deze vrouwen het eng om een vaccinatie te nemen tijdens de zwangerschap? Ik ben zo blij dat mijn eerste er al in zit en kan niet wachten op de tweede. Dat geeft iets meer rust, maar ik zou mezelf het liefst opsluiten tot na de zwangerschap. Zo erg als je kindje gehaald moet worden en je ligt zelf op de ic :sob:

2 likes

Snap ik, maar zoals jouw titel ook al zegt; zorgheldin! Mooie zwangerschap gewenst :blush:

1 like

Ja meeste mensen bij ons die nu met Corona liggen hebben of geen :syringe: of er maar 1 gehad. Eigenlijk leven we hier op het forum in een bubbel waarbij bijna iedereen nut van het vaccin snapt. Maar erbuiten zijn er nog genoeg die dat echt niet doorhebben.

14 likes

Er was een paar dagen geleden een heel goed item over in Nieuwsuur inclusief een analyse hoe het komt dat zoveel zwangere vrouwen niet gevaccineerd zijn. (Edit: dit zeg ik als totale leek overigens, maar ging oa over de wisselende adviezen die gegeven worden.) Wel heftig dat het inmiddels zo speelt al.

2 likes

Zo zonde… je kunt jezelf en heel veel anderen een hoop leed besparen. Succes dit weekend!

1 like

Er wordt helaas niet getest welke variant het is. Of wordt niet aan ons doorgegeven dat kan ook. Ik denk wel dat het de delta variant is welke zo besmettelijk is en vooral de groep treft die onvolledig gevaccineerd zijn.

1 like