Caronatopic #11

Over het thuiswerken, hier zegt 't AD heel wat anders

https://www.ad.nl/politiek/kabinet-overweegt-einde-van-mondkapjesplicht-vanaf-volgende-week~ac773c0e/

5 likes

Maar mondkapjes draag je toch juist voor anderen? Dan voel je je dus niet veilig(er) als jij de enige bent met mondkapje.

8 likes

Haha ja indd constant het gevoel dat je iets vergeet

1 like

Er was laatst een nieuwsbericht dat thuiswerken jongeren benadeeld, omdat wij/zij nog hun netwerk moeten opbouwen en minder vaak een goede thuiswerkplek hebben. Zou me niks verbazen als ze daar straks nog mee gaan schermen ook. Terwijl deze groep natuurlijk juist nog onbeschermd is en vast ook minder snel voor zichzelf durft op te komen bij een werkgever.

1 like

Ja dit is wat Huug zegt en bij de NOS zijn het “haagse bronnen”, die kloppen wel vaak. Ben benieuwd wat het echt wordt.

De andere zullen dus eerder naar beneden bijgesteld worden! Maar het verschil zal dan waarschijnlijk kleiner zijn idd

1 like

Deze doet met echt denken aan die keer dat boomers op facebook allemaal een soort verklaring gingen reposten met daarin dat facebook de foto’s die die boomers zelf openbaar online hadden gezet, niet openbaar online mochten zetten. Haha dat ging toen echt overal rond en er stond alleen maar bulllshit in. Zou het door dezelfde persoon geschreven zijn?

hep op feesboek gestaan

1 like

Bij mij hoef je sinds een paar dagen geen mondkapje meer op als je gevaccineerd bent. En ik kan je vertellen, dat went echt heel snel. Eerste keer in de winkel vond ik het ook raar en nu denk ik er niet eens meer over na, voelt gewoon weer als “vroeger”.

6 likes

Ik had wel verwacht dat iedereen de kans zou hebben om minimaal 1 vaccin te hebben voor deze versoepelingen kwamen. Nu moet je het maar accepteren om meer risico te lopen

7 likes

Hahaha oke deze valt nog wel onder waarschijnlijk serieus bedoelde onzin :joy:, maar die TikTok (https://vm.tiktok.com/ZMd6vJWkE/) moest ik echt zo hard om lachen. Dat is toch niet meer serieus bedoeld :joy::see_no_evil:

4 likes

Boomers: “Dit omzeilt het systeem”
Facebook:

7 likes

Bij de GGD hier stond het gelijk aangegeven bij binnenkomst. Het was allemaal erg duidelijk en er waren veel mensen die de stempel kwamen halen!

1 like

Haha maar het erge is ook dat deze persoon overduidelijk antivaxxers belachelijk maakt (tenzij het een soort rare reversed psychology is??) en dat zij vervolgens als echte antivaxxer het bloedserieus repost. Awkward.

6 likes

Wel/niet thuiswerken verschilt per werkgever. Er zijn veel bedrijven en organisaties die willen overgaan op hybride werken (plaats en tijds onafhankelijk).

Ik hoor hier mensen zeggen dat ze hopen dat thuiswerk advies voor altijd blijft, maar dat is (na de pandemie) niet iets voor de overheid maar iets wat bedrijven zelf moeten beslissen. Bij het eventuele zoeken naar een (nieuwe) baan kan je hier zelf als individu rekening mee houden als je graag veel thuis werkt. Ik denk dus dat er wél echt iets is veranderd maatschappelijk gezien tov het thuiswerken. Alleen is dat een gemiddelde, en kan je pech (of juist geluk als je er anders instaat) hebben als je een werkgever hebt die graag heeft dat iedereen weer 100% op kantoor werkt.

8 likes

Ik had geen versoepelstress maar de voornemens om én mondkapjesplicht én advies voor thuiswerken te laten vallen voelt wel als too much too soon. Het zou je maar gebeuren dat je nu vlak voor de ‘finish’ (zijnde vaccinatie) alsnog besmet raakt, dan moet je ook nog eens minstens 8 weken wachten voordat je überhaupt gevaccineerd mag worden en maar afwachten of je er geen langdurige klachten aan over houdt. Jakkes

11 likes

Ik vind deze adviezen bijzonder. Jeugdigen zijn nog niet volledige gevaccineerd. Mensen gaan straks op vakantie en kunnen mutaties meenemen e.d.

In Engeland zie je uitbraak onder jeugdigen.

Hopelijk gebeurt day hier niet.

7 likes

Omdat ik dan misschien sneller aan de beurt kan zijn (nu pas begin juli) en dan met 1 prik volledig gevaccineerd ben i.p.v. met 2 prikken.

Ik ben gewoon benieuwd hoeveel mensen hem wel zouden nemen. Niet dat ik op advies van het forum er maar voor kies.

Nee ik heb niet per se veel haast, maar helaas moet ik wel nog 3 weken wachten op mijn afspraak. Dus ik dacht, als het dan sneller kan is het wel mooi. Maar misschien laat ik het toch maar zo staan.

Disclaimer: ik heb al gebeld en over 3 weken is de vroegst mogelijke optie dat ik ook zelf kan gaan. Ik ga er geen vrij van mijn werk voor nemen. :rofl:

Oh en ik zie nu ook dat je pas vanaf 23 i.p.v. 21 juni voor Janssen kan kiezen, dan schiet het ook niet op.

1 like

Ik heb nu echt een behoorlijke zere arm. Hopelijk morgen minder niet zo handig met kinderen tillen :rofl:

1 like

Ik hoop dat mijn werk nog even het thuiswerken blijft houden. Want 1,5 meter afstand betekend toch dat heel veel werkplekken nog niet bezet kunnen worden en de lift is ook een probleem. Of mag je daar dan wel weer met veel meer mensen in als je maar een mondmasker draagt? Denk dat heel veel bedrijven niet ook niet hadden verwacht. Kreeg vorige week nog een mail van de directeur dat ze rekenen op september. (Overheid.)
Ik begrijp dit gewoon niet, waarom niet even wachten tot iedereen de kans heeft gehad om gevaccineerd te zijn.

3 likes

Bij mijn werkgever blijven we ongeveer 40% thuiswerken juist! Wel semi-overheid, maar iedereen is er super blij mee :partying_face:
Zal in de commerciële functies denk ik lastiger zijn als ik dat hierboven lees inderdaad…

5 likes