Caronatopic #11

We kunnen er inmiddels een bingokaart voor maken

1 like

En ik moest ook aan Annemarie denken, die is nog steeds aan het werk.

7 likes

Deze is ook al een tijdje weg. Reageert nergens meer op. Dacht dat ze het ethisch zo belangrijk vond etc.

The Daily had vorige maand een heel interessante aflevering over haar, half uurtje. Aanrader!

3 likes

Voorbeelden klok klepel:
Het gaat me om uitspraken als “al dat ontsmetten met alcohol is onzin, het helpt niet tegen virussen, net zoals bij het norovirus, daar helpt alcohol niet tegen” -zorgmedewerker

Door docenten en TOA’s biologie gezegd:
“Ik laat me niet vaccineren, ik heb namelijk een kinderwens”
“Vaccineren zorgt ervoor dat een nieuwe variant op komt, doordat je resistentie in de hand werkt”
“Ik geloof in mijn eigen immuunsysteem, vaccineren is niet nodig”
“Als ik corona krijg, zal ik er niets van merken”
“Bij DES kwamen ze later pas achter wat het gevolg was voor ongeboren kinderen, dit ga je met de vaccinaties ook zien over een tijdje”

1 like

Volgens mij zijn jullie het met elkaar eens dat leken geen uitspraken mogen doen over vaccineren hoor, maar gaat de discussie over wanneer iemand zichzelf bioloog mag noemen😛

Maar herkenbaar hoor, je ergernis. Ik zie dit ook veel met zorgmedewerkers en vind dat ook zo irritant. “De tante van de hond van mijn buurvrouw is verpleegkundige en die neemt het vaccin niet! Dus dan is het niet goed!” Ja hartstikke leuk Debra maar zorg verlenen is echt iets heel anders dan immunologie of pharmacie. Zo kan ik het ook, ik heb ooit als schoonmaker gewerkt bij de ING dus ik heb veel kennis van banken, kom naar mij als je advies wil over aandelen!!!

1 like

Ik zou gewoon naar de ggd gaan, je baas heeft daar toch niet zoveel over te zeggen.

12 likes

Ik heb laatst opgezocht dat sneltesten bij niet-risico groep als betrouwbaar genoeg worden gezien door het RIVM. Worden door de GGD tegenwoordig ook regelmatig ingezet. Maar idd lijkt me wel dat je die keuze zelf moet kunnen maken

Ja, gewoon naar de GGD gaan. Als je de vragenlijst juist invult (met klachten) krijg je geloof ik altijd een PCR ook, dus dat is beter

Edit: lees net pas jouw bericht @Rosalala , wist niet dat sneltesten daar nu ook voor worden gebruikt! Wist wel dat de GGD ze gebruikte maar ik dacht dat ze bij klachten nog altijd een PCR deden. Dus bovenstaande klopt dan niet helemaal, excuus!

Ik zou gewoon naar de ggd gaan, dan krijg je een test die in jouw situatie betrouwbaar is, betrouwbaar wordt afgenomen en betrouwbaar wordt verwerkt. En het is nog gratis ook, win-win!

3 likes

O sorry, ik heb een kort lontje vandaag door spanning voor de testuitslag, ik zal het ook aanpassen.

1 like

Ik heb gisteren mijn tweede vaccinatie gehad en voel me helemaal naar en blubberig en kortademig vandaag. Maar weet dus niet of het echt is of dat ik het mezelf aan het aanpraten ben. Vooral kortademigheid/paniekerigheid kan ik mezelf ook nog wel eens aanpraten als ik me niet goed voel.

Ja ze had ook pas 2 keer voor jouw post van 3 uur geleden er iets over gezegd tegen je :roll_eyes: En nu praat je er weer omheen. Nog een keer:
Er wordt ook gezegd tegen jongeren: laat je vaccineren want je loopt een risico op long covid met alle gevolgen van dien. Waarom is dat volgens jou geen goed argument voor een jongere om zich te laten vaccineren?

Ik snap gewoon niet wat hier onethisch aan is. Heel veel dingen in het leven zijn gebaseerd op solidariteit. Wat nou als corona net als de Spaanse griep vooral jongvolwassenen zou treffen, was het dan ook onethisch om ouderen te vaccineren om een grote groep mensen te beschermen?

9 likes

Mijn 2e pfizer zit er eindelijk in, in Schotland moet je minstens 8 weken tussen de vaccins hebben. Geen side effects behalve een zere arm en misschien lichte misselijkheid maar dat kan ook komen omdat ik veel koffie op heb :laughing:
Nu kan ik volgende maand hopelijk eindelijk (zonder veel gedoe) op bezoek bij familie in Nederland :heart_eyes:

11 likes

Maar je mist het hele stuk over long covid bij jongeren. Dat is geen schuld gevoel maar feiten. Daar kun je niet omheen. Ik zie die mensen op m’n spreekuur en weet absoluut waar ik het over heb. En dat zijn jongeren die onze toekomst zijn hĂš. Een dag doorkomen lukt al niet. Dat heeft niets met schuld gevoel te maken maar met reĂ«le klachten die voorkomen kunnen worden.

22 likes

Sorry :joy: maar dit is wel een beetje raar om te zeggen hoor, laten we het hier aub gewoon open houden voor iedereen, dit bevordert totaal niet de openheid die we altijd claimen te hebben op “ons” forum. En elkaar dingen leren. Hoe iemand een discussie voert zoals alleen dingen droppen en wegwezen is iets anders, dat soort gevallen zijn niet chill, maar dit soort uitspraken vind ik niet passen tbh

23 likes

Ik heb geen idee waar dit over gaat want heb je eerste post niet gezien. Maar waar ik even op aan wil haken is dat je het steeds hebt over ‘wetenschappers’. De enige wetenschappers die iets zinnigs kunnen zeggen over vaccinaties zijn immunologen en aanverwanten. Andere wetenschappers/academici die dingen over vaccins beweren moet je met wantrouwen bekijken. En er is zoiets als wetenschappelijke consensus. Wil je daar tegenin gaan, zul je van heel goede huize moeten komen en moet je die discussie op wetenschappelijk niveau voeren, niet op LinkedIn of zo.

16 likes

Over LinkedIn gesproken, ik zie dus net een bericht voorbijkomen van een moeder wiens zoon in Mallorca in een quarantainehotel moet. Hele bericht gaat over hoe dit een schending van zijn mensenrechten is en dat ze op zoek is naar nieuwsprogramma’s die dit aan de kaak willen stellen, met volop bijval uiteraard. Werkelijk. Je laat je kind zelf vertrekken naar een risicogebied, die raakt besmet op vast Ă©Ă©n van de feestjes daar en dan is het een schending van z’n mensenrechten omdat het eten in het quarantaine-hotel niet goed is (serieus dit, te weinig kcal volgens haar.) Echt doe normaal zeg.

16 likes

48 likes