Caronatopic #11

Dat advies is al naar de RIVM om daar over na te denken.

Geen idee. Misschien te weinig capaciteit en willen eerder de jongere generatie vaccineren want bewegen meer dan ouderen, denk ik.

1 like

Nou ik had zeg maar vlak voor de zomer echt wel t idee van dit komt goed want we gingen lekker met vaccinaties enzo. En toen kwam die Delta variant en daarna die mega piek na de opening van alles. En nu heb ik wel zoiets van what’s next. Alsof t nooit op gaat houden en elke keer weer iets nieuws zal komen.

Had iemand aan mn kassa met een vaccinatiepleister en dacht echt jeej nog een. En verder vraag ik me af waarom mensen mondkapjes dragen. Het zijn vaak ouderen, dus neem aan gevaccineerd, plus die dingen werken voor de ander niet voor jezelf. Zag er ook een die m onder zn neus had, toen dacht ik helemaal waarom. En soms zijn t jongere mensen en dan ga ik er maar van uit dat ze t doen om anderen te beschermen.

2 likes

Ik heb vanmiddag mijn tweede vaccinatie. Onder werktijd, dus helaas geen fancy outfit. Wel een glitter mondkapje. Ik hoop echt dat ik er niet ziek van wordt, want ik moet na mijn vaccinatie nog werken en morgen en zaterdag ook nog :sweat_smile:

1 like

Maar tegen ernstige vormen blijft het voor 97% effectief. Zo slecht toch ook niet?

3 likes

Ik draag nog mondkapjes omdat ik dan het gevoel heb nog iets te doen eigenlijk. Ben ook nog niet helemaal beschermd, maar denk ook van ja het is een kleine moeite en beter iets dan niets. In het OV moet het ook, dus in de supermarkt vind ik het ook wel een prettig idee gezien sommige mensen 1,5 meter wel eens verwisselen met 1,5 cm.
————-
Ik word echt een beetje gek van m’n huisarts. Na het hele gedoe met mn eerste vaccin had ik er al niet mega veel vertrouwen in, maar ze hebben m’n eerste vaccin dus gewoon niet geregistreerd. Ze hebben me ook nooit gevraagd of het gedeeld mag worden en had ook geen formulier ofzo die ik kon geven, dus heb ze laatst een berichtje gestuurd met dat ik de tweede prik bij de GGD zou krijgen en of ze mijn eerste prik er nog in kunnen zetten. Heb gewoon geen reactie gehad en eigenlijk verwacht ik die ook niet meer. Wil eigenlijk ook niet bellen gezien er uitdrukkelijk overal stond om je huisarts een berichtje te sturen ipv te bellen dus dat gedaan maar vind dit echt kut? Heb wel een kaartje waar op het staat maar die is natuurlijk nergens geldig want alles gaat volgens die app. Daarnaast vind ik het gewoon een prettig idee dat het ergens geregistreerd staat wat ik heb gekregen, gezien ik zo’n papiertje hoe dan ook een keer kwijt ga raken.

3 likes

Bij die Corona check app he, dan laadt je je prikken in en dan staan bij mij de prikken er beide twee keer in. 1x van de ggd en 1x van t rivm. Hebben jullie dit ook? En dan bij dosis bij de laatste staat dan ‘is dit de laatste dosis van het vaccin’ staat er nee of onbekend ingevuld. Hoe is dat bij jullie?

Bij mij staat er dit
2x
maand vaccin (RIVM)
Laatste doses: niet bekend
en 2x
maand vaccin (GGD)
laatste dosis: nee

1 like

Ik denk dat dat hetzelfde is dan wat er bij mij staat ;p

1 like

Als je via mail geen reactie krijgt zou ik ze gewoon bellen hoor. Niet mee wachten.

3 likes

Bron: rivm
Tussen 1 en 26 juli kregen 165.750 personen een positieve testuitslag. Daarvan is van 81% de vaccinatiestatus bekend. Van de mensen waarvan de vaccinatiestatus al bekend is, was 11% volledig gevaccineerd, 16% was deels gevaccineerd, 73% was (nog) niet gevaccineerd (figuur 4).

Het is inmiddels 11% (volledig gevaccineerd), een paar dagen geleden spraken we over 6%. Ik ben benieuwd hoe dit zich gaat voortzetten. Wanneer besluiten ze over een 3e prik?

Ik heb een reistest gedaan gisteren om 13:00 omdat ik naar België ga, gewoon een pcr test bij de ggd en serieus om 19:00 had ik al de uitslag. :scream:

2 likes

Ik wacht inmiddels al 47u op mijn testuitslag :unamused:, hopelijk komt het nog.

Het verschilt heel erg per aanbieder! Hoor dat van veel mensen. Ik ben zelf bij Spoedtest geweest half juni, ook voor m’n vakantie en dat was gewoon een volwaardige antigeentest zowel diep in de neus als in de keel. Bijzonder dat dat zo verschilt, trek je de betrouwbaarheid ook in twijfel.

1 like

De mondmaskers werken inderdaad vooral voor anderen maar als je zelf graag wil dat ‘anderen’ het dragen om jou te beschermen dan geef je misschien op deze manier het ‘goede’ voorbeeld en hoop je dat hierdoor ook meer mensen het blijven dragen?

1 like

Mijn 2e prik zit erin! Wat een verschil per prikker trouwens zeg, haha. Voel me net als de vorige keer weer duizelig maar verder prima. Hopelijk blijft dat zo. Ik herkende trouwens veel mensen van de vorige keer haha, echt grappig

3 likes

Ik kwam er nu pas achter dat South Park een vaccinatie-special had:

4 likes

Denk dat het inderdaad heel erg verschilt, ik ben bij coronalab.eu geweest (eind juni) en vond het heel professioneel. Stokje ging er dieper en langer in dan de GGD ooit heeft gedaan. :sweat_smile:

1 like

Ik hoop eigenlijk dat er eerder vaccins gaan naar al die landen wereldwijd waar nog bijna niemand gevaccineerd is dan dat het westen alweer een derde prik krijgt terwijl in andere landen de lijken nog op straat liggen.

11 likes

Maar is die app nou in het buitenland ook geldig?

In jouw Nederlandse QR-code staan minimale gegevens. In de QR-code staat niet of je een testbewijs of vaccinatie hebt. Maar wel of de QR-code geldig is.

.

Gebruik in Nederland altijd de Nederlandse QR-code. De internationale QR-code is niet geldig in Nederland.

Moet je nou ook nog een internationale downloaden? Of is dit genoeg in Europese landen
?

1 like