Zo pfizer 2 hakt er wel in, gelukkig een rustig dagje vandaag en kan lekker op tijd naar huis. Kon er wel heeerlijk door slapen op de een of andere manier haha, echt zo’n moe lijf. Maar ik voel me echt zo opgelucht dat ik over 2 weken gewoon volledig gevaccineerd ben en dus deze anderhalf jaar door ben gekomen zonder een besmetting op te lopen. Ik ga over 2 weken met zo’n chiller gevoel naar mijn ouders toe bijvoorbeeld. Wat een geluk hebben wij dat vaccins bestaan!
Als ik de voorbeelden van grote fouten van overheden zo lees besef ik me nog meer dat wij nu in een periode leven die de geschiedenisboeken in gaat. En dat wij later de verhalen uit deze tijd zullen vertellen aan de generaties na ons die de pandemie helemaal niet hebben meegemaakt ().
En kan je je voorstellen dat er over een paar jaar bij de slimste mens gevraagd zal worden: wat weet jij over de coronapandemie?
Jaa en nu ook al zoveel “tijdperken” binnen die pandemie.
Wuhan, Italië, eerste Nederlandse coronapatiënt, Hamsteren, Horeca dicht, 1 juno (en dit is dan allemaal nog maar de eerste maanden) echt alsof het allemaal vijf jaar geleden al heeft plaatsgevonden.
Yes tweede prik zit er in!
48u verder, mijn zere arm is weg en ik voel me nog steeds helemaal prima
Ja ik zag dit op mijn telefoon staan, dat was toen het zo sneeuwde en iedereen ging schaatsen ondanks corona.
Of de varianten op de juiste volgorde zetten.
Volgen die niet gewoon het Griekse alfabet?
De kans is heel groot dat pandemieën steeds vaker gaan voorkomen vrees ik…
Ik heb net een antigeentest laten doen (voor de zekerheid, ik ben al een tijdje volledig gevaccineerd, maar ben net een paar dagen terug van reis en zal dit weekend wat mensen zien), negatief . En ik ben steeds onder de indruk van hoe handig het in Frankrijk allemaal is geregeld. Je kan in principe gewoon binnen lopen in een apotheek (ook voor je vaccinatie trouwens) en ik kreeg het resultaat via mail en SMS (en als het positief is bellen ze). Meteen ook certificaat en QR-code voor in de app (dezelfde app die je gebruikt om in restaurants te scannen en contacten op te volgen), allemaal supervlot en (voorlopig) gratis. (Geen idee hoe het in andere landen geregeld is, hoor, maar ik vind het steeds fijn om te zien hoe vlot het allemaal is geregeld.)
Ik zie al een geschiedenistoets vraag voor me: ‘Zet de bovenstaande gebeurtenissen in de juiste volgorde van oud naar nieuw’
Mijn 2e vaccinatie zit er ook in. Super lieve vrouw deze keer die eerst nog ff klets praatje ging houden.
Inderdaad. Heel eerlijk gezegd denk ik dat we over een aantal jaar zullen zeggen: o ja, corona, wat maakten we ons toen druk hè, maar achteraf was dat eigenlijk meer een oefenrondje voor de pandemieën die nog zouden komen.
Eerder: ‘Met welke ziekte startte het Pandemietijdperk?’
Een ongevaccineerd iemand mag op een priklocatie werken?!
Mijn vriend en ik doen ook nog steeds voorzichtig, net onze tweede prik gehad + ik vertrouw andere random mensen gewoon niet.
Overal werken ongevaccineerde mensen, het is niet verplicht, ook niet als je in de zorg werkt, zoals nu in Frankrijk bijv. wel.
Gister mijn tweede vaccinatie gehad. Deze keer Pfizer. (de eerste was astra, hier in Duitsland kon je die vrijwillig nemen. Met inmiddels het advies om astra en Pfizer te combineren voor nog betere bescherming).
Heb een lekkere zware arm, maar verder nog nergens last van. Maar lekker rustig aan doen de komende dagen.
Ben ook zwanger, dus vond het stiekem wel een beetje spannend. Hier worden zwangeren ook niet standaard geprikt (gelukkig wordt het wel steeds eenvoudiger). Maar goed prik zit erin en in 2 weekjes ben ik dan beschermt
Heeft iemand ook gehad dat je een technische fout melding krijgt als je een negatieve (reis)uitslag in de app wilt zetten?
Meer last van de 2e dan de 1e vaccinatie. Ik voel me beduidend minder fit en de klieren in mijn oksel zijn opgezwollen (heel irritant gevoel).
Hier ook helaas last van mijn 2e vaccinatie. Zo een algeheel ik voel me niet lekker gevoel, een zware arm en echt overal spierpijn Dat wordt een dagje bankhangen.