Caronatopic #11

Nauwelijks onder lijden? 25% van de jonge mensen heeft nog last van langdurige klachten na covid, sommigen kunnen zelfs een jaar na besmetting nog niet aan het werk (waaronder een aantal FF’ers die je daar vast meer over willen vertellen). Genoeg reden om een vaccin voor jezelf te nemen, zou ik denken.

31 likes

Volgende week mogen mensen uit mijn woonplaats zonder afspraak hun eerste vaccinatie halen, maar ik krijg in die week mijn tweede vaccinatie. Ik mag echt hopen dat ze met aparte rijen gaan werken ofzo. Al denk ik niet dat het super druk gaat worden, maar ik heb geen zin om in lange rij te gaan staan terwijl ik gewoon een afspraak heb. Ik ga ook onder werktijd, dus ik voel mij dan ook erg lullig als ik dan zo lang weg ben.

Vandaag dag 5 van quarantaine dus ik mag testen. Geen klachten dus ik heb goede hoop dat m’n vriend het niet heeft overgedragen :crossed_fingers::crossed_fingers::crossed_fingers: Vriend heeft overigens helemaal geen klachten gehad. Niet eens een snotneus of een kuchje…

1 like

100 procent veiligheid bestaat sowieso niet. Verder heb ik er toch eigenlijk niet zoveel boeiends over te zeggen. Acht ik zelf als leek de kans klein dat het opeens bij jongeren heel anders zal werken dan volwassenen.

Ja ik heb ook nog nooit zo hard gehoopt op een normale verkoudheid/griep als vandaag :joy:

2 likes

Ik denk dat lockdowns en andere maatregelen ook iets is om onder te lijden. Niet alleen de klachten die covid kunnen geven.

3 likes

Ik had ook last van keelpijn en ik ben gister ook negatief getest. Hoor dit van meerdere mensen om me heen, dus mss gaat er een ander virus rond. Hopelijk ben je negatief!

1 like

Dit geldt voor jou toch net zo goed, met je milieuwetenschappen. Jij bent ook geen immunoloog/viroloog.

52 likes

Mijn reflectie: iedereen die mee post op dit forum accepteert het werk van de moderators, die opereren volgens bepaalde regels (zie huisregels). Mocht je het niet eens zijn met de regels kun je ze proberen te veranderen (niet in je eentje maar met een meerderheid van de leden) of naar een ander forum gaan.

4 likes

Langetermijngevolgen en duurzame keuzes op het gebied van milieu, ja dat geloof ik meteen. Niet op het gebied van corona/vaccinaties.

38 likes

Maar zorgen dat een aanzienlijk deel van je beroepsbevolking niet met long covid thuis komt te zitten lijkt me bij uitstek een duurzame en lange termijn keuze? Of begrijp ik je verkeerd

9 likes

Lizzy dat soort dingen snap jij toch niet als simpele PhD

14 likes

Waarom reageer je dan niet op de post van @Dombo ?
Zij geeft een ontzettend belangrijk argument waarom je het vaccin wel aan jongeren zou moeten aanbieden. Corona doormaken is namelijk ook niet zonder risico’s of zonder lange termijn effecten (om in jouw bewoordingen te blijven).

11 likes

Ik dacht dat Viva open was gebleven.

46 likes

Maar je zegt zelf juist stellig dat er op het populatieniveau er voor de jongeren niets te vrezen is voor corona. Wees dan consequent en vrees dus ook voor long-covid bij jongeren!

En klok en klepel: ik word een beetje moe van de mensen (zoals Bijou, maar ook zorgmedewerkers en docenten in mijn omgeving) die iets biologie-adjecent hebben gestudeerd en twijfel zaaien en duidelijk niet de basics van vaccineren, infecties of statistiek snappen.

21 likes

Jaaaaa negatief gelukkig! Krijg net mn uitslag. Was echt oprecht bang dat ik de lul was

23 likes

Is toch fijn even wat tegengeluid

15 likes

@Clancy vind het eigenlijk een beetje flauw om hierbij gelijk aan Viva te refereren. Op zich is een discussie af en toe best interessant over de genomen maatregelen. Hoeft toch niet gelijk als viva afgedaan te worden.
Ben het niet met @Bijou eens en vind haar argument vooralsnog weinig sterk, maar het lijkt me ook niet goed om ieder ander soortige mening gelijk belachelijk te maken, dat vind ik ook kortzichtig.

10 likes

@Xiomara Ah sorry ik was even vergeten dat grapjes niet meer mogen.
Sorry dat hij verkeerd viel. ik zal er rekening mee houden in het vervolg!

Een andere mening vind ik tot daar aan toe, maar roepen dat je hier heus wel gedegen iets van kan zeggen omdat je in de milieu-sector werkt en daar ook te maken hebt met lange termijn gevolgen. Sorry maar nee.

4 likes