Ja dit idd! Die mensen mogen toch ook gewoon een week later nog weer komen? 
Zat mensen die Corona klachten hebben of ineens een operatie gepland hebben of andere vaccinatie etc etc
Hoeveel later zou de 2e prik dan zijn? Ik had vorige week een afspraak voor mān 2 prik Moderna maar was ziek, dus mocht hem een week opschuiven (nu zitten er dus 6 weken tussen). Maar ze zei ook dat ik gewoon kon bellen als ik beter was en dan een afspraak maken, dus volgens mij had zij niet zoveel haast met die 2e prikā¦
Lang leven dit forum. Ik heb toch maar opnieuw gebeld, en nu was het helemaal geen probleem om een 2e afspraak iets later te maken.
Zo bizar, je verwacht dat iedereen bij de GGD je de juiste en dezelfde informatie kan geven. Terwijl ik 3 kwartier een discussie had met die vorige gast van de GGD en hij had aangegeven dat het echt niet mogelijk was. Vond het al een raar gesprek omdat hij me hele persoonlijke vragen begon te stellenā¦
Ik had eigenlijk aanstaande vrijdag mijn tweede prik, maar mijn vriend vandaag dus heb gevraagd of ik niet ook alvast vandaag kon en dat was geen probleem. Dus nu een paar dagen eerder dan verwacht volledig gevaccineerd:)
Ik heb vandaag ook Moderna #2 gekregen, het was echt veel minder druk dan de vorige keer, maar ja, vakantie periode hoop ikā¦
Maar hij zit er in, en ik ben blij!
Al die flexibiliteit bij de afspraken waar ik hier over lees herken ik echt niet. Ik moest mān eerste afspraken afzeggen en toen ik 2 weken geleden belde (kreeg via internet alleen maar priklocaties op minimaal 15 min met de auto en ik woon 2 straten van een priklocatie af) kon zij dus ook niks inplannen hier vlakbij mij. Ik heb nu mān beide prikken op 2 verschillende locaties, ze had geen enkele optie meer om beide prikken op dezelfde locatie te plannen (ook niet op latere termijn), er was niks mogelijk verder. Moet nu de ene keer 25 min rijden en de tweede 20 min rijden. Ben trouwens blij dat het kan hoor en het is allemaal prima, maar had veel meer flexibiliteit verwacht nav de verhalen hier.
Om hier nog op terug te komen: ik ben uiteindelijk 1,5 week (!) te laat ongesteld geworden. Ook doorgegeven bij Lareb. Ben benieuwd of het na mijn tweede prik (2 augustus) ook weer zo gaat zijn.
Ik heb ook bijna 3 prikken gehad omdat mijn tweede prik opnieuw gepland moest worden vanwege een positief geteste collega en dat ik mij pas een dag na de vaccinatieafspraak kon laten testen (dag 5). Alleen toen lette mijn vader goed op waardoor de derde afspraak afgezegd werd. Eerst moesten er namelijk 3 weken tussen zitten. Mijn afspraak is toen een week verplaatst dus 4 weken ertussen en de nieuwe norm was toen 5 weken. Dus die derde prik 5 weken later was niet meer nodig en heb ik toen zelf afgebeld. Foutje bij het tellen van het aantal weken bij de GGD.
Ik vind ook dat best veel mensen die flexibiliteit onnodig gebruiken en misbruiken. Het is niet alsof je een afspraak om koffie te drinken verzet.
Ja denk dat je er ook wel even klaar mee bent als je op die telefoonlijn werkt en de zoveelste hebt die moet verplaatsen omdat ze liever wat eerder willen omdat ze op dag x in cherso zitten.
Of dat de bedoeling is als werknemer daar: nee tuurlijk niet maar ik zou echt een punthoofd krijgen van elke zeur die toch liever op een andere dag wil.
Net mān 2e prik gehad, een hele geruststelling! Het was wel heel rustig op de priklocatie, terwijl het de vorige keer juist super druk was. Ook leuk om te zien dat ik de vorige keer een van de jongste was en nu waren er best wat kinderen/jongeren. Zo wordt het wat zichtbaarder dat we echt goed opschieten met de vaccinaties! 
Zo mee eens, ik ben ook zwanger en kan niet wachten om mijn tweede prik te halen. Ik ben echt bang dat ik nu nog besmet raak en het hele feest niet doorgaat. Dus ik ben extra voorzichtig nu. Maar ze zullen er wel hun redenen voor hebben.
Ik heb ook net mijn tweede prik gehaald
Het ging met mijn prikangst ook nog weer een stukje beter dan de eerste keer (en die viel me al 100% mee).
Ik heb ook mān tweede prik binnen 
Op zich krijg je bij het bellen wel het verplaatsen van een afspraak in het keuze-menu, dus ze weten direct hoe laat het is. Ik voelde me vrij bezwaard, maar werd heel vriendelijk geholpen (had ook wel een goede/niet-leuke reden en ging niet om vervroegen).
Ja vind het ook jammer dat zwangeren geen voorrang mogen. Zelf ook zwanger hier en heel zuur net na mijn tweede inenting vorige week toch Corona opgelopenā¦
Ben wel heel blij dat ik al wel gevaccineerd was want had gelukkig bijna geen klachten, denk dat vaccineren hierin wel heeft bijgedragen. Schrok me kapot van de uitslag, hele jaar zo voorzichtig gedaan en dan alsnog raak. Waarschijnlijk tijdens het winkelen opgelopen anders zou ik het niet weten. Voelde me al niet fijn bij winkelen meer omdat mensen echt weinig afstand houden 
Jongeren krijgen toch binnenkort de mogelijkheid om te vervroegen? Zou het heel idioot vinden als het dan niet voor zwangeren en/of hun partners geldt.
Ik heb zojuist naar aanleiding van jouw eerste berichtje gebeld met de GGD en ik kreeg helaas ook het antwoord dat ik niet kan vervroegen, geen enkele uitzondering mogelijk volgens de medewerker. Ben op het moment van de tweede prik begin augustus goed 37 weken zwanger en ik zou 'm graag eerder willen want elke dag telt heb ik het gevoel. Maar helaas. Ik denk dat ik morgen opnieuw ga bellen.
Mag je het wel zo laat in de derde trimester krijgen? Dacht dat het ontraden werd. Heb je dit besproken met je VS of gynaecoloog?
Edit ik kan het niet specifiek ergens terug vinden, maar afgelopen maandag is het vaccineren van zwangeren bij ons aan bod gekomen (vw al die opnames van ze met covid en naar ic etc) en toen zei de OMT lid (longarts) dat die had begrepen van de gynaecoloog dat je niet meer moet vaccineren richting de 40 weken. Waarom precies kan ik nu niet achterhalen.
zal eens kijken of ik donderdag dit aan iemand kan vragen en anders goed om daar zelf info over te winnen. Edit: vw koorts.
In de NVOG staat geen restrictie in welke termijn je het vaccin wel mag of niet, maar internationaal in enkele richtlijnen staat wel niet na 36e week een vaccin halen vw koorts.
Goed dat je het zegt! Ik heb morgen een afspraak bij de VK, dan ga ik er naar vragen. Ik twijfel ook om hem door te laten gaan omdat het zo dicht voor de bevalling kan zijn. Maar aan de andere kant, als ik overtijd ga kan het maar zo zijn dat er 4-5 weken tussen zit. En ik wil heel graag volledig beschermd zijn rond de bevalling en kraamweek.
De GGD zei trouwens dat het geen probleem moet zijn, maar denk niet dat zij alle kennis hierover in huis hebben. Ik kom niet bij een gynaecoloog dus ik hoop dat de VK een antwoord heeft voor me of dat zij nog verder informatie kan inwinnen.