Caronatopic #11

Ik ben vandaag voor het eerst sinds anderhalf jaar op bezoek geweest bij mijn grootouders, met mijn zusje. :pleading_face: Zij hebben beiden in april hun tweede prik gekregen, mijn zusje en ik kregen vorige week onze eerste prik, hebben sinds zaterdag niemand buiten ons huishouden gezien en hadden vandaag een negatieve thuistest. Het was zo ontzettend fijn om weer eens bij ze thuis te kunnen zien en naast ze te eten en te kletsen (we hebben elkaar sinds begin 2020 twee keer buitenshuis op afstand gezien). :smiling_face_with_three_hearts:

40 likes

Mijn vriend was per ongeluk een uur te vroeg en aan de deur zeiden ze dat zolang de datum klopt, je altijd naar binnen mag :blush:

Is het nog steeds zo dat voor astrazenica nog steeds die 12 weken? Of maakt eerder de 2e prik krijgen niet uit?

1 like

Als je uiteindelijk in het prikhokje komt hebben ze jouw afspraak in de computer staan.
De afspraken worden gemaakt in blokken en jij staat op een van die lijsten.
Ze checken je naam, bsn en je geboortedatum.
Als jij niet op die lijst staat krijg je ook geen prik!

(Het baasje van mijn oppashondje werkt daar en vertelt dit. Zij zit achter die computer.
Zo was er eens een man die een dag te vroeg kwam. Na een extra check zagen ze hem inderdaad precies een dag later staan en heeft hij toch een prik gekregen )

4 likes

Ik heb mijn afspraak gemaakt. Ik was eerst echt all for it maar ineens ben ik super zenuwachtig ervan. Ben echt als de doods voor bijwerkingen (ik heb gehoorverlies opgelopen van anti gist medicatie en sinrsdien een beetje medicatiebang) ik was ooit die 1 op 100.000… maar goed eind aug ben ik fully vaccinated en vast blin dat ik het heb gedaan :crossed_fingers:t3:

7 likes

Wat is anti-gist medicatie? En hoe werkt dat? Wat naar! Is gehoorverlies blijvend? :worried:

Ja hoor

Uh ja zijn pillen voor een huidinfectie die ik had. Helemaal niet spannend. De gehoorschade is wel minder geworden door een heftige prednison kuur maar heb wel eeuwig schade en een tinnitus aan overgehouden.

VDAY :microbe::syringe::clap:t2:

14 likes

Ben zo benieuwd hoelaat 1997 vandaag wordt aangekondigd aaaaah

1 like

Ik twijfel nog of ik voor het Janssen vaccin wil gaan, terwijl ik me denk ik helemaal geen zorgen hoef te maken op de verhoogde risico’s? Ik ben jong, ik sport veel en gezond (voor zover ik weet) al heb ik wel een paar jaar gerookt en nu ruim een jaar gestopt. Is het dan af te raden om voor Janssen te gaan?

• Wel voor Janssen gaan
  • Niet doen

0 stemmers

1 like

En waarom wil je hem eigenlijk wel dan ? Onze leeftijd krijgt deze normaal niet toch ? Zodat je er maar 1 hoeft ?

Ik zou dit eigenlijk met je huisarts bespreken en niet afgaan op de mening van mensen op het forum.

18 likes

Ik zou het alleen doen als je om een bepaalde reden haast hebt om sneller volledig gevaccineerd te zijn of als je bijvoorbeeld hele erge prikangst hebt en daardoor liever een prik minder wil. Anders zie ik er het voordeel niet zo van.

2 likes
10 likes

Yess, zin in!

3 likes

:grimacing:

17 likes

Maar de eerste prik van Pfizer/Moderna geeft ook al bescherming, is niet alsof dat pas gaat werken vanaf de tweede

1 prik geeft bescherming, maar niet de optimale bescherming. Dus zou niet ineens alles over boord gooien na 1 pril en weer alles doen.

Hahaha als 1998 vanmiddag komt, ga ik ook echt bellen. Heb al helemaal een lijstje gemaakt met alle biblebelt-dorpen hier in de buurt waar ze misschien wel extra veel plek hebben.

13 likes