Ik heb nu al 2x een sms’je gehad van vaccinatiewacht, om eerder je 2e prik te krijgen als er prikken over zijn, regio Haaglanden. Misschien een tip voor meiden die nog lang op hun 2e moeten wachten en in deze regio wonen.
Ik lees op nu.nl dat iedereen die na 16-8 een tweede prik heeft staan zijn prik met een week mag vervroegen. Ik denk dat dat vooral de 12-18 jarigen zullen zijn, maar heel fijn dat zij die dat willen dan beschermd zullen zijn rond het begin van het nieuwe schooljaar. Ook voor docenten en evt. kwetsbare ouders in het gezin!
Ik heb ook mijn tweede prik gehad, vond het wel mega spannend. Eerste keer viel er iemand flauw in de wachtruimte en raakte ik wat in paniek daardoor. Was heel warm toen en schiet dan meteen in een shit voel ik me wel goed modus dus stapte een stuk minder gerust naar binnen. Blij dat het erop zit
Ik heb wel dezelfde locatie maar veeeeeeel rustiger inderdaad en veel koeler. Fijn dat die van jou er ook in zit en het allemaal goed is gegaan!
Huisarts wilde nog niet aan de prednison, krijg nu wel een sederend antihistamine erbij voor 's nachts en corticosteroidenzalf. Hoop dat ik komende nachten dan wel weer kan slapen, want de jeuk 's nachts is wat je zegt echt verschrikkelijk!
Ik denk het wel, aangezien je je postcode moest invullen en ook een voorkeurslocatie voor de prik. In die sms’jes stond dan ook dat je alleen mocht reageren als je binnen X minuten er kon zijn.
Fijn dat je de 2e hebt!
Nederland past Jansen toch aan naar 4 weken maar kan pas ingaan vanaf 14 augustus vanwege juridische redenen
Volgens mij is deze niet heel recent geweest.
Welke bijwerkingen had je na je tweede prik?
- Ik heb nog geen tweede prik gehad
- Pijnlijke arm
- Vermoeid
- Hoofdpijn
- Verhoging
- Misselijk
- Koorts
- Extreem moe
- Spierpijn
- Algeheel niet lekker voelen
- Rillen
- Tintelingen/onrustig gevoel ledematen
- Helemaal geen enkele bijwerking
- Opgezette lymfeklieren
- Verandering menstruatie
- Allergische reactie
- Ernstige bijwerking zoals trombose etc
- Iets anders
0 stemmers
Hoewel dat vermoeid bij mij vooral kwam omdat ik echt maar 5 uur geslapen had waarvan ik ook de helft van de tijd wakker heb gelegen en lag te draaien
Eigenlijk alleen een beetje beurs gevoel op de prikplek.
Ik heb nu echt megalast van mijn gewrichten na prik 2. Echt alles doet zeer, zelfs mijn kleine teen Heb dit altijd als ik me niet helemaal lekker voel trouwens.
Het algehele niet lekker + mega spierpijn was bij mij na 24 uur weg. Gister nog wat last van mijn prikarm en vandaag niks aan de hand meer.
Ohja dat had ik van de eerste ook, ik was zo onrustig!
Ja heel irritant! Tegelijkertijd bleef ik wel de hele tijd denken ‘oh ik voel me nog steeds goed, nog niet ziek’, weer even aan m’n voorhoofd voelen ‘oh nog steeds niet gloeiend’, maar ik lag wel continu te draaien, haha
Ik ook. Heb nu ook maar gestemd op ‘geen enkele bijwerking’ want ik kan dat geen pijnlijke arm noemen. Het voelde als een blauwe plek
@anon4388265 ik las net dat je nog was gaan sporten na je prik, maar je hebt er zo te zien nog wel veel last van gehad? In ieder geval blij om te lezen dat ik niet de enige ben met tintelingen/onrustig gevoel in m’n ledematen.
Ja, op de dag van prik gesport dag erna niet (alleen gewandeld) was niet ziek maar niet fit genoeg voor sporten. Vandaag weer wel.
Ik had volgens mij geen verhoging of koorts maar ik werd midden in de nacht wel badend in het zweet wakker. Kon gelukkig gewoon verder slapen en de volgende dag had ik alleen wat hoofdpijn (maar dat heb ik regelmatig dus ik weet niet zeker of het door de vaccinatie komt).
Wil nog even aan m’n pollantwoorden toevoegen dat het dramatischer lijkt dan het was, want het was ook weer heel snel (binnen 36 uur) over allemaal!
Ja bij iedereen duurt het maar kort hoor ik, fijn! Ik heb m vanochtend gehad en nu al behoorlijk gaar. Ik ben heel benieuwd