Caronatopic #11

Nee denk dat het er vooral mee te maken heeft dat clubs en festivals zieke besmettingshaarden bleken te zijn 3 weken geleden en in augustus nog steeds een te klein gedeelte van de jongeren en jongvolwassenen volledig is gevaccineerd :sweat_smile:

29 likes

Het aantal mensen dat thuis is gekomen van vakantie met corona verdubbelt ook iedere week, plus de kans om nieuwe varianten te krijgen in Nederland is ook veel groter als er gereisd wordt.

1 like

Maar alsnog zijn die aantallen toch niet in verhouding met de clubs en festivals? Er wordt al maanden weer volop gereisd en zelfs daarmee daalde de aantallen. En dan alsnog sluit het een het ander niet uit en is het helemaal niet zo’n zwart-witte beleidskeuze. Het is namelijk niet dat als je reizen verbiedt er opeens geen mega besmettingshaarden zijn in clubs en festivals.

5 likes

Ik sluit me aan bij @kali, ik pleit nergens voor dat de clubs en festivals weer open moeten, ik benoem alleen de hypocrisie.
Het doet me denken aan dat de schoonheidssalons eerder open mochten dan de sekswerkers, maar ook dat is bij veel mensen een gevoelig punt.

5 likes

Ze gooien de grenzen niet open want er komen juist meer maatregelen qua testen als je weer terugkomt. Ik snap gewoon echt niet wat het reizen met festivals te maken heeft. Het zijn twee compleet verschillende sectoren die je ook niet goed met elkaar kunt vergelijken. In de reissector ben je afhankelijk van zo veel meer factoren en ook andere landen waardoor steunmaatregelen veel minder gemakkelijk zijn dan voor de festivalsector. Daarnaast klopt het hele frame van boomers die lekker op vakantie gaan ook helemaal niet. Er gaan ook gigantisch veel jongeren op vakantie.

@Kusjessoldaat Die vergelijking snap ik niet, dat ging om een groep die gemargenaliseerd wordt waardoor het inderdaad een heel onlogische en kwalijke beslissing was. Festivalgangers zijn dat niet

4 likes

Ik vind het ergens ook wel logisch, wij zijn momenteel zelf rood/donkerrood. Wat dat betreft zou je in theorie in landen die nu oranje gekleurd zijn op de kaart zelfs minder risico lopen om corona te krijgen dan wanneer je thuis blijft.

Ja maar dan is het toch aan die landen om NL op rood te zetten en inreisbeperkingen te stellen?

Maar wel lekker met z’n allen in het vliegtuig. Kijk wat er is gebeurd met de Olympische Spelen en de besmettingen. Natuurlijk zegt KLM dat het niet aan hun vlucht ligt, maar dit is wel heel toevallig en dan te bedenken dat de sporters niet eens hun eigen liftknopje indrukken in het olympisch dorp. Ga je met de auto dan gaat je theorie wel meer op, maar dan zit je nog met dat je andere mensen in dat land kan besmetten. Hoor van ontzettend veel mensen dat je niet gecontroleerd wordt als je met de auto gaat. Echt belachelijk. Maargoed ik vind sowieso al 1,5 jaar dat de grenzen dicht moeten (met uitzondering van bv familie dingen ofzo maar bedoel dan gewoon fun vakantie tripjes).

2 likes

Zouden jullie na meerdere dagen met flinke vermoeidheid + hoofdpijn een test doen? Verder geen neus/keel of andere bijbehorende klachten.

Eerste vaccinatie is 3/4 weken geleden, vermoeidheid kwam wel echt pas vorige week.

Ik heb ook op 28 juni mijn eerste prik gekregen en een paar dagen daarna last gekregen van een opgezwollen, pijnlijke oksel. De zwelling is ongeveer een week gebleven en de pijn wat langer. Nu nog steeds af en toe een beetje pijn.

Ik vind dit ook wel weer bijzonder, kennelijk kun je in NL zeer eenvoudig een kerk oprichten (waardoor je dus coronaregels kon omzeilen)

1 like

Ja. Ik zou bij elke twijfel laten testen. Ik vind het maar een kleine moeite, zeker als je bedenkt wat je er mogelijk mee kan voorkomen.

3 likes

Inmiddels ook mijn tweede Pfizer gehad en echt niks gemerkt. Niet eens een stijve arm deze keer.

11 likes

Wat fijn! Had je de eerste keer wel klachten?

Ik heb net mijn tweede vingerprik gedaan en het gaat zo moeizaam. Moet echt persen om het er goed uit te krijgen. Of is dat normaal?

Fijn!!! Ik had ook nauwelijks last van Pfizer, na de eerste prik was ik wat vermoeid maar na de tweede voelde ik eigenlijk niks (ik had wel een dag vrij genomen en erna weekend, omdat ik verwachtte ziek te worden).

Ik ga vanavond naar de bioscoop en ik vind het eigenlijk ontzettend spannend! Sinds het begin van de pandemie ben ik nooit vrijwillig in een gesloten omgeving geweest en ergens voel ik me onverstandig omdat dit een onnodig risico is. Ik merk dat ik er een beetje onrustig van word, ondanks ik inmiddels alweer bijna drie weken volledig gevaccineerd ben en mondkapjes hier nog steeds verplicht zijn (en ik verplicht in gesloten ruimtes met andere mensen zijn ook al anderhalf jaar heb overleefd zonder besmet te raken).

1 like

Ik doe mee aan een ander onderzoek maar ik krijg ook met moeite het buisje vol. Neem aan dat het dezelfde hoeveelheid is. Ik krijg dan twee van die prikkers maar de laatste keer zat het buisje half vol (tot zeg maar dat streepje dus eigenlijk niet genoeg). Volgens mij gaat er 5ml in lol.
Het is ook altijd net of ik iets heb geslacht want alles zit onder het bloed behalve het buisje.

Oh ik haal die 5ml niet eens! Neem nu maar genoegen met 15-20 kleine druppels. Meer lukt echt niet.

Ja dat bedoel ik, ik had vorige keer hooguit 3 ml opgestuurd en dat accepteerden ze ook. Het duurde ook echt een kwartier en toen was het gestopt met bloeden. Terwijl ik masseer, knijp, glas warm water, arm naar beneden, etc doe.

1 like

En @Oprah , ben blij even wat positieve ervaringen te lezen van jullie hier! Ik heb morgen mijn tweede date en knijp hem een beetje 🥲 Al ben ik aan de andere kant natuurlijk ook heel blij als die er eenmaal inzit.
We gaan het zien!

1 like