Caronatopic #11

Ik heb m gisteren gehad en voel me nu een beetje “meh” en een licht hoofdpijngevoel soms. Maar heb slecht geslapen, onrustig en veel liggen draaien dus wellicht komt het meer daardoor dan door de vaccinatie, haha. Maar valt me mee! Zal niet de productiefste werkdag worden vandaag maar te overzien

1 like

Net mijn 2e vaccinatie gehad. Ze controleerde hier wel echt op mensen die misschien zonder te prikken weg gingen. Je krijgt op je vaccinatiebewijs nog een extra stempel nadat je geprikt was. Bij de uitgang werd bij iedereen gecontroleerd of die stempel er op stond.

4 likes

Ik moet al voor de tweede keer bloed geven bij Vasco. Geen zin in maar bij mij ging het wel vrij makkelijk. Eerder te veel bloed en echt een rommeltje dan weinig bloed :upside_down_face:

1 like

Ik zit echt in een lastige situatie en weet niet zo goed wat ik moet doen. Ik heb net gebeld met de GGD om mijn 2e vaccinatie afspraak te verplaatsen ivm vakantie. Nu zeggen ze dat dat niet mogelijk is, omdat ik te laat terug ben in Nederland. Nu is mijn 1e vaccinatie niet geldig en moet ik opnieuw 2 keer prikken? Ik vind dit zo gek. Heb ook gevraagd of ik deze in het buitenland in mijn vakantie kon zetten, maar ook dat was niet mogelijk, dus moet ik maar 3x vaccineren. Iemand anders dit ook gehad?

Ik had geen idee dat je ook te laat kon zijn. Kun je misschien niet Jansen krijgen zodat je dan klaar bent?

Kun je 'm niet voor je vakantie doen?
wanneer was je eerste dan?

Ja slim, daar heb ik niet eens over nagedacht! Denk je dat Pfizer en Janssen gecombineerd kunnen worden?

Mijn eerste was 3 juli en dat zou helaas te vroeg zijn…

1 like

Je zou nu al je volgende kunnen krijgen als ze dat mogen inplannen. Tussen Pfizer moet minimaal 21 dagen zitten.

Nee, ik heb tijdens mijn vakantie in mijn geboorteland wat juridische afspraken, alleen dit is dus naar voren geschoven ivm gesloten kantoren in de zomer. Slecht gepland inderdaad, ook compleet mijn fout, had er niet bij stilgestaan. Het meest vervelende is, is dat ik 7 dagen na de einddatum van mijn prik weer terug ben. Dus gelukkig geen 4 maanden haha. En voel me er niet goed bij om voor die 7 dagen een extra prik te moeten nemen.

Mijn tante had vooraf gebeld en daar mocht er zoveel tussen zitten als ze wilde zeiden ze.
Ze woont in 't buitenland en heeft 2 weken terug de 1e prik gehad in Nederland en 30 augustus krijgt ze de 2e prik.
Edit: ik zou dus opnieuw bellen en iemand anders spreken :sweat_smile:

3 likes

Mogen ze niet

Ja dit idd! Die mensen mogen toch ook gewoon een week later nog weer komen? :sweat_smile:
Zat mensen die Corona klachten hebben of ineens een operatie gepland hebben of andere vaccinatie etc etc

Hoeveel later zou de 2e prik dan zijn? Ik had vorige week een afspraak voor m’n 2 prik Moderna maar was ziek, dus mocht hem een week opschuiven (nu zitten er dus 6 weken tussen). Maar ze zei ook dat ik gewoon kon bellen als ik beter was en dan een afspraak maken, dus volgens mij had zij niet zoveel haast met die 2e prik…

Lang leven dit forum. Ik heb toch maar opnieuw gebeld, en nu was het helemaal geen probleem om een 2e afspraak iets later te maken. :joy: Zo bizar, je verwacht dat iedereen bij de GGD je de juiste en dezelfde informatie kan geven. Terwijl ik 3 kwartier een discussie had met die vorige gast van de GGD en hij had aangegeven dat het echt niet mogelijk was. Vond het al een raar gesprek omdat hij me hele persoonlijke vragen begon te stellen…

6 likes

Ik had eigenlijk aanstaande vrijdag mijn tweede prik, maar mijn vriend vandaag dus heb gevraagd of ik niet ook alvast vandaag kon en dat was geen probleem. Dus nu een paar dagen eerder dan verwacht volledig gevaccineerd:)

2 likes

Ik heb vandaag ook Moderna #2 gekregen, het was echt veel minder druk dan de vorige keer, maar ja, vakantie periode hoop ik…
Maar hij zit er in, en ik ben blij!

2 likes

Al die flexibiliteit bij de afspraken waar ik hier over lees herken ik echt niet. Ik moest m’n eerste afspraken afzeggen en toen ik 2 weken geleden belde (kreeg via internet alleen maar priklocaties op minimaal 15 min met de auto en ik woon 2 straten van een priklocatie af) kon zij dus ook niks inplannen hier vlakbij mij. Ik heb nu m’n beide prikken op 2 verschillende locaties, ze had geen enkele optie meer om beide prikken op dezelfde locatie te plannen (ook niet op latere termijn), er was niks mogelijk verder. Moet nu de ene keer 25 min rijden en de tweede 20 min rijden. Ben trouwens blij dat het kan hoor en het is allemaal prima, maar had veel meer flexibiliteit verwacht nav de verhalen hier.

Om hier nog op terug te komen: ik ben uiteindelijk 1,5 week (!) te laat ongesteld geworden. Ook doorgegeven bij Lareb. Ben benieuwd of het na mijn tweede prik (2 augustus) ook weer zo gaat zijn.

Ik heb ook bijna 3 prikken gehad omdat mijn tweede prik opnieuw gepland moest worden vanwege een positief geteste collega en dat ik mij pas een dag na de vaccinatieafspraak kon laten testen (dag 5). Alleen toen lette mijn vader goed op waardoor de derde afspraak afgezegd werd. Eerst moesten er namelijk 3 weken tussen zitten. Mijn afspraak is toen een week verplaatst dus 4 weken ertussen en de nieuwe norm was toen 5 weken. Dus die derde prik 5 weken later was niet meer nodig en heb ik toen zelf afgebeld. Foutje bij het tellen van het aantal weken bij de GGD.

1 like