Caronatopic #11

Wat een vervelende situatie voor je. Als ik jou was zou ik nu lekker gaan cocoonen tot je kindje er is en je je prik kunt halen.

Vergeet niet dat je verloskundige een professional in haar eigen werkveld is. Die heeft ook niet de kennis om een vaccinatie goed te keuren. Mijn verloskundige was daar heel eerlijk en duidelijk in. Ze volgen het advies van het rivm, maar geven geen advies op dat gebied omdat ze er geen verstand van hebben. Jammer dat jouw verloskundige het niet neutraal heeft gebracht.

10 likes

Ik snap het hoor. Lijkt me heel heftig zo’n punctie :purple_heart: Je verloskundige heeft idd veel te gekleurde meningen/vragen als ik het zo lees. Niet professioneel van haar. Fijn dat je afspraak al staat en veel succes!

Ik word echt een beetje boos hiervan. Heb echt respect voor het werk dat verloskundigen doen, maar over dit soort dingen moeten ze echt hun mond houden! Hoe moeilijk is het nu om te zeggen: overleg met je huisarts of gynaecoloog, ik heb hier geen expertise in?! En je mag best zeggen dat er nog niet zo veel bekend is, maar de conclusie moet wel zijn dat de voordelen zeer duidelijk groter zijn dan eventuele nadelen.

Over het algemeen wordt er in de medische wereld (terecht) echt super voorzichtig omgegaan met zwangeren, er worden medicijnen gestopt of omgezet die ook waarschijnlijk helemaal geen kwaad doen, maar als er over een alternatief meer onderzoek is gedaan zetten we het om. Kortom: “we” gaan echt niet spelen met het lot van zwangeren en ongeboren baby’s.

Nu meteen zin om bij de verloskundigepraktijk die bij ons huurt te checken wat zij zeggen. :grimacing:

Ik vind het iig kut voor je, maar wees niet te streng voor jezelf: volkomen logisch hoe het in je hoofd liep en het komt vast goed!

20 likes

Als er iets duidelijk werd uit die Nieuwsuur uitzending* is het dat zwangere vrouwen niks te verwijten valt, omdat de communicatie voor deze groep echt bizar slecht is geweest. Sommige zwangere vrouwen zijn zelfs weggestuurd bij priklocaties, omdat ze daar weer andere richtlijnen aanhielden. De conclusie was dat gynaecologen hier een grotere rol moesten gaan spelen. Dus wees niet onnodig streng voor jezelf, want dat is echt onterecht. Bovendien komt het vast allemaal goed!

*Ik twijfelde eerder om die link te delen, omdat het me ook wel heftig leek voor zwangeren. Alles loopt goed af met de geĂŻnterviewden, maar zou het misschien toch skippen als je het nog niet gezien hebt.

6 likes

Ik hoop dat ze de verloskundigen hier dus ook ASAP in gaan betrekken - want een heeeeel groot deel van de zwangeren komt tot het derde trimester niet bij de gynaecoloog- of ĂŒberhaupt nooit.
Je zou toch eigenlijk een soort mega online webinar moeten kunnen geven voor deze groep zorg professionals. Meteen een bijscholingspuntje ofzo er aan vast hihi

(Maar misschien gebeurd dat al want ik heb de nieuwsuur uitzending niet gezien haha).

Als ik zie hoeveel webinars ik al heb gehad sinds covid er is (eigenlijk vooral sinds de vaccinaties er zijn :expressionless:), zal er vast toch wel eentje voor de verloskundigen zijn geweest, haha.

3 likes

Het was een gynaecoloog zelf die dit zei en heel erg haar best deed om niet de andere beroepsgroepen af te vallen. Maar daarmee hintte ze wel min op meer of bijscholing inderdaad, want de verschillende houdingen leken vooral voort te komen uit de vertrouwdheid met recent wetenschappelijk onderzoek. Je zag de adviezen gewoon verschillen per geĂŻnterviewde beroepsgroep -tot grote frustratie van de gynaecoloog, die ziet wat de gevolgen kunnen zijn. Snap heel goed dat dat tot verwarring bij zwangeren heeft geleid.

2 likes

De verloskundige van mijn zus (nu 32 weken zwanger) zei ook dat ze het in de praktijk afraadden. Nu is mijn zus niet zo snel van gedachten te veranderen en heeft ze hem uiteraard gewoon gehaald, maar vind het wel echt een kwalijke zaak. Het is onnodige bangmakerij en vind ook niet dat een verloskundige zich daar zo over uit moet spreken.

8 likes

Haha ik neem dit terug. Flink koortsaanvallen gehad en vannacht was echt hels met trillen en koud en zweten en bijna flauwvallen maar nu lijkt het klaar

2 likes

Een wappie-kennis van mij is gesnapt.
Hij en zijn vrouw hadden het plan om na het ontvangen van de vaccinatiekaart uit de wachtrij te sneaken zonder de vaccinatie te krijgen. Zijn vrouw is dat helaas gelukt, hem niet.

Wat voor een oelewapper ben je dan als je dat soort acties gaat uitvoeren om maar op vakantie te kunnen.

15 likes

Een oelewappie

48 likes

Wees dan een echte strijder (:nauseated_face:) en ga gewoon zonder de grens over.

8 likes

Haha en nu. Wat doet de GGD dan? En heeft die opgebiecht dat zijn vrouw ook vals heeft gespeeld?

Haha ja precies.
Ze willen ‘echt geen rommel in hun lijf’. Maar drinken zich wel te pletter aan Red Bull, roken en zij gebruikt regelmatig Botox. Allemaal prima maar noem een vaccinatie dan geen rommel. :rofl:

Edit: @Broodrooster Hij heeft een melding gekregen ‘vaccinatie geweigerd’.
Zij was op een ander moment en heeft gedaan of ze beroerd werd en naar het toilet wilde en dat lukte. De beveiliging is nu opgeschroefd.

20 likes

Huh maar wanneer krijg je dan een vaccinatiekaart? Is dat dat gele printje waarop staat dat je pfizer oid dergelijks hebt gehad? Die krijg je toch pas als je geprikt bent? Tot die tijd kijken ze niet eens naar wie je bent. Hier tenminste.

1 like

Zum kotzen toch

—-
Overigens vind ik het zelf wel arelaxed dat dus blijkt dat de controle echt 0,0 is als je met dr auto op vakantie gaat? Als je dat ziet bij die Isa

Echt weer een grote schijn veiligheid voor m’n gevoel.

2 likes

Op deze manier:

“GGD’s bezorgd over toenemende fraude met vaccinatiebewijzen | De Volkskrant” https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/ggd-s-bezorgd-over-toenemende-fraude-met-vaccinatiebewijzen~b6578994/

Op de betreffende locatie kreeg je de kaart voordat je je prik kreeg. Zij heeft haar eerste vaccinatie niet gehad, maar wel het bewijs. Ik hoop dat ze haar tweede vaccinatie niet kan ontlopen.

1 like

Ik kreeg een zwart-wit printje voor ik in de prikrij kwam. Dat is mijn bewijs.

Ik zie nu ook een volwassen man mid 40 voor mij die dan zo heel stoer en sneaky probeert te doen en vervolgens dan zo half jankend er bij staan als hij is gesnapt :joy:

15 likes

Wat gek dat dat zo anders gaat. Hier werd alleen naar je uitnodiging gekeken (toen de uitnodigingen via huisarts ging). In t prikhokje werd je id gecheckt, dan een prkk en toen een printje.