Ik ga toevallig deze week de kinkhoest vaccinatie halen met bijna 25 weken. Volgens de GGD hier mag ik hem nog nemen tot zwangerschapsweek 35. Heb er nog bewust naar gevraagd omdat het zo specifiek de 22-wekenprik heet en ik hem na die termijn zou halen. Maar het kan dus nog vrij lang daarna.
Fijn! Ik had gister ook mân 2e prik, Pfizer. Het was er best druk. Vond dat zo fijn om te zien, was echt trots op ons daar met zân allen. Voor me stond een jongen van 17 voor zijn 2e vaccinatie, vond ik ook al zo fijn om te zien.
Mooi hĂš dat gevoel!
Ik werd trouwens niet heel fijn wakker, vannacht had ik het koud en vanmorgen een gloeiend hoofdâŠ
Nu beetje wiebelig, hoop dat de pcm aanslaatâŠ
Er is aangegeven dat ze daar naar gingen kijken.
Ik heb een screenshot van 13 juli teruggevonden wat ik naar mijn vriend gestuurd had.
Gaat vooral over de info uit de 1e alinea
Ja naar gekeken maar daarna werd er gezegd: niet voor bestaande afspraken alleen voor mensen die nu nog een afspraak moeten maken.
Nauw contact met een coronapatiënt betekent:
-
binnen 24 uur,
-
minimaal 15 minuten,
-
binnen 1,5 meter van iemand met corona.
Betekend dit nou 15 minuten van die 24 uur, of 24 uur nadat iemand positief getest is op corona?
Mijn broertje appt net, hij is positief. Ik heb hem zaterdag voor het laatst gezien, vrijdag en gisteren was hij negatief. Mijn eigen zelftest negatief en geen klachten maar snap die regels zo niet :â)
Als overige nauwe contacten worden beschouwd:
2a. Personen die in totaal (binnen 24 uur) langer dan 15 minuten op minder dan 1,5 meter afstand contact hadden met de bevestigde persoon tijdens diens besmettelijke periode.
Dit is duidelijker denk ik. Maar of zaterdag binnen de besmettelijke periode valt ligt aan wanneer jouw broertje klachten kreeg. Die gaat in 48 uur voordat de klachten begonnen, of op de testdatum zonder klachten. Hier meer:
En voor jouw eigen risico; waren het negatieve zelftesten of PCR testen (van jouw broertje)?. Ik testte namelijk zelf negatief met zelftest en positief met PCR test op dezelfde dag⊠Zonder klachten ook. Als het zelftesten waren zou het wel kunnen dat hij dus al positief was op de dag dat jij hem zag.
vrijdag negatieve PCR-test, dinsdag negatieve zelftest, vandaag positieve zelftest, zometeen naar de GGD. In principe heb ik hem alleen gezien met het buiten eten dus ik denk dat het risico verwaarloosbaar is maar ik weet 't niet zo goed
Ik heb dit vorige week ook gehad. Zaterdag buiten gezeten met afstand, maar geen idee of het precies 1,5 meter was, en 1 iemand testte positief.
Ggd gebeld en die gaven aan alsnog quarantaine + testen. Dus dat maar gedaan.
En ik was negatief. Maar vond wel fijner dat ik niet zou rondlopen en eventueel mensen besmetten
Ik zou testen op dag 5 voor de zekerheid. Dan weet je het iig zeker en kun je ook niet potentieel anderen besmetten.
Ja, zeker! Ah dat is vervelend. Gisteren was ik een beetje moe en heb een pijnlijke arm en verder nergens last van gelukkig. Hopelijk trekt het snel weg bij je!
Ahh ja dan is de kans dat ie besmettelijk was zaterdag ook wel klein⊠Lastig
Ik was na mân eerste Astra flink ziek en las dat als je het combineert met Pfizer de kans ook nog groter is dat je na je tweede ziek wordt, maar heb alleen maar hoofdpijn en spierpijn gehad. Ben ook wel heel moe, maar dat heb ik met mijn chronische vermoeidheid altijd dus dat is niet zo gek/nieuw. Zo fijn!
Tweede keer bloed afgetapt voor VASCO. Zou eigenlijk wel willen weten of er antistoffen zijn nu na 2 vaccinaties?
Haha dat is echt mijn lievelingstoetsenbord
Minst luid voor typen en bellen tegelijk haha
Zo prik nr. 2 zit er in. Niet flauwgevallen Mijn moeder heeft afgelopen week haar 2e prik gehad (is 2 maanden geleden aan haar hart geopereerd en een hersenbloeding gehad) en zelfs mijn broer heeft zân prikken gepland staan. Hij gaat vooral omdat hij gaat reizen en ook om mân moeder te beschermen. Wordt daar toch wel een beetje emo van hoor, dan kunnen we dit jaar voor het eerst een verjaardag vieren en ze mijn dochter ontmoeten die in september 2 wordt.
Wat een bijzondere reactie? Lijkt me niet iets wat iemand op afstand kan beoordelen en jaagt iemand onnodig in de stress. Ik heb zelf ook gewoon een bevestiging van een noodgedwongen verzette afspraak (naar een later moment dus). Zo zal er wel eens vaker plek ontstaan.