Caronatopic #11

Nou, zodra die mondkapjes af mogen doet het gros van de mensen (die al de hele dag erover lopen te janken) ze natuurlijk gelijk nooit meer op. Had liever gehad dat ze het dan per september ofzo hadden opgeheven, dan hebben de meesten denk ik wel de kans gehad om zich te laten vaccineren of op zijn minst hun eerste gehad. Hoop dat mijn baas ons niet ‘‘verplicht’’ om dan ook gelijk zonder mondkapjes te werken of de schermen bij de kassa’s weg gaat halen. Die mogen van mij nog wel even blijven tot al mijn collega’s en ik gevaccineerd zijn.

Wel top dat de cijfers zo de goede kant op gaan natuurlijk!

7 likes

Het zal idd ongeveer zijn, maar de 85% die Pfizer “ongeveer” biedt, is toch ook al zo super hoog. Zelfs als Jansen naar boven bijgesteld wordt omdat het dus in een andere populatie of andere tijd is getest, ligt het qua bescherming niet ver uit elkaar toch?

En thuiswerkadvies wtf???

1 like

Dit gedeelte heb ik nergens gelezen, waar las jij dat? Alleen over thuiswerken heb ik wat gelezen.

Nouja als we dan zonder mondkapjes moeten werken mag ik in iedergeval hopen dat de spatschermen nog wel blijven. Ik wil niet ineens al mijn veiligheid in een keer kwijt. Vooral omdat ik de 26e nog maar 1 vaccinatie gehad heb.

1 like

Dit blijft nog van kracht

4 likes

Dit hoop ik ook heel erg ja. Ik ben zelf pas in juli aan de beurt en mijn collega’s zijn jonger dan ik dus dat duurt allemaal nog langer.

1 like

Bizar die versoepelingen ‘opeens’. Ik zou graag mijn mondkapje ophouden tot ik volledig gevaccineerd ben + twee weken… hoop dat ik het vol kan houden en genoeg schijt heb aan wat andere mensen denken en misschien gaan zeggen in de openbare ruimtes. Ik vind het zo onwerkelijk dat bijna alles er nu af gaat qua maatregelen… Ik krijg er eigenlijk best wat stress van. Ik las de afgelopen tijd dat meer van jullie hier ‘last’ van hebben, van versoepelstress, iemand tips om daar mee om te gaan? Ik ben niet per se bang dat ik nu opeens ziek word ofzo, maar ik moet gewoon heel erg schakelen van coronaleven naar normaal leven en ik weet gewoon even niet meer zo goed hoe dat moet :sweat_smile:

11 likes

Je mag het toch gewoon ophouden als je dat wil? Ik zou je niet te druk maken, zorg dat je jezelf veilig voelt

7 likes

Ik vind het thuiswerkadvies afschaffen ook ontzettend dom. Dan wordt het ook weer tig keer zo druk in het openbaar vervoer waarschijnlijk. En druk op kantoor. Voel me er niet echt prettig bij.

16 likes

Er staat toch dat als je geen 1,5 meter afstand kunt houden, je alsnog moet thuiswerken

2 likes

Ik kan deze op eens afschaffing van Thuis werken niet aan :joy:. Ik werkte sowieso niet anders dan anders maar m’n man wel. En ik ga het echt missen dat hij thuis werkt :see_no_evil::eyes:

& wat is het met die Isa? Die tiktoks die ze repost zijn toch om te gieren? Totaal niet serieus anti meer?
Wat moeten dit soort mensen nu ook doen met de leegte die overblijft als straks alles onverwacht weer normaal is? Wordt daar dan een fonds voor opgericht? Voor hulp en ondersteuning en dagbesteding enzo?

6 likes

Helemaal geen zin meer om op kantoor te werken. Ik zie er echt zo hard tegenop. Maar meer mensen hier lees ik, dus hopelijk mijn collega’s ook. Ga zeker niet weer 5 dagen in de week op kantoor zitten

6 likes

Ja tuurlijk! Ik heb ook geen idee hoeveel % van de mensen het mondkapje dan gelijk niet meer op zet hoor… maar als niet iedereen het meer doet vind ik het voor mezelf lastiger worden om te denken ‘maakt me niet uit wat jullie denken ik hou dat ding op’. Groepsdruk de verkeerde kant op :laughing:

In mijn woonplaats gaan mensen dan 100% zeker je uitlachen en opmerkingen maken als: “de mondkapjes zijn niet meer verplicht hoor!!!” “Echt wat een onzin dat jij nog zo’n ding draagt” en ja dan kan ik schijt hebben, dat weet ik. Maar mensen kunnen echt fucking hard en gemeen zijn en daar ben ik helaas erg gevoelig voor

3 likes

Ik krijg net een uitnodiging voor een vaccin. 2 weken geleden al gehad maar toch thanks haha

4 likes

Waar post Isa tiktoks?

Ja op dr insta stories ge-repost. Haha

De ellende is natuurlijk ook dat je daarmee vooral anderen beschermt. Als ik straks in een coupé vol corona-ontkenners zit, dan heb ik niet zoveel aan m’n mondkapje.

4 likes

Oh nee. Thuis werken moet echt blijven bestaan . Door al die mensen had ik nooit meer file onderweg. :sob: en wat gaan ze versoepelingen opeens snel zeg. Hoop wel dat de 1,5m enigszins in stand blijft. Haat mensen die te dichtbij staan.

4 likes