Even terugkomend op het hele zwangeren en vaccineren. Ik ben online echt afgemaakt door een leger aan wappies toen ik ergens op reageerde (niet dit forum hoor) en zei dat ik gevaccineerd en zwanger ben. Ik was āmoeder afā, en 'wat sneu voor āt kindā. Eerlijk, dat deed me in het begin niet zoveel maar het gaat onbedoeld best een beetje knagen hoor. Kut lui.
Maarja, ik heb extra risico (overgewicht) en wilde dat risico gewoon niet nemen voor mezelf en voor mijn kindje niet. Ik ben vanwege dat overgewicht onder behandeling bij de gynaecoloog (alles gaat gewoon goed, zwangerschap uit 't boekje, jeej) en die gaf over 't vaccineren aan: DOEN. Dus gedaan, en geen spijt van. Goede echoās gehad naderhand, drukke baby, alles goed. Maar ik lees in de media en buiten de media om ook nog heel veel horror en angst verhalen. Een zwangere vriendin van mij wil zich, mede door die verhalen, niet laten vaccineren omdat ze het allemaal nog te onzeker vindt, maar stapt binnenkort wel op het vliegtuig naar een oranje land voor vakantie. Dan ben je mij kwijt hoor.
Ik ben dan ook pro beter en positiever nieuws over vaccineren + zwanger en dat er gewoon eenduidig door de meeste VKās en Gynās wordt gezegd: doen. In plaats van die bangmakerij en dat half/half nieuws. Nu met de delta variant ben ik des te meer opgelucht dat ik gewoon ben gevaccineerd als zwangere met overgewicht.