Caronatopic #11

Is op de plek waar mijn man geprikt is ook. Als je eenmaal binnen bent moet je langs alle posten heen en kan je er niet tussenuit piepen. Je kunt niets overslaan.

De locatie waar het gebeurd is was veel opener heb ik begrepen van mensen die er ook zijn geprikt. Dat is nu niet meer zo en je moet nu ook echt een gehele route afleggen.
Die mensen zijn lid van een groepje waar nog altijd tips worden uitgewisseld waar de beveiliging niet zo goed is en waar je er makkelijk tussenuit kan piepen. :sob:

Wat een droeftoeters. Maar vraag me af: je moet dit toch twee keer doen zonder gesnapt te worden voordat je een QR-code krijgt? Dus als het ƩƩn keer lukt heb je er nog steeds niets aan.

2 likes

Klopt, met 1 keer ben je er nog niet gelukkig.

1 like

Of hadden die oplichters voor Janssen gekozen? Dan zou het kunnen.

Ja dat is shit. Ik heb een keer een man vrolijk maar het ziekenhuis gestuurd voor lab en rƶntgenfoto’s en gezegd dat ie alles mocht na een negatieve PCR, is ie een week later nog eens gaan testen omdat z’n vrouw ook klachten ontwikkelde, bleek ie wel positief (en vrouw ook), eerste test geduid als vals negatief, bij 1 op de zoveel gebeurt dat gewoon. Kon er een heel team bouwvakkers in quarantaine, omdat ie daar was mee gaan helpen. Toen voelde ik me ook echt dom, terwijl die man en ik alles netjes afgestemd hadden en alles volgens de regels hadden gedaan. Soms is het wat het is he…

Kan ook zijn dat je het virus snel geklaard hebt? Denk wel dat je niet heel besmettelijk bent, met 2x een negatieve test, haha, maar dat is misschien meer wishful thinking.

Even terugkomend op het hele zwangeren en vaccineren. Ik ben online echt afgemaakt door een leger aan wappies toen ik ergens op reageerde (niet dit forum hoor) en zei dat ik gevaccineerd en zwanger ben. Ik was ā€˜moeder af’, en 'wat sneu voor ā€˜t kind’. Eerlijk, dat deed me in het begin niet zoveel maar het gaat onbedoeld best een beetje knagen hoor. Kut lui.

Maarja, ik heb extra risico (overgewicht) en wilde dat risico gewoon niet nemen voor mezelf en voor mijn kindje niet. Ik ben vanwege dat overgewicht onder behandeling bij de gynaecoloog (alles gaat gewoon goed, zwangerschap uit 't boekje, jeej) en die gaf over 't vaccineren aan: DOEN. Dus gedaan, en geen spijt van. Goede echo’s gehad naderhand, drukke baby, alles goed. Maar ik lees in de media en buiten de media om ook nog heel veel horror en angst verhalen. Een zwangere vriendin van mij wil zich, mede door die verhalen, niet laten vaccineren omdat ze het allemaal nog te onzeker vindt, maar stapt binnenkort wel op het vliegtuig naar een oranje land voor vakantie. Dan ben je mij kwijt hoor.

Ik ben dan ook pro beter en positiever nieuws over vaccineren + zwanger en dat er gewoon eenduidig door de meeste VK’s en Gyn’s wordt gezegd: doen. In plaats van die bangmakerij en dat half/half nieuws. Nu met de delta variant ben ik des te meer opgelucht dat ik gewoon ben gevaccineerd als zwangere met overgewicht.

21 likes

Eens hoor dat er meer gecommuniceerd moet worden maar hoe? Als iedereen nou alleen de officiƫle sites zou lezen en de verloskundige niet zelf hun ideeƫn zouden overbrengen zou het stukken makkelijker zijn. We zijn bovendien 1,5 jaar verder na start van de Corona pandemie. En inmiddels al bijna 8 maanden aan het vaccineren. Het is ook je eigen verantwoordelijkheid om goed uit te zoeken wat waar is of niet. En als je als zwanngere het vaccin niet neemt maar wel gaat reizen naar een oranje of rood land ben je gewoon de kluts kwijt. Zulke mensen kun je toch nooit meer overtuigen.

9 likes

Ik heb als zwangere inderdaad ook heel veel verschillende opmerkingen gehad wat betreft vaccineren. Ik wil hem zelf heel graag, maar mijn man is heel angstig (veel miskramen gehad en heel lang bezig geweest om zwanger te worden), niet alleen wat betreft vaccineren, ook met eten/in bad gaan/heet douchen/stoppen met aspirine na 36 weken is hij gewoon bang/extra voorzichtig en van geen risico nemen. Allemaal prima te relativeren en uit te leggen en hij weet ook dat het niet altijd terecht is, maar die angst zit er nou eenmaal en is niet zomaar weg.

Daarom heb ik me na veel erover gepraat te hebben nog niet laten vaccineren, hoewel ik wel echt graag wil. Het is ook het eerste uitje in m’n kraamweek als ik terecht kan.

Maar ik doe wel extra voorzichtig, ik kan me niet zo goed voorstellen dat je dan bijvoorbeeld wel op vakantie gaat enzo.

Ik vind dat je op dit forum echt heel goede info leest en met goed zoeken kom je een heel eind, maar er zijn zoveel mensen die niet goed kunnen googelen of weten wat de juiste bronnen zijn. En als je dan van je gynaecoloog/verloskundige uitgaat die zegt dat je het niet moet doen snap ik ook wel dat je dan niet meer durft.

5 likes

Als ik heel eerlijk ben, heb ik me laten vaccineren DOOR de uitleg van het forum. Ik was de eerste in mijn omgeving die heel sceptisch was en eigenlijk niet echt wilde. Veel familie en vrienden werken in de zorg dus zij snapten meteen het nut maar als niet-medisch geschoolde vond ik het toch lastig in het begin. Al helemaal met de overload aan info in de media. Maar door hier mee te lurken en uitleg te lezen van jou, @Ovenschaal etc, heb ik me toch laten vaccineren. :relaxed:

41 likes

Ik ook… ook door het forum…

7 likes

Christus te paard die tweede Pfizer houdt wel ff huis. Overal spierpijn. Had na het sporten van gisteren wel spierpijn in mijn borst en schouders verwacht, want dat heb ik getraind, maar nu zit het door mijn hele lichaam.

3 likes

Vind dit ook zo’n schoon voorbeeld van wat besmettingshaarden zijn en wat maatregelen voor effect hebben

2 likes

Het is al wel eens besproken maar via de zoekfunctie krijg ik het niet gevonden…

Ik heb morgen een afspraak voor vaccinatie staan om 7 uur savonds, wegens omstandigheden komt het voor mij beter uit om daar rond 2 uur te zijn.

Weet iemand of dat zou kunnen of word ik dan toch weggestuurd?

:woman_shrugging: Denk niet dat Je zomaar mag bepalen hoe laat jij komt maar goed dat weet hier niemand 100% zeker. Heb je ze al gebeld om te informeren naar de mogelijkheden?

7 likes

Wij zijn wat eerder gegaan en kon gewoon. Bij de eerste prik ging mijn vriend iets eerder mee met mij en was geen probleem. Het was overigens beide keren niet druk anders had ik het misschien niet gedaan

1 like

Hoe komen zulke mensen aan nepbewijzen?? Pfff :rage:

1 like

Van andere kutmensen die dat soort zooi in elkaar photoshoppen gok ik. Hate them

Mijn vriend had om 1u s middags een afspraak maar ging met mij mee om 9u s ochtends en dat kon ook gewoon. Netjes gevraagd maar was geen probleem

2 likes

Die angst is wel minder, maar moeilijk te verklaren waarom, want hij weet ook dat het geen reeƫle angst is, maar wil dan toch geen enkel risico lopen.

Was ook best wel een lastig discussiepunt hoor, maar uiteindelijk dus besloten dat we het zo doen en dat werkt voor ons nu prima. En zodra ik bevallen ben ga ik bellen voor een afspraak en erheen.