Caronatopic #11

Ooh! Lol. Thanks.
Ik heb helemaal stress dat ik iets vergeet te doen en dat ze me dan aanhouden ofzo :sweat_smile:.

Bij mij staat in de app dat het niet in NL geldig is maar wel internationaal (en als ik op internationaal klik dan komt er ook een QR code)

Nou hij zit er in, dit keer helemaal niets gevoeld van de prik. Mijn arm begint nu wel een beetje stijf te worden. Over 5 minuten maar weer naar mijn werk rijden

2 likes

HĆ© wat? :sweat_smile:
Ik moet echt goed gaan verdiepen in die shit. Ik dacht dat met twee vaccinaties lang geleden ik safe zat :see_no_evil: - ook Frankrijk

Maar waarom heb ik geen QR code voor Nederland :frowning:

1 like

Je kunt toch eigenlijk niks met het gele vaccinatie boekje als bewijs? Ik had die van mij ook meegenomen en degene die de stempels zette zei dat het eigenlijk niet rechtsgeldig was en je de app nodig was. Ik dacht toen nou laat ook maar danšŸ˜…

Volgens mij is het in sommige landen wel een geldig bewijs!

Anderhalve week geleden mijn 2e pfizer gehad en amper last gehad. Alleen 2 dagen een beurse arm. Het is nu wel veilig dit te delen zonder afkloppen :blush:

Edit: na de eerste ging het niet anders trouwens

7 likes

Gaat goed met die app.

1 like

Hij geeft alleen wel een foutmelding bij scannen (moet er wel gescand worden natuurlijk…)

Ik heb gisteren mn tweede Pfizer prik gekregen! Bij de eerste prik had ik helemaal geen bijwerkingen. Maar bij deze voelde ik wel pijn en zwelling op de plek van de prik. Moeheid en hoofdpijn ook. En de gekste: ook pijn op dezelfde plek aan de andere - niet gevaccineerde - arm.:joy: :thinking:

Ik heb ook gisteren mijn tweede Pfizer prik gekregen. Mijn arm is veel gevoeliger dan na de eerste prik. Net of ie gekneusd is.

1 like

Nu volledig gevaccineerd :tada:
Ik was een beetje bang voor meer bijwerkingen dit keer maar het viel erg mee, minder stijve arm zelfs. Wel moe.

3 likes

Ik denk wel dat de Nederlandse overheid op punten heeft gefaald. Maar t volk ook. Ik dacht dat alle europese landen nu slecht gingen door delta. En hoewel er bij de meeste wel een stijging te zien is, is t echt niets vergeleken met onze . Al zie ik nu dat Frankrijk en Spanje t ook niet heel goed doen. Maar in Duitsland en Oostenrijk valt t wel weer mee. Hoorde van een collega dat ze i Oostenrijk streng zijn met testen voor restaurant en dergelijke. En voor ik dat ging opzoeken dacht ik eigenlijk dat t overal slecht ging door delta maar dat is dus niet zo.

Verder heb ik echt wel moeite gehad met de Nederlandse mentaliteit het laatste jaar. Waar alle andere landen al heel snel mondkapjes hadden, heeft t hier heel lang geduurd. En zodra t een weekje warm was gingen ze af, terwijl een groot deel nog niet gevaccineerd was. En de nachtclubs open was gewoon een blunder.

1 like

Ja dit! Ik laat de teugels ook wat meer vieren omdat ik zo meteen volledig gevaccineerd ben.
Zo fijn @Frambozentaartje , geniet ervan :blush:

1 like

Ik loop er nu nog even als gekke henrieke bij met mn N95-masker (die ik sinds kort ben gaan dragen omdat de rest ermee stopte). Maar als ik 2 weken volledig gevaccineerd ben (heel snel al!) stop ik daar denk ik mee en laat ik de teugels een beetje vieren. (Hoewel, wat ga ik dan precies doen eigenlijk? Geen idee :grinning_face_with_smiling_eyes:)

O ja en ik vind zeker dat de NLse overheid fouten heeft gemaakt maar gefaald vind ik dan weer een groot woord.

3 likes

Ik laat de teugels selectief vieren. Ik hou minder afstand tot mijn gevaccineerde familie, maar verder let ik wel nog zoveel mogelijk op bij vrienden en verder buiten de deur.

15 likes

Dit forum is echt een (fijne) bubbel hoor. Ik knuffel niemand en raak niemand aan behalve mijn dochter.

Was 2 weken geleden op de verjaardag van de zoon van de man van mijn moeder. De familie van haar man knuffelde iedereen! (Mijn moeder trouwens ook) Zitten dicht op elkaar, knuffelen, etc. Niemand was ook gevaccineerd want dat durfden ze niet. Bang voor bijwerkingen op lange termijn.

Een van de nichtjes werkte zelfs op een priklocatie en vaccineerde anderen. Maar zelf nam ze de vaccinatie niet :flushed:

Ik kon/kan het me niet permitteren om niet voorzichtig te zijn. Voor de transplantatie van mijn vader was dat al een groot issue, nu al helemaal nu z’n weerstand plat is gelegd. De gevolgen zijn fataal als hij het nu krijgt. Ik vind het heel erg moeilijk, want ik mis sociale contacten en lekker op een terras zitten enorm, betaal er nu ik nog thuis woon (paar weken nog) best wel een hoge prijs voor en het is best eenzaam. Gelukkig wordt het vanzelf wel beter, maar het is nu even intens. Als ik niet in deze situatie had gezeten had ik wel de teugels laten vieren denk ik.

6 likes

En laten we deze vooral niet vergeten van onze (r)overheid (ok en Sywert zelf natuurlijk) :sweat_smile:

Ik zou wel eens een lijstje willen zien met grootste fouten die de EU overheden per land hebben gemaakt tijdens deze pandemie 🄲 Van België lees je hier nog wel eens dingen, en Denemarken vanuit @Ovenschaal (hoewel die het geloof ik wel goed doen).
Maar verder niet echt een idee en lijkt me best interessant om te lezen haha

3 likes