Caronatopic #11

Ik vind ook dat best veel mensen die flexibiliteit onnodig gebruiken en misbruiken. Het is niet alsof je een afspraak om koffie te drinken verzet.

22 likes

Ja denk dat je er ook wel even klaar mee bent als je op die telefoonlijn werkt en de zoveelste hebt die moet verplaatsen omdat ze liever wat eerder willen omdat ze op dag x in cherso zitten.

Of dat de bedoeling is als werknemer daar: nee tuurlijk niet maar ik zou echt een punthoofd krijgen van elke zeur die toch liever op een andere dag wil.

3 likes

Net m’n 2e prik gehad, een hele geruststelling! Het was wel heel rustig op de priklocatie, terwijl het de vorige keer juist super druk was. Ook leuk om te zien dat ik de vorige keer een van de jongste was en nu waren er best wat kinderen/jongeren. Zo wordt het wat zichtbaarder dat we echt goed opschieten met de vaccinaties! :partying_face:

10 likes

Zo mee eens, ik ben ook zwanger en kan niet wachten om mijn tweede prik te halen. Ik ben echt bang dat ik nu nog besmet raak en het hele feest niet doorgaat. Dus ik ben extra voorzichtig nu. Maar ze zullen er wel hun redenen voor hebben.

Ik heb ook net mijn tweede prik gehaald :partying_face: Het ging met mijn prikangst ook nog weer een stukje beter dan de eerste keer (en die viel me al 100% mee).

9 likes

Ik heb ook m’n tweede prik binnen :smiley:

4 likes

Op zich krijg je bij het bellen wel het verplaatsen van een afspraak in het keuze-menu, dus ze weten direct hoe laat het is. Ik voelde me vrij bezwaard, maar werd heel vriendelijk geholpen (had ook wel een goede/niet-leuke reden en ging niet om vervroegen).

Ja vind het ook jammer dat zwangeren geen voorrang mogen. Zelf ook zwanger hier en heel zuur net na mijn tweede inenting vorige week toch Corona opgelopen…

Ben wel heel blij dat ik al wel gevaccineerd was want had gelukkig bijna geen klachten, denk dat vaccineren hierin wel heeft bijgedragen. Schrok me kapot van de uitslag, hele jaar zo voorzichtig gedaan en dan alsnog raak. Waarschijnlijk tijdens het winkelen opgelopen anders zou ik het niet weten. Voelde me al niet fijn bij winkelen meer omdat mensen echt weinig afstand houden :scream:

Jongeren krijgen toch binnenkort de mogelijkheid om te vervroegen? Zou het heel idioot vinden als het dan niet voor zwangeren en/of hun partners geldt.

Ik heb zojuist naar aanleiding van jouw eerste berichtje gebeld met de GGD en ik kreeg helaas ook het antwoord dat ik niet kan vervroegen, geen enkele uitzondering mogelijk volgens de medewerker. Ben op het moment van de tweede prik begin augustus goed 37 weken zwanger en ik zou 'm graag eerder willen want elke dag telt heb ik het gevoel. Maar helaas. Ik denk dat ik morgen opnieuw ga bellen.

2 likes

Mag je het wel zo laat in de derde trimester krijgen? Dacht dat het ontraden werd. Heb je dit besproken met je VS of gynaecoloog?
Edit ik kan het niet specifiek ergens terug vinden, maar afgelopen maandag is het vaccineren van zwangeren bij ons aan bod gekomen (vw al die opnames van ze met covid en naar ic etc) en toen zei de OMT lid (longarts) dat die had begrepen van de gynaecoloog dat je niet meer moet vaccineren richting de 40 weken. Waarom precies kan ik nu niet achterhalen. :thinking: zal eens kijken of ik donderdag dit aan iemand kan vragen en anders goed om daar zelf info over te winnen. Edit: vw koorts.
In de NVOG staat geen restrictie in welke termijn je het vaccin wel mag of niet, maar internationaal in enkele richtlijnen staat wel niet na 36e week een vaccin halen vw koorts.

1 like

Goed dat je het zegt! Ik heb morgen een afspraak bij de VK, dan ga ik er naar vragen. Ik twijfel ook om hem door te laten gaan omdat het zo dicht voor de bevalling kan zijn. Maar aan de andere kant, als ik overtijd ga kan het maar zo zijn dat er 4-5 weken tussen zit. En ik wil heel graag volledig beschermd zijn rond de bevalling en kraamweek.

De GGD zei trouwens dat het geen probleem moet zijn, maar denk niet dat zij alle kennis hierover in huis hebben. Ik kom niet bij een gynaecoloog dus ik hoop dat de VK een antwoord heeft voor me of dat zij nog verder informatie kan inwinnen.

1 like

Zie boven m’n edit. Heb het al uitgezocht.

2 likes

Ik denk eerlijk gezegd niet dat iemand het precies weet. Advies verschilt namelijk tussen de Nlse en internationale richtlijnen. Je moet voor jezelf een afweging maken. Ligt de baby goed op groei? Dan is evt koorts en vroegtijde weeƫn mogelijk niet een heel groot probleem, want kindje is dan al A terme. Aan de andere kant als je het vaccin niet wilt dan kan het zomaar nog 4-5 weken duren voordat je bevalt. Maar vooral goed bespreken met je VK en evt extra mening van iemand anders.

Dank je wel voor je hulp! Als het goed is ligt ze goed op groei, heb morgen een echo. Ik ga morgen nog een keer bellen en als het echt niet kan heb ik nog even om er over na te denken.

Ik zou een glitterbrief sturen Ʃn een gierkar laten leeglopen voor het huis van haar ouders. Wat een ongelofelijke trut

5 likes

Ik denk dat er sowieso niet eenduidig beleid is omtrent vaccinatie bij zwangeren. Vind het ook lastig wat te doen. Zou het vooral bespreken met je eigen behandelaar en op ƩƩn lijn zitten met diegene.

Bijzonder om te lezen dat iedereen andere ervaringen heeft met vervroegen en er bij de ggd ook verschillende antwoorden worden gegeven. Ik dacht eerlijk gezegd dat er nu ook korter tussen mocht, maar mag niet. Ik heb vanavond gebeld om te vragen of mijn afspraak verzet kan worden ivm geen vervoer, ik mocht mijn afspraak niet vervroegen want volgens de dame die ik aan de lijn had mogen alleen jongeren dat (21 dagen) of mensen die nog niet hun 1e vaccin hebben gehad… Ik had een dag eerder wel tijd+vervoer maar zelfs dat mocht niet.
Sterkte wel voor de zwangeren, wat is het spannend om nu zwanger te zijn… hoop dat jullie gezond blijven!
En heeel veel sterkte en succes voor de zorgmedewerkers die hier meelezen. Jullie zijn helden! Ik hoop van harte dat het heel snel rustiger word als er meer gevaccineerd zijn.

5 likes

Ik heb ook deze ervaring.
Ik baal best wel, mensen die iets langer hebben gewacht dan wanneer ze afspraak mochten maken zijn eerder volledig gevaccineerd dan iemand die de ā€œregeltjesā€ gevolgd heeft. Dat voelt een beetje zuur. Ik heb in ieder geval m’n afspraak ook niet kunnen vervroegen, ook niet toen de Jonge zei dat ze daarmee bezig waren mja. Nog 1 week geduld.

1 like

Maar er is nooit gezegd dat je al gemaakte afspraken mocht vervroegen toch? Vind het ook niet heel gek dat je een nee krijgt als je daarvoor belt.

7 likes