1 julij 🥲
Ik heb nu alweer fomo bij het idee dat alles weer mag straks 🥲
Aangezien heel Nederland deze zomer weer gaat worstelen om een zwembadbedje in Spanje/Turkije/Timboektoe zit die kans er best weleens in. Maarja anders is het weer janken dat onze mensenrechten geschonden worden.
Ik vind het maar ingewikkeld allemaal. In het OV wel een mondkapje want je kan geen 1.5meter afstand houden (snap ik), maar contactberoepen hoeven geen mondkapje meer? Ik zal vragen aan m’n kapper of ze me van 1.5meter afstand wil knippen (misschien zo’n lange stok aan der schaar ofzo).
En je mag weer groepen mensen uitnodigen thuis, maar wel met 1.5meter. Hoe groot denken ze dat mijn huis is dan?
Ik las op de site van het RIVM dat Moderna 1 week na de eerste vaccinatie en Pfizer 2 weken na de eerste vaccinatie al volledig beschermd en de tweede prik is bedoeld om de bescherming te verlengen. Dus tot 2 weken na mijn eerste prik doe ik sowieso voorzichtiger dan hoeft volgens de coronaregels, want ik wil niet nog op de valreep corona krijgen met alle risico’s van dien
https://www.rivm.nl/covid-19-vaccinatie/vragen-achtergronden/werking
Heb nu ook voor volgende week nog een afspraak bij de kapper gemaakt zodat mondkapjes nog verplicht zijn.
Je weet het zelf nog niet maar de VVD geeft ons gewoon een villa cadeau van het salaris van Prins Pislauwe Pils.
Hele rare gewaarwording dat vanaf de 26e het ‘oude’ leven weer een beetje begint? Kan me er nog niet zoveel bij voorstellen. Wel blij dat de mondkapjesplicht opgeheven wordt nu het zo warm is, alleen jammer dat dan nog niet iedereen tenminste 1 prik heeft kunnen halen.
Daar staat toch niet dat je volledig beschermd bent na de eerste prik, juist dat die 2e prik nodig is voor volledige bescherming.
Ik hoop dat t spatscherm blijft. Ik ben nog niet klaar voor mensen hun uitgeademde lucht.
Die lucht ruikt hopelijk wel weer wat beter zonder mondkapjes! Of nja, ik vind mn eigen adem zo’n ramp als ik bv eerst koffie heb gedronken en dan zo’n mondkapje opzet
Fair enough. Maar na 2 prikken heb je 94 respectievelijk 95 procent bescherming bij Pfizer en Moderna dus 90 procent na 1 prik (voor in ieder geval een paar weken) geeft mij wel voldoende vertrouwen om daarna gewoon de reguliere maatregelen te volgen ook al ben ik dan nog niet volledig beschermd. Voelt nu niet goed.
Of in ieder geval tot half juli als iedereen z’n eerste prik gehad moet hebben. Zei Hugo een paar dagen geleden niet nog dat de UK last had van de delta variant omdat ze daar alles op de eerste prik hadden gezet? En dat wij dat allemaal veel slimmer deden? Ik wist niet dat slimmer betekende: alles zetten op nog niet iedereen een eerste prik 🤷
Dat zei hij inderdaad, maar onderbouwing mist? In UK verwachten ze dat half juli de volledige 18+ bevolking is gevaccineerd waarvan tweederde volledig. Doen we het hier veel beter dan?
Volgens mij moet, toch? Hier heeft iedereen volgens de planning half juli de eerste prik gehad. Dus half/eind augustus de tweede. Ik vond het zo’n rare uitspraak van hem, en al helemaal nu ze de versoepelingen verder naar voren hebben gehaald.
Dan denk ik dat UK het wel beter doet, of in ieder geval niet slechter dan ons. Inderdaad een rare uitspraak van hem, er klopt gewoon niks van.
Volgens mij zeiden ze bij minder dan 1,5 meter in principe wel, maar bij de contactberoepen die daaronder vallen zoals kapper hoeft het dan weer niet omdat daar registratie verplicht is. Dus denk het niet bij rijles, als ik het goed heb begrepen.
Ik kan er met mijn hoofd echt niet bij hoe we continu afstand moesten blijven houden ondanks dat je beide een negatieve pcr test had, of gevaccineerd was, of corona gehad had.
En dat de situatie nu zo gunstig is dat je met al deze situaties weer met grote groepen bij elkaar mag komen en tegen elkaar aan mag rijden en tongen enzo.
(of heb ik de artikelen niet goed begrepen? Ik heb geen persco gezien)
Ik ben de 26e nog niet gevaccineerd, dus blijf m’n mondkapje nog wel even gebruiken. Hopelijk wordt het niet té druk overal (supermarkt, ov, sportschool) 🥲🥲