Caronatopic #11

Goeie! En een boek om de tijd te doden haha

1 like

Chapeau voor weer een prachtig nieuw voorbeeld van hoe je Corona als je gevaccineerd bent toch over kan dragen :ok_hand:

9 likes

2000 mag vanaf 13u! (ik voel me oud)

1 like

Over de opleving in de UK, zag dit net op Twitter voorbij komen

https://www.ad.nl/home/angst-voor-indiase-variant-trekt-britse-coronasceptici-over-de-streep-om-zich-te-laten-inenten~ac3456be/

8 likes

Fijn dat dat toch blijkbaar een hoop mensen over de streep trekt, maar ik vind het zo enorm pijnlijk dat dit pas gebeurt als er al heel veel mensen ernstig ziek zijn geworden, of zelfs zijn gestorven. Kan er nog steeds niet bij dat mensen pas plichtsbesef krijgen op het moment dat iets op hun eigen stoep gebeurt, en het dus eigenlijk al te laat is

1 like

Ik lees nu ook heel veel als reactie dat weer een nieuwe leeftijdsgroep aan de beurt is om te vaccineren “Waarom zou je je nu laten vaccineren, het gaat toch goed met de coronacijfers?” Ja bokkelul, mede dankzij de vaccinaties.

Er is ook een naam voor dit verschijnsel: de preventieparadox. Juist als een voorzorgsmaatregel heel goed werkt zijn sommige mensen minder geneigd om de voorzorgsmaatregel te nemen, omdat hetgeen je je tegen beschermt minder voorkomt dankzij de voorzorgsmaatregel.

Dit was heel vaak het woord voorzorgsmaatregel in één zin :sweat_smile:

27 likes

Ja heftig he.
Het geeft wel extra perspectief dat het vaccineren dus echt de oplossing is, ook bij de deltavariant. Niet dat ik daaraan twijfelde maar de nieuwsberichten over de oplaaiende cijfers in de UK vond ik toch wel beangstigend.

1 like

Haha ja als ik niet zoveel te doen had was het top, helaas zat ik echt te vechten om m’n ogen open te houden op camera tijdens een meeting đŸ„Č

@Frambozentaartje oh dat klinkt nog veel erger! Ik was alleen moe en pijn aan mijn arm. Hopelijk voel je je snel beter!

Ik kan overigens nog steeds wel een dutje doen ook, maar 3 weken is wel superlang :hushed::hushed: @Barend @anon91169173

aldus het orakel

4 likes

Haha wow als ik sceptisch was zou ik me juist niet laten prikken door een random huisarts op een plein? Maar hopelijk werkt het wel en denken ze oke let’s go pleur dr maar in.

Goeie actie wel, voor mensen die nog geen zin hadden om een afspraak te maken oid.
Dit is sneller dan als je nu een afspraak wil!

2 likes

Ik zou het zelf ook niet zo gauw doen (en zeker niet nu meer), maar er zijn ongetwijfeld mensen die het niet erg vinden.

1 like

Sjongejonge je mag ook NIKS meer IN DIT LAND!1!1!!

16 likes

Enerzijds goed natuurlijk om vaccinatie zoveel mogelijk te promoten en zo toegankelijk mogelijk te maken, anderzijds ben ik een beetje bang dat dan nu iedereen die te ongeduldig is om op zijn eigen afspraak 1 of 2 weken later te wachten daarheen gaat en dat ten koste zal gaan van de doelgroep die juist wordt beoogd met zulke acties. Vaccinatietoeristen krijgen hun vaccin sowieso wel, maar we zijn er allemaal bij gebaat als zoveel mogelijk bevolkingsgroepen alsnog gevaccineerd worden, juist als dat de groepen zijn die nu niet genoeg bereikt worden door de overheid, zoals achterstandswijken. Dus ik vind het eigenlijk jammer om dit dan zo op twitter te slingeren.

Lol, o ja wat @midheavenmoon korter zegt dus :+1:

10 likes

Ben benieuwd waar die 30 jaar leeftijdsgrens vandaan komt.

Klinkt nu echt dat je lekker bakkie haring en (voor) een prikke kan krijgen.

Ik hoop echt dat ze alleen mensen accepteren die ook minstens in Rotterdam wonen. Ik neem aan dat ze BSN controleren en dat dan zien toch?

2 likes

Mijn afspraak is pas 5 juli :sob:
Maar goed er staat tenminste een afspraak en dat is ook al heel wat

Maar die zijn pas 3!

6 likes

Ja, ik weet het niet. Ik dacht vooral: misschien zijn er FF’ers die daar wonen :slight_smile: Ik ga sowieso niet. Ik wacht wel wat langer en kan dan op 5 minuten fietsen van mijn huis geprikt worden.

Happy gurl want Moderna zit er in :grin:

30 likes

Wat is nogal shocking vindt is dat er op een ander forum gespeculeerd wordt over het vervalsen van de GGD stempel, testbewijzen en wat er dan ook mogelijk moet zijn om te kunnen reizen/ergens naar binnen te mogen.
Wat zijn sommige mensen toch intens dom, egoĂŻstisch en achterlijk. Sorry hoor, ik heb hier geen goed woord voor over.

Ik heb in elk geval mijn 1e vaccin erin zitten en ik ben héél blij. En iedereen was zo lief en dan van die prachtige live muziek erbij.

3 likes