Caronatopic #11

Nee maar dat mag toch sowieso niet?

1 like

Ja dit vroeg ik me ook af
 Die man die mij prikte zei dat ik over 2wkn (na prik 1) ongeveer 85% bescherming zou hebben (gemiddeld gezien, is per individu natuurlijk anders) en 2wkn na de 2e 95%.
Maar Jansen biedt gemiddeld (dus natuurlijk ook per individu verschillend) na 1 prik toch ongeveer 70%? (en beide heel hoog tegen ernstig verloop).
Dus dan ben je na 1x pfizer toch eigenlijk net zo ‘goed’ beschermd als 1x janssen? :face_with_monocle:

2 likes

Dit klopt inderdaad. Het is echt veel te tijdrovend om bij de triage iedereen zijn/haar bevestiging en legitimatiebewijs te checken, sterker nog: ik krijg de instructie om de gezondheidsverklaring uit te vragen en de persoon te vragen zijn/haar legitimatie bij de hand te houden maar dat ik hem nog niet hoef te zien. Als het goed is staan ze dan bij de admin in het systeem. @Ophelia

2 likes

Triage ging gisteren wel goed dit keer bij mijn tweede prik.
(Ik moet langs een arts en dat was de eerste keer niet gebeurd)

Dus langs de arts. Arme man. Volgens mij zijn er genoeg mensen die hun halve ziektegeschiedenis aan hem vertellen of zo.
Ik heb heftige allergieĂ«n en hij vroeg dus heel vlak: “en wat gebeurd er dan?”
Nou, dan krijg ik een anafylaxie, en bij die andere dikke vochtblaren.
Maar kan mij voorstellen dat mensen dan het hele verhaal gaan vertellen :laughing:

Kreeg een 30 minuten op mijn lijst geschreven en dat was het :joy:

6 likes

Weet iemand of de GGD achteraf nog een stempel plaatst in het gele boekje? Ik ben volledig gevaccineerd maar een dag na mijn tweede vaccinatie werd bekend dat ze toch wel wilden stempelen. Ik wil over 3 weken op vakantie naar Frankrijk dus dan zou een stempel wel handig zijn. Scheelt ook weer kosten met het testen

Ik heb in mijn omgeving genoeg mensen gezien die na hun eerste vaccinatie meteen weer gingen knuffelen met mensen en vonden dat ze geen mondkapje meer ophoefden in winkels. Had vorige week ook een klant zonder mondkapje die trots met haar pleister liep te showen

1 like

Het gele boekje is geen reisbewijs, je hebt geen garantie dat je daarmee het land in mag. Het blijft dus testen of wachten op het Europese paspoort. Je mag altijd naar een vd vaccinatie locaties om met terugwerkende kracht je stempels in het boekje te laten zetten, maar in principe heb je er weinig aan (behalve voor je eigen administratie).

Ik snap dat mensen het doen, maar dat is sowieso niet de bedoeling dus dat lijkt me toch niet de reden om janssen te nemen? Maar misschien schat ik de mensen op dit forum verkeerd in :joy:

2 likes

Wat ik er van begreep is 2e x Pfizer vooral om de lange termijn bescherming te garanderen

1 like

Weet ik, ik lees alleen dat Frankrijk het gele boekje wel accepteert. Ik ga pas in juli dus grote kans dat het paspoort er dan is al is.

2 likes

Er zijn landen die hebben aangegeven het gele boekje te accepteren als officieel document deze zomer, dus het kan wel handig zijn! Onder andere Frankrijk en nog wat Europese landen geloof ik.

4 likes

Zo het is wel even wennen om in de zorg weer zonder mondkapje te mogen werken en mensen en bezoekers allemaal zonder te zien, gaat straks in winkels en ov ook wel raar zijn denk ik :joy:

Vond het ook raar weer met zoveel mensen in 1 ruimte te zijn! Voelde echt stiekem ofzo terwijl we toch echt officieel versoepeld zijn haha

2 likes

Op 4 juli mn vaccinatie gepland, maar we gaan op de 17e op vakantie dus ga het dan net niet redden om volledig gevaccineerd te zijn (heb corona gehad). Hoe snel hebben jullie gebeld om je afspraak te laten verzetten?

Heb nog niks geboekt, maar zijn dan de weken dat ik vrij ben samen met m’n vriend.
@Baron @Ohappyday ja klopt alleen veel landen houden rekening met 2 weken tijd na je vaccinatie voordat je echt volledig gevaccineerd bent!

3 likes

Ik heb gebeld, omdat ik toch graag 2 vaccinaties wil, ondanks dat ik al corona gehad heb. Kan volgende week al terecht voor de eerste en 29 juli voor de tweede.

4 likes

Wat moet je allemaal bij de hand hebben als je belt voor een vaccinatieafspraak?

1 like

Dit is niet in NL denk! Hier mag het nog niet iig

2 likes

Je bsn. Dus je identiteitskaart/rijbewijs bij de hand houden. Je geboortedatum
Dat soort
Edit: je agenda

1 like

Omdat je zonder vaccinatie ook gewoon het buitenland in komt :blush:

1 like

Niet overal denk ik hoor! Mijn organisatie is wel versoepeld sinds iedereen gevaccineerd is en sinds deze week geen mondkapjes meer. Maar wisselt heel erg wat het beleid is per organisatie, weet dat verpleging/thuiszorg nu ook niet meer preventief hoeft te dragen bij mensen thuis.

1 like